تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821048005




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صادرات ايران در زمينه سنگ‌هاي تزئيني 190 ميليون دلار است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۹:۴۵ب.ظ)
صادرات ايران در زمينه سنگ‌هاي تزئيني 190 ميليون دلار است موج - خرم آباد-معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به وجود بيش از 60 نوع ماده معدني در کشورگفت: در بحث سنگ‌هاي تزئيني مجموع صادرات ايران 190 ميليون دلار است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي يزداني ظهر امروز در مراسم توديع و معارفه مديرکل سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار داشت: کشور ايران در بحث انجام سهولت کسب‌ و کار بر اساس آمار دو سال قبل در بين 182 کشور جهان، رتبه 130 را به خود اختصاص داده و متأسفانه از طرفي ايران در بحث آزادي اقتصادي در بين 178 کشور جهان رتبه 173 را دارد، اما در برخي شاخص‌ها مانند توسعه منابع انساني کشور وضعيت خوبي داشته به طوري که در اين زمينه از بين 176 کشور رتبه 75 را دارد.
وي افزود: در اين برنامه افق 1404 بايد سند توسعه هر استان تدوين شود تا بر اساس اين برنامه هر استان به توسعه پايدار برسد که در اين راستا همه دستگاه‌هاي اجرايي و مسئولان بايد تلاش کنند تا با استفاده از کالاهاي داخلي در بخش‌هاي مختلف به توسعه کشور در کمک شود.
معاون توسعه مديريت و امور استان‌هاي وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينکه اقتصاد مقاومتي تنها راه نجات کشور است، عنوان کرد: توليد محصولات با نگرش صادرات يکي از برنامه‌هاي اقتصاد مقاومتي است که مي‌توانيم در زمينهٔ سنگ و صنايع مرتبط کارهاي بيشتري انجام دهيم.
وي در رابطه با آمار سنگ در جهان، بيان کرد: طي دو سال گذشته از 96 ميليون تن تجارت جهاني سنگ با ارزش 23 ميليارد يورو سهم چين 3.9 ميليارد يورو و ايتاليا 1.6 ميليارد يورو بوده که با اين‌وجود 50 درصد سنگ‌هاي جهان در ايتاليا توليد مي‌شود، اما چين سهم بيش‌تري از صادرات را به خود تخصيص داده است.
يزداني با اشاره به وجود بيش از 60 نوع ماده معدني در کشور ، تصريح کرد: در بحث سنگ‌هاي تزئيني مجموع صادرات ايران 190 ميليون دلار است که اين نشان مي‌دهد که بايد به‌سمت بهره‌وري که مورد تأکيد مقام معظم رهبري است حرکت کنيم، بنابر اين در اين زمينه بايد به سمت توليد و به آموزش و پژوهش نيروي انساني برويم.
وي بابيان اينکه تأکيد بر قانون و قانون‌مداري يکي ديگر از مواردي که بايد به آن توجه شود، خاطرنشان کرد: رؤساي سه قوه و مسئولان کشوري بايد به اين مسئله توجه داشته باشند و از طرفي مديران سازمان‌هاي صنعت‌، معدن و تجارت استان‌ها نيز بايد تعامل خوبي با نمايندگان دولت در هر استان داشته باشند تا مشکلات توسعه صنعت هر استان را برطرف کنند.
معاون توسعه مديريت و امور استان‌هاي وزير صنعت، معدن و تجارت ضمن تأکيد بر لزوم صرفه‌جويي در واحدهاي توليدي، اظهار داشت: درزمينهٔ صرفه‌جويي انرژي هر واحد توليدي بايد نسخه مخصوص خود را اجرا کند که در اين راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نيز حمايت خود را از اين واحدها اعلام مي‌کند.
وي با بيان اينکه مديرکل جديد صنعت، معدن و تجارت لرستان بايد تعامل خوبي با رسانه‌ها داشته باشد، افزود: يکي از تأکيدات رياست جمهوري اين است که همه کارها به‌صورت شفاف به اطلاع مردم برسد و از نقدهاي دلسوزانه با پاسخ شفاف استقبال شود.
يزداني بابيان اينکه سلامت فرد و محيط براي انتخاب مديران وزارت صنعت، معدن و تجارت در سطح کشور مهم و تأثيرگذار است، عنوان کرد: امروز در سايه همدلي و هم‌زباني اقدام دولت درصحنه ديپلماسي باعزت و اقتدار به نتيجه رسيده که اين خود يکي از افتخارات اين دولت است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن