تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805306463




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اسرائيل دوباره ملزم به پرداخت غرامت 1.1 ميليارد دلاري به ايران شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۳ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۷ق.ظ)
در پي شکايت نفتي ايران به دادگاه هاي بين المللي؛ اسرائيل دوباره ملزم به پرداخت غرامت 1.1 ميليارد دلاري به ايران شد موج - بالاخره دستگاه قضايي سوييس، رژيم صهيونيستي را به پرداخت وجه نقد به ميزان ۱.۱ ميليارد دلار به ايران در خصوص شکايت نفتي تهران از تل آويو محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، اينطور که روزنامه الحيات چاپ لندن نوشته است، در پي شکايت نفتي ايران از اسراييل در دو دهه گذشته، دستگاه قضايي سوييس طي هفته هاي گذشته حکمي صادر کرد که به موجب آن شرکت ايراني-اسراييلي «ترانس-اوشيانک» بايد مبلغ يک ميليارد و صد ميليون دلار بعلاوه هفت ميليون دلار به عنوان جبران هزينه هاي دادرسي به ايران پرداخت کند.

اسراييل اين حکم را رد کرده است و بهانه اش اين است که بر اساس قانون، تجارت با دشمن ممنوع است. از همين رو بعد از حکم دستگاه قضايي سوئيس اين پرونده به دادگاه تجديد نظر ارجاع مي شود.

چندي پيش يک مقام آگاه در مرکز حقوقي بين‌الملل رياست جمهوري اعلام کرد که دعواي مطرح شده مربوط به قراردادي است که سال ۱۹۶۸ بين شرکت ملي نفت ايران و دولت رژيم صهيونيستي به منظور انتقال نفت ايران از طريق درياي سرخ به اسرائيل منعقد شده بود.

اين مقام آگاه با بيان اينکه اين پرونده در سال ۱۹۸۹ با ارسال اخطاريه داوري از جانب شرکت «فيمارکو» متعلق به شرکت ملي نفت ايران، عليه شرکت «تائو» به رژيم صهيونيستي ابلاغ شد و جريان داوري آغاز شد، گفت: اين شرکت ابتدا به پرداخت ۵۰۰ ميليون دلار محکوم شد اما در رأي نهايي به پرداخت مبلغ بيش از ۱/۱ ميليارد دلار به اضافه بهره ساده و نيز مبلغي در حدود هفت ميليون بابت هزينه‌ها و مجارم داوري در حق شرکت ملي نفت ايران محکوم شد.

وي افزود: شرکت ملي نفت ايران به منظور جلوگيري از شمول مرور زمان بر رأي داوري، دعوايي را براي شناسايي و اجراي بخشي از رأي داوري در پاناما عليه شرکت تائو مطرح کرده است که در دست رسيدگي دادگاه‌هاي پاناما است و در مورد اصل مبلغ محکوم نيز اقدامات لازم به عمل خواهد آمد و موضوع در دست پيگيري است.

ماجرا چه بود؟
بنابه گزارش موج، در دوران پهلوي مخلوع، محمدرضا شاه بعد از جنگ ۶ روزه اعراب و اسرائيل طي قراردادي با رژيم صهيونيستي مقرر شد اسرائيل با ساخت خط لوله از جنوب به شمال اسرائيل نفت ايران را با دور زدن کانال سوئز به درياي مديترانه برساند تا روند صادرات نفت ايران به اروپا سريعتر صورت گيرد.

شرکت خط لوله عيلات- اشکلون در سال ۱۹۶۸ ميلادي زمانيکه شاه مخلوع ايران و رژيم صهيونيستي روابط دوستانه اي داشتند، به عنوان يک شرکت سرمايه گذاري مشترک تاسيس شد تا از طريق آن نفت ايران از خليج فارس به بندر عيلات در درياي سرخ منتقل و از آنجا با دور زدن کانال سوئز با کشتي به پايانه‌هاي اشکلون برده شده و به اروپا صادر شود.

به نوشته روزنامه صهيونيستي هاآرتص، در آستانه وقوع انقلاب اسلامي ايران حدود ۸۰۰ هزار تن نفت خام ايران در اين خط لوله ۲۴۲ کيلومتري وجود داشت که ارزشش در آن زمان ۱۲۰ ميليون دلار بود.

ايران بايد نيمي از عوايد حاصل از فروش اين نفت را دريافت مي‌کرد، ولي رژيم صهيونيستي پس از انقلاب اين پول را به ايران تحويل نداد.

اين درحاليست که در تمام مدتي که ايران رابطه خود را با اسرائيل قطع کرده است، اين خط لوله کار رساندن نفت روسيه به آسيا را انجام مي داده است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن