تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):بهترین عبادت بعد از شناختن خداوند،‌ انتظار فرج و گشایش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819965371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تلاش رهبر جديد طالبان براي بيعت اعضاي دفتر قطر


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: تلاش رهبر جديد طالبان براي بيعت اعضاي دفتر قطر
«ملااخترمنصور» رهبر جديد طالبان كه تعدادي از فرماندهان ارشد اين گروه با وي مخالف هستند، در تلاش است از اعضاي دفتر سياسي طالبان در قطر بيعت بگيرد.
به گزارش ايرنا، اختر منصور در حالي هيئتي را به قطر فرستاده تا از اعضاي دفتر سياسي طالبان در قطر براي او بيعت بگيرد كه جنگ بين طرفداران او و فرماندهان وفادار به «ملامحمد عمر» رهبر سابق طالبان در استان «زابل» افغانستان ادامه دارد. براساس گزارش رسانه‌هاي افغانستان رهبر جديد طالبان، ملاعبدالجليل يكي از طرفداران خود را براي گرفتن بيعت از اعضاي دفتر سياسي طالبان كه در قطر مستقر هستند، اعزام كرده است. در آغازين روزهاي انتشار خبر مرگ «ملامحمد عمر» و اعلام ملااختر منصور به عنوان رهبر جديد، اختلافات بين «ملايعقوب»، فرزند ارشد رهبر سابق طالبان و «ملاعبدالمنان» برادر ملا عمر با ملامنصور بالا گرفت و آنان مخالفت خود را با رهبري وي اعلام كردند و خواهان تعيين رهبر جديد طالبان از سوي علما و فرماندهان ارشد طالبان شدند. در پي اين مخالفت‌ها «سيدطيب آغا» رئيس دفتر سياسي طالبان در قطر و وفادار به ملامحمد عمر نيز مخالفت خود را با اختر منصور اعلام و از سمتش استعفا كرد. هفته گذشته «ملامنصور دادالله » يكي از فرماندهان ارشد گروه طالبان كه در استان زابل افغانستان مستقر است نيز مخالفت خود را با رهبري ملااخترمنصور اعلام كرد و از طرفداران خود خواست عليه وي مبارزه كنند. وي در يك نوار ويدئويي 17 دقيقه‌اي كه به رسانه‌هاي افغانستان فرستاده مدعي شده است: «ملامنصور از سوي ارتش پاكستان به رهبري طالبان گماشته شده و سرسپرده نظاميان پاكستان است.» ملادادالله افزود: فرماندهان طالبان را «آي‌اس‌آي» يا دستگاه اطلاعات نظامي پاكستان تعيين مي‌كند و پست‌هاي سياسي طالبان در پاكستان تقسيم مي‌شوند.
 برخي از اعضاي طالبان مي‌گويند در حال حاضر كشمكش‌ها و درگيري‌هاي جزئي درخصوص اين رهبري آغاز شده است. ملاعبدالنيازي، سخنگوي گروه مخالف ملامنصور گفت: «افراد مسلح ملامنصور به مكان‌هاي مختلف در افغانستان يورش برده و رقبايشان را وادار به اعلام بيعت با وي مي‌كنند.»
 خبرگزاري صداي افغان (آوا) به نقل از برخي اعضاي طالبان گزارش داد كه ملااخترمنصور به رقباي سياسي خود پيشنهاد كرده است اگر با او بيعت كنند مقام‌هاي بالايي را در رهبري طالبان به آنان واگذار كردند و كمك مالي قابل ملاحظه نيز به آنان خواهد كرد؛ پيشنهادي كه از سوي مخالفان وي رد شده است.


منبع : ايــرنا



تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن