تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 16 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس سه روز آخر ماه شعبان را روزه بگيرد و به روزه ماه رمضان وصل كند خداوند ثواب روزه ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809676662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نصب تندیس مقبل هنرپژوه اسطوره کوهنوردی بوکان در آینده ای نزدیک


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


نصب تندیس مقبل هنرپژوه اسطوره کوهنوردی بوکان در آینده ای نزدیک استان‌ها > آذربایجان غربی - آوات دکاندار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بوکان گفت : به زودی تندیس زنده یاد « مقبل هنرپژوه » اسطوره کوهنوردی بوکان در بهترین مکان این شهرستان که در شایسته ایشان باشد نصب خواهد گردید.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی و به نقل از بوکان نیوز ،  کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوکان به منظور چگونگی برگزاری همایش « سردار عزیزخان مکری » نشستی را تحت عنوان « نشست مطبوعاتی دبیرخانه همایش کشوری سردار عزیزخان» با حضور دبیر علمی همایش سردار عزیزخان مکری ، دبیر اجرایی ، جمعی از خبرنگاران و روزنامه نگاران نشریات محلی واقع در سالن اجلاس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان ، برگزار کرد.
ابتدای جلسه آقای آوات دکاندار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر بوکان و رئیس برگزاری همایش سردارعزیزخان مکری ضمن خیرمقدم به کلیه حاضرین در جلسه و اصحاب رسانه ، بیاناتی را در خصوص اهداف کمیسیون فرهنگی ارایه نمودند و در ادامه افزودند : اهداف اصلی کمیسیون فرهنگی ، توسعه فرهنگی شهر بوکان می باشد.
وی خود را مدیون آموزش و پرورش دانست و افزود : ما باید از فرهنگ شفاهی انتقاد کنیم و به فرهنگی کتبی تبدیل نماییم و ما مدیوان آموزش و پرورش هستیم که فرهنگ شفاهی را به یک فرهنگ کتبی تبدیل کرده است.
دکاندار در خصوص انتقادهای منصفانه اظهار داشت : انتقادهای منصفانه حاصل برادری و خیر‌خواهی است و اگر انتقاد نباشد نمی‌توان انتظار پیشرفت را داشت.
وی افزود : گذشته تاریخی شهر بوکان دارای ابهامات بسیار زیادی می باشد و شخص آقای سردار عزیزخان مکری برای شناسایی بنده و شهروندان دارای ابهاماتی است و این همایش ابهامات را برطرف خواهد کرد.
دکاندار در برنامه های پیش روی کمیسیون فرهنگی شورا افزود : از هنرمندان و نخبگان گذشته که در قید حیات هستند ، با اهداء لوحی از طرف کمیسیون فرهنگی شورا ، مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند.
وی از ۲ گروه تئاتر بوکان ابراز تشکر کرد و گفت : از ۲ گروه برتر تئاتر بوکان به نام های آقای جمال سلطانی و کیانوش فتاحی تشکر می نمایم که یکی از آنها توانست به فستیوال کشوری شهرستان سقز راه یابد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی بوکان و همایش سردار عزیزخان مکری گفت : با توجه به اخذ جوابیه از استانداری و فرمانداری شهرستان بوکان ، به زودی تندیس زنده یاد « مقبل هنرپژوه » اسطوره کوهنوردی بوکان در بهترین مکان این شهرستان که در شایسته ایشان باشد نصب خواهد گردید.
دکاندار در ادامه از دیگر برنامه های کمیسیون فرهنگی شورا را نامگذاری کوچه محل زندگی زنده یاد خبرنگار « ناصر حسنی » نام برد و گفت : نامگذاری کوچه محل زندگی زنده یاد خبرنگار « ناصر حسنی » و برگزاری برنامه برای روز جهانی کودک و فعال کردن بخش بانوان از دیگر برنامه‌های کمیسیون فرهنگی شورای شهر بوکان است.
وی به محورهای همایش سردار عزیزخان تاکید کرد و افزود : این همایش در محورهای «جایگاه و نقش نظامی_سیاسی سردار عزیز خان در سیاست داخلی و خارجی ایران عصر قاجار»، «جغرافیای تاریخی مُکریان در دوره قاجار»، «بررسی اوضاع سیاسی - اجتماعی دوره سرداران مُکری»، «جامعه شناسی تاریخی و جایگاه طبقات اجتماعی بوکان و حکومت آن در عصر سرداران مُکری «ضبط و ثبت و طبقه بندی علمی و تاریخ و شفاهی عصر سرداران مُکری»، «کانون و حوزه های دینی مُکریان در دوره قاجار» برگزار می‌شود.
آوات دکاندار در پایان از فرماندار شهرستان بوکان ، رئیس شورای اسلامی ، شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که با کمیسیون فرهنگی شورا همکاری نموده اند ، صمیمانه ابراز تشکر و قدردانی کرد. در ادامه جلسه دکتر امیر عبدالهی دبیر علمی همایش سردارعزیزخان مکری با توجه به نگاه به منطقه مکریان افزود : نبود تاریخ نگاری را در منطقه مکریان شاهد هستیم.
وی افزود : در منطقه مکریان هیچ کتاب خاصی نداریم و برای بازشناسی و بازخوانی تاریخ منطقه ، مجبوریم از لابه لای کتاب های تاریخ یا تاریخ نگاری حکومت مرکزی نقش نخبگان کُرد را در منطقه مکریان دریابیم.
دکتر امیر عبدالهی اظهار داشت : کمیته دبیرخانه علمی همایش سردار عزیزخان مکری متشکل از ۱۶ نفر از اساتید و پژوهشگران برجسته کُرد و غیره می باشد که سابقه درخشانی در تالیف ، تدریس و در رشته های مختلف از جمله : تاریخ ، علوم سیاسی ، جامعه شناسی ، ادبیات و معماری دارند.
دبیر علمی همایش سردارعزیزخان مکری افزود : حدود ۶۰ مقاله به این دبیرخانه ارسال شده است که برخی از آنان به شیوه ای بود که در سطح همایش مورد اشاره نمی گنجیدند و ۱۳ تا از مقاله ها از طرف دبیرخانه گزینش و سپس حذف شدند.
وی ابراز کرد : تعداد ۴۷ مقاله برای داوری به داوران ارسال نمودیم که هر مقاله را برای ۲ تا از داورانی که در این زمینه تخصص دارند ، ارسال شد.
دکتر عبدالهی افزود : از ۴۷ مقاله ای که توسط داورها ارزیابی شد ، به ۳ شیوه پذیرش مقاله داشته ایم ۱- به شیوه سخنرانی ۲- سخنرانی و چاپ ۳- چاپ ، انتخاب شده اند.
وی افزود : ۲۶ مقاله برای سخنرانی و ۲۰ مقاله برای چاپ در نظر گرفته شده است.
عبدالهی در ادامه گفت : چینشی که برای مقاله ها داشته ایم سعی کرده ایم که به شیوه ای باشد که به کلیات و جزئیات مطالب همایش سردارعزیزخان مکری را پوشش دهد.
دبیر علمی همایش اظهارداشت : در وهله اول تکیه بر مکریان ، جغرافیا ، تاریخ و اوضاع سیاسی مکریان و در وهله بعد تکیه بر نقش سردار عزیزخان و بیوگرافی ایشان می پردازیم.
دبیر علمی همایش سردارعزیزخان مکری در پایان افزود : جای دارد از کلیه دست اندرکاران آقای کمال عزیزی به دلیل ساخت « قلعه سردار عزیزخان مکری » برای همایش مورد اشاره ، آقای ربین حیدری به دلیل ساخت « تدیس سردار عزیزخان مکری » ، آقای رحیم عبدالرحیم زاده « کارهای هنری» ، آقای انصاری « ساخت فیلم» ، آقای پارسایی و فرخی « چاپ و ساخت پوستر » تشکر نمایم.

کلید واژه ها: استان آذربایجان غربی - کوهنوردی -




دوشنبه 23 شهریور 1394 - 18:37:31





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن