تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805418483




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغيير تعرفه تاير در امريکا؛ سيل تايرهاي چيني را روانه ايران کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۵۶ب.ظ)
توليد در چنبره واردات تغيير تعرفه تاير در امريکا؛ سيل تايرهاي چيني را روانه ايران کرد موج - تايرهاي چيني با برندهاي معروف و غير معروف، با کيفيت و بي کيفيت و با قيمت هاي متفاوت راهي کشورهايي نظير ايران شده و بازار داخلي را شديدا تحت تاثير قرار داده اند.
مصطفي تنها، سخنگوي انجمن صنفي صنعت تاير ايران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج با بيان اين که اکنون به دليل واردات بسيار گسترده ميزان عرضه بسيار بيشتر از تقاضاست؛مي گويد:تا قبل از نيمه دوم سال گذشته که به ناگهان واردات کشور افزايش چند برابري پيدا کرد؛ همواره 30 درصد از نياز داخل از طريق واردات تامين مي شد اما اکنون اين ميزان به بالاتر از 45 درصد افزايش يافته است.
"تنها" مي افزايد: اين روند باعث انباشت توليد شده و کارخانه هاي توليدي براي متعادل کردن بازار ناچار به کاهش توليد شده اند.البته اخيرا وزارت صنايع به منظور جلوگيري از افزايش واردات تمهيداتي در نظر گرفته که برخي از آن ها هنوز اجرايي نشده است.اگر اين تمهيدات به طور کامل اجرا شود؛مي توان اميد داشت تا آذر ماه بازار تاير به تعادل برسد.
وي دليل افزايش ناگهاني واردات تاير را تغيير تعرفه دولت امريکا در واردات تاير برشمرده و توضيح مي دهد:دولت امريکا اخيرا براي واردات تاير از چين تعرفه هاي ويژه ايي تحت عنوان دامپينگ وضع کرده است.بر اين اساس، تعرفه هاي يک برند خاص به 105 درصد رسيده و براي کارخانه هاي مختلف تعرفه هاي مختلفي از 36 تا 140 درصد تعيين شده است.بنابراين بسياري از توليد کنندگان چيني که بيشتر از 39 درصد بازار تاير امريکا را در اختيارداشتند؛با انبوهي از مازاد توليد رو به رو شدند که حاضرند اين مازاد توليد را حتي با زيان کم به فروش برسانند. در نتيجه اين تايرها راهي بازارهاي خاورميانه از جمله ايران شدند.
وي با اشاره به اين که همه کشورهاي توليد کننده تاير مانند چين، برزيل، ترکيه و افريقاي جنوبي براي ورود تاير از چين اقدامات مشابهي انجام داده اند؛اظهار مي دارد:بنابراين تايرهاي چيني با برندهاي معروف و غير معروف، با کيفيت و بي کيفيت و با قيمت هاي متفاوت راهي کشورهايي نظير ايران شده و بازار داخلي را شديدا تحت تاثير قرار داده اند.
"تنها " با بيان اين که تعرفه واردات در تايرهاي مختلف متفاوت است؛ مي گويد: به طور کلي مي توان گفت ميزان تعرفه ها از 5 درصد براي کالاهايي که مشابه داخلي ندارند تا 26 در صد متفاوت است.
وي با يادآوري اين که اکنون 9 واحد توليدي تاير در کشور فعال اند؛تصريح مي کند: قطعا بخشي از واردات تاير هم به شکل قاچاق وارد مي شود اما هيچ آماري در اين زمينه وجود ندارد.
وي در پاسخ به سوالي در خصوص کيفيت توليدات داخلي نسبت به کالاهاي خارجي عنوان مي کند:در کشور براي توليد تاير استاندارد ملي تعريف شده است و تايرهاي توليد داخل با به روزترين استاندارد هاي جهاني مطابقت دارد اما واقعيت اين است که در کارخانه هاي پيشرفته دنيا سالانه مبالغ بسياري صرف تحقيق و توسعه مي شود.براي مثال بزرگ ترين کارخانه توليد کننده تاير در دنيا هر سال مبلغي بالغ بر 150 ميليون يورو صرف تحقيق و توسعه مي کند و مشخص است که ما نمي توانيم به لحاظ تکنولوژي و فناوري به آن ها برسيم.
سخنگوي انجمن صنفي صنعت تاير ايران با اشاره به نقش بخش خصوصي در صنعت تاير مي گويد:سهام عمده دو کارخانه توليد تاير خصوصي است.شرکت دنا نيز عمده سهامش خصوصي است اما زير نظر کميسيون دولتي اداره مي شود.بقيه واحدهاي توليد تاير نيز به نوعي با نهادهاي عمومي و دولتي مرتبط اند.
وي درباره حضور کمرنگ بخش خصوصي در اين صنعت مي گويد:به طور کلي بخش صنعت ما در رقابت با تجارت ناکام مانده است. در صنعت، کنترل هاي شديد بر بخش هاي مختلف وجود دارد و سود محدودي براي اين بخش در نظر گرفته شده است. بر اساس سقفي که سازمان حمايت در نظر گرفته سود صنعت 15 درصد است.حالا در نظر بگيريد در بازار آشفته اي که ما داريم و سود سرشاري که دلال ها در بخش هاي مختلف کسب مي کنند؛ انگيزه اي براي سرمايه گذاري در اين بخش و نيز ديگر بخش ها وجود ندارد.توليد تاير نياز به سرمايه گذاري زيادي دارد و متاسفانه در سال هاي اخير عملا در تسهيلات ارزي به روي صنعت تاير بسته بود. ازآن جا که بخش عمده سرمايه گذاري به خصوص در زمينه خريد ماشين آلات بايد به شکل ارزي باشد؛ در نتيجه سرمايه گذاران بخش خصوصي تمايلي براي حضور در اين بخش ندارند.















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن