تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821180635




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اصلي ترين وظيفه پليس، اسلامي کردن حفظ اصالت بندگي و سنت هاي ديني است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۲ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۵۳ق.ظ)
عضو خبرگان رهبري: اصلي ترين وظيفه پليس، اسلامي کردن حفظ اصالت بندگي و سنت هاي ديني است موج - قم - عضو خبرگان رهبري با بيان اين که اصلي ترين و اساسي ترين وظيفه پليس اسلامي کردن حفظ اصالت بندگي و سنت هاي ديني است و متاسفانه تاکنون نتوانسته ايم آن را به اجرا در بياوريم، گفت: بعضي ها اصل نگرش شان با اسلام، نظام و افکار امام (ره) و شهدا متفاوت است و اسلام را يک طور ديگر مي انديشند و مي بينند.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله مصباح يزدي در ديدار با روساي کلانتري هاي کشور که در سالن اجتماعات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) برگزار شد با بيان اين که اساس زندگي اجتماعي انسان نيازمند به برنامه ريزي مدون است گفت: اساس خلقت انسان بر طبق يک نظام اجتماعي مدون و برنامه ريزي تعريف شده و از جمله اين نيازهاي امنيت عمومي مي باشد.
وي افزود: فلسفه تشکيل دولت و زيرمجموعه آن مانند بهداشت، مدرسه و تعليم و تربيت و حتي امنيت هم در يک زندگي اجتماعي يک نياز است که برعهده دولت گذاشته شده است تا اين گونه موضوعات را در سطح جامعه برطرف کند.
عضو خبرگان رهبري با بيان اين که اگر دولت نباشد، در حقيقت تمدني هم نخواهد بود، گفت: اساس تشکيل هر وزارتخانه اي تنها براي تأمين امنيت، اقتصاد و سياست و ساير نيازها تعريف شده و اين موضوع حتي در ساير کشورهاي غير اسلامي هم وجود دارد.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) گفت: اين که در کشوري دستگاهي به نام پليس داشته باشيم، عنوان جديدي نيست؛ در همه کشورها اين گونه است، ولي آنچه مهم است فرق بين پليس در کشور اسلامي و غير اسلامي است.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اين که در يک جامعه اسلامي، مردم امانت به شمار مي روند، گفت: پليس در جامعه اسلامي تنها به يک چيز فکر مي کند و آن هم خدمت رساني، حفظ امنيت و کمک به ضعفا و گرفتن حق مظلوم از ظالم است.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين که تشکيل دولت و پليس تنها براي ماديات نيست؛ بلکه هدف مهمتري هم به نام برقرار کردن حفظ ارزش هاي ديني، الهي و معنويت هم دارد، خاطر نشان ساخت: پليس اسلامي به دليل اسلامي بودن نظام، به مراتب وظيفه اش از پليس ساير کشورها سنگين تر است.
وي گفت: پليس هاي ساير کشورها به خاطر نوع آزادي کشور خود به يک چيز مي انديشند و آن هم برقرار کردن امنيت اجتماعي و عمومي است که در حال حاضر اين هم در حال تغيير است.
آيت الله مصباح يزدي با بيان اين که اصلي ترين و اساسي ترين وظيفه پليس اسلامي برقرار کردن حفظ اصالت بندگي و سنت هاي ديني است و متأسفانه تاکنون نتوانسته ايم آن را به اجرا در بياوريم، گفت: بعضي ها اصل نگرش شان با اسلام، نظام و افکار امام (ره) و شهدا متفاوت است و اسلام را يک طور ديگر مي انديشند و مي بينند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) گفت: اين گروه متاسفانه بر اين عقيده اند که ما اسلام را آورده ايم تا با رژيم شاه مبارزه کند و آن را از بين ببرد نه اين که اسلام را آورديم تا جلوي آزادي ها را بگيرد.
وي گفت: بعضي فکر مي کنند که اسم اسلامي ربطي به اسلام ندارد و تنها براي احترام است و اين اسم گذاشتن تنها براي تعارفات مي باشد و نبايد در موضوع آزادي دخالت کند.
عضو خبرگان رهبري با اشاره به اين مطلب که اين موضوع در حال حاضر به يک مسأله حساس در جامعه تبديل شده است، خاطرنشان ساخت: وظيفه پليس در نظام و جامعه اسلامي مشخص است و بايد به مسأله حفظ امنيت و ارزش هاي ديني و معنويت اهميت دهد.
وي با بيان اين که مهمترين وظيفه دولت و همه مسوولين و پليس و آحاد مردم، حفظ شعائر ديني و امر به معروف و نهي از منکر است، گفت: پليس به نيابت از همه مردم و دستگاها رسالت ديگري به نام اجراي اين قوانين دارد و اين از اصلي ترين رسالت او در يک جامعه و نظام اسلامي به شمار مي رود.
آيت الله مصباح يزدي با اشاره به اين که اگر هم بگويم تعظيم شعار يک قانون نيست، بلکه يک وظيفه و احساس مسووليت مي باشد، خاطرنشان ساخت: در يک کشور اسلامي نبايد اسم اسلامي بودن را تنها حفظ کرد، بلکه لازم است رفتار و اعمال مردم آن جامعه آثار اسلام را حتي در درون ماشين هاي خود اجرا کنند، نه اين که فکر کنند در ماشين هر طور راحت اند و مي توانند مانند غربي ها باشند.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با بيان اين که انسان قدر اين نعمت، امنيت را بايد دانست، افزود: مردم جامعه بايد بدانند اين امنيت و عزت و استقلال در موضوعات مختلف به راحتي به دست نيامده و براي به دست آوردن آن هزاران نفر از جان خود گذشتند تا اسلام و انقلاب به ثمر نشست، بنابراين نبايد کفران نعمت کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن