تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخاوت از اخلاق پيامبران و ستون ايمان است . هيچ مؤمنى نيست مگر آن كه بخشنده است و تنها ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816187584




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عدم باور تعاون در مسوولان از موانع اصلي توسعه نيافتگي تعاون است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۱۸ق.ظ)
عدم باور تعاون در مسوولان از موانع اصلي توسعه نيافتگي تعاون است موج - رئيس اتاق تعاون ايران با اعلام عضويت بيش از ۳۰ ميليون جمعيت کشور در بخش تعاون، خواستار تشکيل کارگروه توسعه بخش تعاون در دولت شد و گفت: عدم باور تعاون در مسوولان از موانع اصلي توسعه نيافتگي تعاون است.
به گزارش خبرگزاري موج، بهمن عبداللهي، رئيس اتاق تعاون ايران، با بيان اين که در سياست‌هاي ابلاغي اصل ۴۴ هدف اقتصاد تعاوني تا پايان برنامه پنجم در اختيار داشتن ۲۵ درصد از اقتصاد کشور تعيين شد، بيان داشت: اين نگاه بلند حاکم در تدوين قانون اساسي و نيز سياست‌هاي اصل ۴۴ نشان از باور عميق به ارزش‌هاي انساني، اسلامي، عدالت محور و مردمي بودن اقتصاد تعاوني و ناشي از اعتقاد به توانايي اين مدل اقتصادي براي تأمين نيازمندي‌هاي جامعه بوده است.
رئيس اتاق تعاون ايران افزود: اقتصاد تعاون در حال حاضر در بيش از ۱۸۰ کشور جهان به ويژه کشورهاي توسعه يافته مورد توجه جدي و عمل قرار داشته و با توجه به مزاياي اجتماعي آن به عنوان راهکاري براي اصلاح برخي از عوارض منفي اقتصاد آزاد و سرمايه‌داري مانند؛ ايجاد اختلاف طبقاتي، توزيع ناعادلانه درآمد و ثروت و غيره به کار گرفته شده و هر روز توسعه بيشتري پيدا مي‌کند.
به گفته عبداللهي، در کشور ما تاکنون بالغ بر ۱۹۰ هزار تعاوني در گروه‌هاي گوناگون مانند توليدي، کشاورزي، دامپروري و شيلات، مسکن، مصرف، اعتبار، فرش و صنايع دستي، آموزشي و فرهنگي، دانش‌بنيان و غيره به ثبت رسيده و اين تعداد در قالب ۴۰۰۰ اتحاديه استاني و ۵۴ اتحاديه ملي و تحت عضويت ۳۱ اتاق تعاون استاني با تحت پوشش قرار دادن بيش از ۳۰ ميليون نفر از جمعيت کشور فعاليت مي‌کنند.
وي با بيان اين که عليرغم اين گستردگي کمي، اکنون که در سال پاياني برنامه پنجم قرار داريم نتوانسته‌ايم به اهداف تعيين شده دست پيدا کنيم، در توضيح مهم‌ترين علل اين ناکامي به عدم باور بخش زيادي از سياست‌گذاران و مسوولين کشور به فرهنگ تعاوني و قابليت بخش تعاون به ايفاي نقش مؤثر و سازنده در اقتصاد کشور، عدم اجراي سياست‌ها و قانون اصل ۴۴ و احکام برنامه‌ها به ويژه‌برنامه پنجم و سند توسعه بخش تعاون، عدم‌حمايت و کمک نظام بانکي کشور از فعاليت بنگاه‌هاي تعاون و وجود برخي از ضعف‌هاي درون بخشي اشاره کرد.
عبداللهي در اين زمينه به احصاي احکام بر زمين مانده و اجرا نشده مربوط به تعاون در برنامه پنجم و سند توسعه بخش تعاون و انتقال آن به برنامه ششم توسعه از جمله قرار دادن هدف کمي ۲۵ درصد سهم تعاون در اقتصاد ملي اشاره و بر اجراي بند ۲ ماده ۲۹ اجراي سياست‌هاي کلي اصل ۴۴ قانون اساسي مبني بر تخصيص ۳۰ درصد از عوايد حاصل از فروش بنگاه‌هاي دولتي براي حمايت از تشکيل تعاوني‌هاي فراگير ملي با هدف فقرزدايي از ۳ دهک اول جامعه تأکيد کرد.
اين مقام مسوول در بخش تعاون افزايش با اشاره به ايجاد کارگروه توسعه بخش تعاون در اقتصاد ملي در دولت، وزارتخانه‌ها و استان‌ها براي تحقق منويات مقام معظم رهبري و رياست جمهوري و اجراي قانون و سند توسعه بخش تعاون، اجراي کامل ماده ۱۲۴ برنامه پنجم مبني بر خروج دولت از تصدي‌گري‌ها و برون‌سپاري وظايف غيرحاکميتي دستگاه‌ها و تخصيص کامل اعتبارات وزارت تعاون و اتاق تعاون ايران در سال جاري و افزايش آن در بودجه سال ۹۵ را خواستار شد.
رئيس اتاق تعاون ايران بخش تعاون را کم هزينه‌ترين و پربازده‌ترين بخش اقتصاد کشور ناميد و اشتغال‌زايي بسيار بالا و ارزان قيمت، اشتغال پايدار و مشارکت شاغلين در منافع بنگاه‌هاي اقتصادي و توزيع عادلانه ثروت و درآمد حاصله را از جمله مزيت‌هايي بيان و تأکيد کرد: اين مزايا توجه جدي دولتمردان به اين بخش را ضروري مي‌سازد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن