تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815426818




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استفاده بهینه از منابع آب، منطقی ترین علاج برای کاهش اثرات خشکسالی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: فرماندار تربت حیدریه تاکید کرد: استفاده بهینه از منابع آب، منطقی ترین علاج برای کاهش اثرات خشکسالی است خبرگزاری پانا: فرماندار تربت حیدریه در دیدار با مردم روستاهای دوغشک و صومعه از توابع بخش مرکزی شهرستان گفت: استفاده بهینه از منابع آب، منطقی ترین علاج برای کاهش اثرات خشکسالی است.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۳ شهريور ساعت 12:10

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، حسن فتحی نیا در این دیدار گفت: در شرایط خشکسالی سالهای اخیر، استفاده بهینه از منابع آبی موجود در قالب آبیاری تحت فشار، منطقی ترین و مقرون به صرفه ترین شیوه برای کاهش اثرات خشکسالی  است.
فرماندار تربت حیدریه با بیان اینکه برای تحقق این ضرورت اجتماعی، دولت بسته های حمایتی خاصی در نظر گرفته است، گفت: تا زمانی که مردم روستا تمایل نداشته باشند نمی توان کاری برای این قشر انجام داد.
فتحی نیا افزود: شرط استفاده از بسته حمایتی دولت، کنار گذاشتن شیوه های سنتی کشت و جایگزینی شیوه های صنعتی و مدرن در قالب یکپارچه سازی اراضی به منظور اجرای طرح های آبیاری تحت فشار است.
وی یادآورشد: دولت برای روستاییان تکلیف و اجباری تعیین نمی کند اما این دست قهر طبیعت به ما تکلیف می کند چنین شیوه هایی را محقق سازیم.
مسوول بخش مرکزی جهاد کشاورزی شهرستان تربت حیدریه نیز گفت: طرح دولت برای اجرای شیوه های صنعتی کشت، پرداخت کمک بلاعوض به میزان 65 میلیون ریال به ازای هر هکتار است.
حامد موحد افزود: این اعتبار تنها به کشاورزانی پرداخت می شود که نسبت به ساخت استخرهای ذخیره آب یا دو منظوره و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار اقدام کنند.
وی گفت: بر این اساس آورده هر فرد برای هر هکتار حدود 70 میلیون ریال می باشد که شاید این میزان مبلغ برای کشاورز سنگین و تامین آن غیر ممکن باشد که اگر کشاورزان با کمک هم نسبت به یکپارچه سازی اراضی اقدام کنند، سهم هر کشاورز به 20 میلیون ریال کاهش می یابد.
موحد گفت: از سوی دیگر با توجه به اینکه کشاورزان اقدام به ایجاد استخر کرده اند، یک منبع درآمد مالی جدید نیز از محل تولید و فروش ماهی برای خود خلق کرده اند.
شهرستان 250هزار نفری تربت حیدریه دارای چهار بخش مرکزی، جلگه رخ، کدکن و بایگ، چهار شهر، هشت دهستان و حدود 150 روستا و در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
روستای دوغشک با 796 نفر جمعیت در قالب 193 خانوار و در فاصله 3.5 کیلومتری تربت حیدریه واقع شده و روستای صومعه نیز 796 نفر جمعیت در قالب هزار و 733 خانوار دارد در فاصله 1.5 کیلومتری تربت حیدریه واقع است.
 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن