تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821362190




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مردان مارلبورو؛ عاقبت تبلیغ برای سرطان!


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
مردان مارلبورو؛ عاقبت تبلیغ برای سرطان!




«مرد مارلبورو» لقب شخصیتی است که در تبلیغات تجاری سیگار توسط شرکت مارلبورو خلق شده است. این شخصیت در آمریکا بین سال های 1954 تا 1999 از محبوبیت باورنکردنی ای برخوردار بود.











مجله سرنخ - سامرا قلی زاده: «مرد مارلبورو» لقب شخصیتی است که در تبلیغات تجاری سیگار توسط شرکت مارلبورو خلق شده است. این شخصیت در آمریکا بین سال های 1954 تا 1999 از محبوبیت باورنکردنی ای برخوردار بود. در ابتدا قرار بود مرد مارلبورو در شخصیت های مختلفی ظاهر شود اما در آخر شخصیت ثابت یک گاوچران برای او انتخاب شد.

تبلیغات مرد مارلبورو که توسط لبئو برنت خلق شد یکی از موفق ترین تبلیغات در تمام دوران ها به شمار می رود. اما نکته جنجال برانگیز درباره این تبلیغات این بود که بیشتر کسانی که در شخصیت گاوچران برای تبلیغ مارلبورو ظاهر شدند، بر اثر بیماری های ریوی جان سپردند.

مرد شماره یک مارلبورو

«اریک لاوسان» بازیگر و مدل آمریکایی که تبلیغات سیگار مارلبورو را در دهه های 1970 و 1980 برعهده داشت، در سن 72سالگی بر اثر ابتلا به یک بیماری نادر ریوی درگذشت.


تبلیغ برای سرطان



لاوسان سیگارکشیدن را از سن 14 سالگی آغاز کرد. او از سال 1978 تا 1981 در استخدام شرکت مارلبورو بود تا سیگارهای این کارخانه را تبلیغ کند. او در طول این دوران در چندین فیلم ایفای نقش کرد. اریک لاوسان مرد شماره یک تبلیغات سیگار مارلبورو بود.

او سال 1954 شروع به تبلیغ سیگارهای فیلتردار مارلبورو برای مردها کرد، این سیگارها تا پیش از آن سیگارهایی زنانه به شمار می رفت و کمتر مردی آن را می کشید اما تبلیغات او نگاه به این سیگار را تغییر داد. لاوسان در دهم ژانویه 2014 در خانه اش از دنیا رفت. او پیش از مرگ در تبلیغات ضدسیگار نیز شرکت کرده بود و حتی در یکی از برنامه های تلویزیونی درباره اثرات سوء سیگار صحبت کرد. لاوسان تا زمان تشخیص بیماری اش همچنان سیگار می کشید و قادر به ترک سیگار نبود.


نزاع بر سر سیگار

«وین مک لارن» تا پیش از همکاری با مارلبورو، یک بدلکار بود. سال 1976 او در اولین تبلیغ سیگار شرکت کرد و به عنوان مرد مارلبورو شناخته شد.

مک لارن که در سپتامبر 1940 متولد شده بود در سال 1990 دچار بیماری سرطان ریه شد. وقتی او متوجه بیماری اش شد اعلام کرد فعالیت سی ساله اش برای سیگار مارلبورو او را دچار چنین بیماری ای کرده است.


تبلیغ برای سرطان



وی در طول دوران فعالیت ضدسیگاری که انجام داد «فیلیپ موریس» صاحب شرکت مارلبورو را محکوم کرد اما موریس در دفاع از خود اعلام کرد که مک لارن به هیچ عنوان در تبلیغات مارلبورو شرکت نکرده و دروغ می گوید.

با این ادعا، لارن در دفاع از ادعای خود، تصویر چکی که از شرکت گرفته بود را منتشر کرد. پیش از مرگ لارن، تصویری از او در یک شبکه تلویزیونی پخش شد که در آن لباس گاوچران را پوشیده بود و در کنار تمامی عوامل فیلمبرداری، آخرین روزهای زندگی اش را ثبت کرده بود. مک لارن 22 جولای 1992 از دنیا رفت.


اصلی ترین گاوچران

«دیود میلار» یکی از اصلی ترین شخصیت های گاوچران بود که در دهه 1950 برای مارلبورو تبلیغ می کرد. او سال 1987 در سن 81 سالگی به دلیل ابتلا به بیماری ریوی از دنیا رفت. به گفته اطرافیان میلار، او سیگاری بود اما 20 سال پیش، سیگار را ترک کرده بود.


تبلیغ برای سرطان



جالب اینجاست که میلار هرگز به اسب ها علاقه ای نداشت اما برای تبلیغات مجبور بود در کنار این حیوانات قرار بگیرد. در تبلیغات شرکت مارلبورو، میلار را با کمک گرفتن از طناب، سوار اسب کرده یا از آن پیاده می کردند. میلار با وجود اینکه علاقه ای به اسب نداشت اما یکی از مدل های معروف مارلبورو بود.


مک لین بیمار شد

«دیوید مک لین» از اوایل دهه 1960، در تبلیغات تلویزیونی مارلبورو حاضر شد و عکس او روی پوسترهای تبلیغاتی چاپ شد. او دوازدهم اکتبر 1995، در سن 73سالگی به دلیل ابتلا به سرطان ریه درگذشت. مک لین از 12سالگی سیگار کشید و از سال 1985- شصت سالگی- بیمار شد. پزشکان از ریه سمت راست او، یک تومور سرطانی خارج کردند تا شاید او از مرگ نجات یابد اما به رغم عمل جراحی، مک لین بهبود نیافت و بیماری در مغز و ستون فقراتش منتشر شد.


تبلیغ برای سرطان



 سال 1996 همسر و پسر مک لین شکایتنامه ای علیه فیلیپ موریس مالک مارلبورو تنظیم کرده و ادعا کردند مک لین به نیکوتین سیگار مارلبورو اعتیاد پیدا کرده بود و برای همین نتوانست عادت زشت سیگارکشیدن را ترک کند و بیمار شود.







تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 56]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن