تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى مردى به همسر خود نگاه كند و همسرش به او نگاه كند خداوند بديده رحمت به آنان نگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815373255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت ارتقاي زيرساخت‌هاي IT در بندر شهيد رجايي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ شهريور ۱۳۹۴ (۴:۵۷ق.ظ)
ضرورت ارتقاي زيرساخت‌هاي IT در بندر شهيد رجايي موج - مدير کل جديد بنادر و دريانوردي هرمزگان بر ضرورت ارتقاي زيرساخت‌هاي IT در بندر شهيد رجايي تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي بنادر هرمزگان، در نشست هماهنگي سامانه‌هاي الکترونيکي بندر شهيد رجايي مدير کل بنادر و دريانوردي در اين نشست طي اظهاراتي استفاده حداکثري از ظرفيت‌هاي قانوني منطقه ويژه در بندر شهيد رجايي را خواستار شد و گفت: جذب سرمايه‌هاي بخش خصوصي، توسعه و رونق اقتصادي و ايجاد اشتغال از جمله اهدافي است که بايد با استفاده از قانون منطقه ويژه به آن دست يافت.
در ادامه ابراهيم ايدني، بر لزوم بهره‌گيري از امکانات و ابرازهاي دانش فناوري اطلاعات به منظور تسهيل نظارت بر عمليات بخش‌هاي مختلف صنعت حمل‌ونقل دريايي، يادآور شد: بر اساس رايزني‌هاي اخير صورت گرفته و توافقات به عمل آمده، قرار است توسعه ترانزيت خارجي کشور با محوريت بندر شهيد رجايي در منطقه خليج‌فارس دنبال شود که بر همين اساس، نيازمند ارتقاي زيرساخت‌هاي IT در اين بندر هستيم.
همچنين حميدرضا آبايي، مدير کل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دريانوردي، نيز در بخش ديگري از اين نشست، گفت: ايجاد پيوندهاي ارتباطي بين سامانه‌هاي مختلف در حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات از اهداف مدنظر اين سازمان در بندر شهيد رجايي است.
وي افزود: کاهش ماندگاري کالا در بنادر به ويژه بندر شهيد رجايي و ارتقاي نرم عمليات تخليه و بارگيري با پشتيباني اداره فاوا سازمان بنادر از بهره‌برداران امور بندري در دستور کار قرار دارد.
آبايي گفت: هم اکنون سامانه CCS در زمينه نظارت بر عمليات جابجايي کالاهاي کانتينري و سامانه GCOMS در زمينه نظارت بر عمليات کالاهاي غير کانتينري با هدف تسريع در عمليات بندر شهيد رجايي به صورت شبانه‌روزي فعاليت دارند که به‌روزرساني اين نرم‌افزارها براي بهبود کار به صورت مستمر در حال انجام است.
اين مقام مسوول افزود: هدف سازمان بنادر نظارت دقيق‌تر بر عملکرد سامانه‌هاي عملياتي است و در همين راستا به تازگي نرم‌افزار سيستم اطلاعات جامع دريايي نيز به واحدهاي دريايي بندر شهيد رجايي افزوده شده است.
مدير کل دفتر فناوري اطلاعات و ارتباطات (فاوا) سازمان بنادر و دريانوردي با اشاره به اين که سامانه مالي «نماد» نيز به تازگي در معاونت اداري و مالي اين بندر فعال شده است، ادامه داد: راه‌اندازي سيستم ثبت اطلاعات کالاي ريلي ورودي و خروجي به بندر شهيد رجايي و تهيه اطلاعات نرم‌افزاري براي کالاهاي صادراتي در سامانه‌هاي الکترونيکي GCOMS و CCS از برنامه‌هاي ديگر اين اداره کل در سازمان بنادر کشور است.
وي خاطرنشان کرد: بايد براي هر نرم‌افزار نقشه راه ترسيم شود و پيگيري ارتباط هرچه بهتر سيستم‌هاي آماري به سيستم‌هاي عملياتي هم اکنون در حال انجام است.
آبايي اظهار کرد: پيگيري درخواست‌ها، رسيدگي به نامه‌هاي ارسال شده از بندر شهيد رجايي و پاسخگويي در اسرع وقت به امور فناوري اطلاعات و ارتباطات بزرگ‌ترين بندر تجاري کشور از ديگر اقدامات آتي است.
لازم به ذکر است، در پايان اين نشست، حاضرين در خصوص موضوعات محوري مطرح شده به بيان ديدگاه‌ها و پيشنهاد‌هاي خود پرداختند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 43]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن