تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا صلى‏الله‏عليه‏و‏آله مردى را ديدند كه موهاى ژوليده و جامه‏اى چركين و سر و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806383531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جهاني تلنگري جدي براي كشتي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جام جهاني تلنگري جدي براي كشتي
نویسنده : دنيا حيدري 


نتايج ضعيف تيم‌هاي ملي كشتي آزاد و فرنگي ايران در رقابت‌هاي جام جهاني امريكا چون پتكي بود بر سر جامعه كشتي ايران. اگرچه قبل از اعزام سرمربيان دو تيم تأكيد كرده بودند كه كسب قهرماني در اين مسابقات بسيار دشوار است اما انتظارات از كشتي ايران بسيار بالاتر از كسب عنوان چهارمي در فرنگي و نايب‌قهرماني بدون طلا در آزاد بود. انتظاري كه حاصل نشد و كاروان ايران نتوانست آنچنان كه بايد و شايد با دست پر به كشور بازگردد.
ناكامي در امريكا تلنگري بود براي جامعه كشتي؛ ورزشي كه همواره در مسابقات مهم همچون المپيك اميد اول كاروان ايران است. اما كشتي ايران چه در فرنگي و چه در آزاد در امريكا نشان داد كه شانه‌هايش تحمل بار كاروان ايران را در ريو ندارد و اين ناكامي مي‌تواند پيش‌درآمدي باشد براي اتفاقات عجيب و تأسف‌برانگيز در المپيك برزيل، اگر اوضاع به همين منوال پيش برود و آسيب‌شناسي نشود.
زنگ خطر در امريكا با از دست رفتن عنوان‌ها و مدال‌هاي رنگارنگ به صدا درآمد. كشتي ايران چه در فرنگي و چه در آزاد به وضوح ديد كه ساير كشورها بيكار ننشستند كه ايران بيايد و مدال‌ها و عنوان‌ها را درو كند و جام قهرماني را با خود به خانه ببرد. روي تشك، ديگر كشتي‌گيران ايران حرف اول و آخر را نمي‌زدند. نه چون گاه داوران چشم بر عدالت مي‌بستند و حق را ناحق مي‌كردند، بلكه از آن جهت كه زور كشتي ايران اندازه كسب مدال طلا در آزاد و تكرار قهرماني در فرنگي نبود.
ناكامي در جام جهاني اگرچه تلخ است اما مي‌تواند تجربه‌اي گرانبها باشد براي برداشتن سدهاي پيش‌رو تا آنچه در امريكا شاهدش بوديم در ريو بار ديگر تكرار نشود و كارنامه كشتي ايران را در المپيك خراب نكند.
اتفاقات و ضعف‌هاي كشتي در جام جهاني را نبايد تنها به نام داوري‌هاي مورددار نوشت و چشم بر مشكلات بست، چراكه اميد كاروان ايران در المپيك ريو مانند ديگر المپيك‌هاي ديگر به كشتي است و بيشترين مدال‌هاي ايران را گوش شكسته‌ها مي‌گيرند. كشتي‌گيراني كه در امريكا نشان دادند نياز به تيمار دارند و با اين وضعيت نمي‌توانند انتظارات را در المپيك برآورده كنند. هرچند كه كادر فني دو تيم نيز به بازنگري و ترميمي جدي نياز دارد تا در بزرگ‌ترين تورنمنت ورزشي دنيا كه چند ماه بعد در برزيل برگزار مي‌شود ضربه فني نشود و بتواند حق كشتي ايران را از مدال‌هاي المپيك بگيرد.
جام جهاني امريكا و پيشرفت كشتي‌گيران حاضر در اين رقابت‌ها نسبت به جام قبلي نشان داد كه كشورهاي ديگر براي رفع ضعف‌هاي خود و پيشرفت هرچه بيشتر از مدت‌ها قبل برنامه‌ريزي مي‌كنند. در حالي كه در ايران اين اتفاق همواره يك ماه قبل از مسابقات رخ مي‌دهد و همه انتظار دارند امكانات و بودجه‌اي كه در فاصله يك ماهه تا مسابقات مهمي چون المپيك در اختيار تيم‌ها قرار مي‌گيرد در مدت زماني كوتاه معجزه كند. حال آنكه رقباي ايران از چهار سال قبل اين امكانات و بودجه را براي موفقيت كشتي‌گيران خود اختصاص داده‌اند و دست روي دست نمي‌گذارند و بعد از هر شكستي برابر گوش شكسته‌هاي ايراني تلاش مي‌كنند خود را بالا بكشند و باخت‌هاي خود را جبران كنند؛ اتفاقي كه در جريان رقابت‌هاي جام جهاني به وضوح شاهد آن بوديم. اتفاقي كه زنگ خطري بود كه انتظار مي‌رود مسئولان مربوطه را از خواب بيدار كرده باشد.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن