تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816149959




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش صادرات زعفران ایران به دیگر کشورها/ قیمت هر کیلو زعفران در بازار امروز تهران


واضح آرشیو وب فارسی:تراز: تراز: امروزه اکثر مصرف زعفران در خارج از کشور مصارف صنعتی و استفاده از زعفران در صنایع شکلات سازی ، صنایع دارویی و... است و مصرف این محصول به صورت خانگی درصد بسیار کمی را شامل می شود.

به گزارش تراز ، غلامرضا میری نایب رئیس شورای ملی زعفران درباره دلایل کاهش صادرات این محصول به خبرنگار تراز گفت: افزایش قیمت زعفران در داخل کشور یکی از دلایل اصلی کاهش صادرات است. ضمن اینکه تولید زعفران نیز در سال گذشته با کاهش مواجه بود. اما برداشت زعفران امسال هنوز آغاز نشده و برداشت این محصول از 25 مهر تا  اواخر پاییز ادامه خواهد داشت.وی دلیل کاهش صادرات زعفران در بسته ها ی خرد را موضوع عرضه و تقاضا دانسته و افزود: خریداران ما بیشتر به بسته های بزرگ تر علاقه مند هستند و همین موضوع باعث کاهش صادرات زعفران در بسته های خرد و کوچک شده است. میری ادامه داد: امروزه اکثر مصرف زعفران در خارج از کشور مصارف صنعتی و استفاده از زعفران در صنایع شکلات سازی ، صنایع دارویی و... است و مصرف این محصول به صورت خانگی درصد بسیار کمی را شامل می شود.  رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران تصریح کرد: تمام صادرات زعفران ایران به خارج از کشور به صورت بسته بندی های 1 تا 500 گرمی بوده و هیچ زعفران به صورت فله یا بدون بسته بندی صادر نمی شود. وی خاطر نشان کرد: سقف مقداری این بسته بندی ها حداکثر 500 گرم بوده و این محصول با بسته بندی های بیشتر از 500 گرم صادر نمی شود.

میری با اشاره به کیفیت بالای زعفران در ایران به خصوص خراسان رضوی به تراز گفت: قطعا زمین، خاک و نیروی انسانی ماهر در افزایش کیفیت محصول زعفران موثر هستند همان طور که کیفیت این محصول در برخی از استان های ما به کیفیت و مرغوبیت زعفران خراسان نیست. سایر کشورها از جمله افغانستان نیز که با قاچاق پیاز زعفران از ایران در حال کاشت این محصول در کشور خود هستند به هیچ وجه به پای کیفیت زعفران ایران نمی رسد.وی خاطر نشان کرد: قیمت زعفران درسال گذشته قیمت زعفران در ابتدای سال  حدود 3 میلیون و هشتصد هزار تومان بود که الان به بیش از 5 میلیون تومان رسده است.نایب رئیس شورای ملی زعفران با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد صادرات زعفران از مشهد انجام می‌شود، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان مردادماه ۴۸ تن و ۷۳ کیلوگرم زعفران به ارزش ۶۹ میلیون دلار صادر شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد رشد داشته است. وی ادامه داد: میزان صادرات و ارزآوری زعفران در سال گذشته حدود 300 میلیون دلار بود. که البته آمار صادرات زعفران عددی بیش از این مقدار است اما به دلیل وجود تعرفه در گمرگ و اینکه آنها تعرفه خاصی دارند میزان صادرات این محصول طبق اعلام گمرک سالیانه حدود 300 میلیون دلار است.





زمانبندی انتشار: 24 شهريور 1394 - 09:32





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تراز]
[مشاهده در: www.taraznews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن