تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه بگيريد تا تندرست باشيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819036808




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رشته‌هاي اختصاصي خانواده طلاب در آموزشگاه هاي فني و حرفه‌اي ايجاد مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۳ق.ظ)
معاون فرهنگي مرکز خدمات استان قم: رشته‌هاي اختصاصي خانواده طلاب در آموزشگاه هاي فني و حرفه‌اي ايجاد مي‌شود موج - قم - معاون فرهنگي مرکز خدمات استان قم گفت: در تفاهم‌نامه مرکز خدمات و فني و حرفه‌اي مقرر شد که برخي رشته‌هاي متناسب با خانواده طلاب بومي سازي شود و با درخواست مرکز خدمات اين رشته‌ها ايجاد و فني و حرفه‌اي با فراهم کردن شرايط براي فارغ‌التحصيلان مدرک صادر نمايد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم به نقل از مركز خبر حوزه، معاون فرهنگي مرکز خدمات استان قم با اشاره به همکاري مرکز خدمات و فني و حرفه‌اي استان قم اظهارداشت: با توجه به نياز خانواده طلبه در خصوص مهارت افزايي و اشتغال، مرکز خدمات در صدد برآمده شرايطي براي آموزش مهارت‌هاي عملي براي خانواده طلاب فراهم آورد تا از اين طريق خانواده‌ها بتوانند هم نيازهاي داخل منزل را برطرف نمايند و هم اگر موقعيتي فراهم شد با ارائه محصولات خود به بازار به اقتصاد خانواده نيز کمک کنند.
وي گفت: در راستاي اين اهداف مرکز خدمات تصميم گرفت با سازمان فني و حرفه‌اي که متولي کارهاي مهارت افزايي است تعامل داشته باشد و يک قرارداد کشوري بين رياست مکرم مرکز خدمات و رئيس فني و حرفه‌اي بسته شد تا طلاب و روحانيون سراسر کشور از ظرفيت بالاي فني و حرفه‌اي استفاده کنند.
حجت الاسلام مجيد زاهدي فرد گفت: مقرر شد که در راستاي قرارداد کشوري، هر استاني به فراخور ظرفيت، فرهنگ و جايگاه جغرافيايي، رشته‌هاي موردنياز خود را از فني و حرفه‌اي درخواست کرده و يک قراردادي متمم قرارداد کشوري به امضا برسانند.
وي ادامه داد: 6 شهريور امسال و همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا (ع) مرکز خدمات حوزه‌هاي علميه، فني و حرفه‌اي و کانون انجمن‌هاي صنفي آموزشگاه‌هاي آزاد استان قم تفاهم‌نامه همکاري سه جانبه امضا کردند.
حجت الاسلام زاهدي فرد گفت: در تفاهم‌نامه مذکور مقرر شد که برخي رشته‌هاي متناسب با خانواده طلاب بومي سازي شود و با درخواست مرکز خدمات اين رشته‌ها ايجاد و فني و حرفه‌اي با فراهم کردن شرايط براي فارغ‌التحصيلان مدرک صادر نمايد.
وي با اشاره به رشته‌هاي مورد نياز خانواده طلاب گفت: رشته تربيت مبلغ خانواده يکي از رشته هاي درخواستي ويژه خانواده طلاب است و بر اساس آن همسران طلاب در سفرهاي تبليغي مي‌توانند در کنار مبلغين به بحث تبليغ بين خانواده‌ها بپردازند.
معاون فرهنگي مرکز خدمات استان قم ادامه داد: رشته مشاوره خانواده يکي ديگر از رشته ها است که بر اساس آن همسران طلاب مي‌توانند پس از آشنايي با تکنيک هاي خانواده، مشکلات خانواده‌ها را حل کنند.
وي گفت: بر اساس اين تفاهم‌نامه مقرر شد که فرم هاي خام فني و حرفه‌اي در اختيار مرکز خدمات قرار گيرد و پس از بررسي‌ها چند رشته تخصصي ويژه خانواده طلاب در سايت فني و حرفه‌اي به عنوان رشته خانواده‌هاي حوزوي رسما اعلام شود و الحمدالله اين کار انجام شده و رشته هاي مبلغ خانواده و مشاوره خانواده پيشنهاد شده است.
حجت الاسلام زاهدي فرد تصريح کرد: هماهنگي لازم با اساتيد و مشاورين حوزوي امور فوق انجام شده که بحث‌هاي آموزشي اين دوره‌ها را انجام دهند و سپس مقرر شده است که فني و حرفه‌اي براي ارائه مدرک رسمي مقدمات کار را فراهم کند.
وي گفت: به دليل کمبود و محدوديت رشته‌هاي قابل ارائه در سازمان فني و حرفه‌اي و بعد از پيگيري مرکز، به همت آقاي دکتر عطارنيا، مدير کل سازمان، کمبود مذکور از طريق تفاهم نامه سه جانبه‌اي بين مرکز خدمات، سازمان فني و حرفه‌اي و کانون انجمن‌هاي صنفي آموزشگاه‌هاي آزاد استان قم برطرف شد.
معاون فرهنگي مرکز خدمات استان قم مطرح کرد: بر اساس قرارداد فوق تمام آموزشگاه‌هاي خصوصي تحت اشراف فني و حرفه‌اي، تمامي رشته هاي خود را با تخفيف ويژه به طلاب محترم و خانواده‌هاي ايشان ارائه نمايند.
وي ادامه داد: از سال 93 تا ابتداي سال 94 حدود 400 نفر از خانواده طلاب از ظرفيت فني و حرفه‌اي استان قم استفاده کردند و اين آمار به غير از آمار بخش خصوصي و آموزشگاه‌هاي خصوصي است و يکي از فرزندان طلاب نيز که در همين آموزشگاه‌ها آموزش ديده بود در سال گذشته از دست وزير صنايع لوح تقدير دريافت کرد.
حجت الاسلام زاهدي فرد گفت: مرکز خدمات درصدد است که اين ظرفيت را ارتقا دهد و با قرارداد جديد و همچنين اضافه کردن رشته هاي بومي خانواده طلاب، خانواده‌ها را براي استفاده از اين ظرفيت تشويق کند.
وي گفت: يکي از مهم‌ترين مشکلات خانواده‌ها اين بود که براي يک رشته ناچار بودند يک مسافت طولاني را طي کنند ولي با قرارداد جديد اين مشکل برطرف شده است چراکه در سطح استان حدود 3 هزار آموزشگاه خصوصي وجود داد که خانواده طلاب مي‌توانند از آنها استفاده کنند.
معاون فرهنگي مرکز خدمات استان قم گفت: سال گذشته در ايام بين عيد غدير و قربان نمايشگاهي از محصولات و صنايع دستي که به واسطه آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي خانواده‌هاي طلاب ايجاد شده بود در مرکز خدمات نمايندگي پرديسان برگزار شد که با استقبال خوبي نيز همراه بود و بازديد بسياري خوبي نيز از نمايشگاه صورت گرفت.
وي عنوان کرد: مرکز خدمات درصدد است که در طبقه همکف مرکز خدمات نيز يک نمايشگاه دايمي براي محصولات و صنايعي که خانواده طلاب توليد مي کنند برگزار کند که به واسطه آن هم محصولات خانواده طلاب عرضه شود و هم ديگر طلاب متوجه اين فعاليت‌ها شده و استقبال از اين دوره‌هاي افزايش يابد.
حجت الاسلام زاهدي فرد با اشاره به يکي از ويژگي‌هاي مهم تفاهم‌نامه اخير ويژه خانواده طلاب گفت: بر اساس اين تفاهم‌نامه اگر خانواده طلاب از آموزش‌ها برخوردار شده و مدرک دريافت کنند فني و حرفه‌اي بدون هيچ محدوديتي براي کساني که داراي مدرک کارداني هستند مجوز آموزش و همچنين تسهيلات ديگري از جمله وام بانکي فراهم مي‌کند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن