تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816170564




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تجاری سازی نانو سیمان در آینده‌ای نزدیک


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: تجاری سازی نانو سیمان در آینده‌ای نزدیک استان‌ها > زنجان - به گزارش روزنامه همشهری زنجان کم نیستند افراد توانمند و مبتکری که با کمک خلاقیت و هوش سرشارشان تحولی عظیم در دنیای خود و دیگران می‌آفرینند، افرادی که با ابتکارات و ابداعات خود به بهتر زیستن کمک می‌کنند.
علی مرادزاده و حسن کرمی 2 مبتکر زنجانی هستند که تا کنون به موفقیت‌های چشمگیری در زمینه نانو دست یافته‌اند.


دستیابی به تکنولوژی نانو سیمان و نانو کود از دستاوردهای این 2 مخترع و هم‌تیم‌های آنان است. مرداد امسال بود که طرح‌های مذکور توانستند در نخستین جشنواره اختراعات و ابتکارات دانشگاه علمی- کاربردی و دومین جشنواره ملی و اختراعات و ابتکارات شهرداری تهران به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شوند.
در این جشنواره حسن کرمی به عنوان نفر اول در گروه مخترعان ، کارآفرینان و شرکت‌های فناور با ارائه طرح نانو سیمان و ساخت بتن فوق مقاوم شناخته شد، همچنین طرح تولید نانو کود ارگانیک از فضولات دامی، خاک برگ و پودر استخوان وی و هم تیم‌هایش در گروه بهداشت سلامت و زیست محیط شهری اول شد.
حسن کرمی در مورد طرح نانو سیمان گفت: نانو سیمان دارای ویژگی‌‌های منحصر بفردی چون مقاومت بالا و نفوذ پذیری است. مقاوم بودن نانو سیمان 2 برابر سیمان‌های معمولی است به همین دلیل میزان مصرف آن در ساخت و سازها بسیار پایین‌تر از سیمان‌های معمولی است.
وی در گفتگوی خود از تجاری‌سازی نانو سیمان در ماه‌های آینده خبر داد و افزود: نفوذپذیری این سیمان نسبت به سیمان معمولی 10 برابربیشتر است. به طور کلی کیفیت نانو سیمان 10 برابر سیمانی است که به طور متداول استفاده می‌شود.
مرادزاده از تحقیقات گسترده برای تبدیل سیمان به نانو سیمان گفت و ادامه داد: تحقیقات نانو سیمان یک سال به طول انجامید. این مراحل شامل تحقیقات و آزمایش بوده است و چون این طرح نخستین بار در کشور انجام می‌گرفت بسیاری از امکانات چون دستگاه‌های مورد نیاز برای آزمایش آن وجود نداشت به همین دلیل تیم تحقیقاتی نانو سیمان به سرپرستی دکتر حسن کرمی اقدام به ساخت دستگاه آسیاب‌گردان شد.
وی ادامه داد: ساخت این دستگاه هزینه‌ای بالغ بر 8 میلیون تومان را در برداشت که اگر در این میان حمایت‌های دانشگاه‌ پیام‌نور نبود به طور حتم این طرح با هزینه‌های بالا باید انجام می‌شد. همچنمین هزینه‌های آزمایش جدول سیمانی برای هر بار 400 هزار تومان در برداشت اما دانشگاه با حمایت‌های خود موجب شد هزینه‌ها تا حدود زیادی کاهش یابد.
نانو کودارکانیگ
علی مرادزاده یکی از محققان طرح نانو کود ارگانیک در گفتگو با همشهری اظهار کرد: این محصول، محصولی دانش بنیان از حلقه علمی نانو است که تنها نانو کود ارگانیک بوده و هیچگونه افزودنی شیمیایی ندارد و قابل استفاده به صورت چال کود، پاشش بر روی مزارع، اختلاط با آب آبیاری غرقابی و بارانی و به صورت اسپری بر روی برگ‌ها است.
مرادزاده افزود: یک قاشق غذاخوری از آن برای یک سال یک گلدان و 2 کیلو‌گرم از آن برای یک درخت چند ساله نظیر گردو کافی است.
وی در مورد این نوع کود اظهار کرد: نانو کودهای ارگانیک از فرآوری کودهای طبیعی به دست می‌آیند و مشکلات کودهای طبیعی و ورمی کپوست را ندارند. زمان تولید آنها بسیار سریع‌تر از کودهای ورمی کمپوست است و سرعت تجزیه و قابل جذب شدن آنها بسیار بیشتر از کودهای ورمی کپوست و کودهای طبیعی و کمتر از کودهای شیمیایی است. به همین دلیل به موقع در دسترسی گیاه قرار گرفته و به هدر نمی‌رود. اثر ثانویه کودهای ارگانیک بارها به صورت علمی و آماری بر روی محصولات مختلف کشاورزی بررسی شده است و علاوه بر آن، توسط چند کشاورز نمونه نیز به صورت عادی و در زمین‌های زراعی استفاده شده و در تمام آنها نتایج مثبت استفاده از این کود نشان داده شده است.
مزیت‌های طرح
مرادزاده به مزیت‌های این طرح اشاره کرد و ادامه داد: مزیت‌های طرح عبارتند از سازگاری با محیط‌زیست، افزایش کیفیت، طعم و مزه محصولات در مقایسه با محصولات مشابه، افزایش دوره بازدهی و مقاومت بوته‌ها به سرمایه هوا و سرعت تجزیه و جذب بالاتر در مقایسه با کودهای طبیعی.
وی ادامه داد: این نوع نانوکود هیچ نوع افزودنی شیمیایی ندارد، بنابراین هیچ نوع عوارض منفی زیست محیطی نخواهند داشت. نانوکود ارگانیک به 4 شکل مختلف می‌تواند استفاده شود. اولی به صورت چال کود در پای درختان و یا داخل خاک گلدان، دومی به صورت پاشش این نانوکود بر روی خاک مزرعه قبل از جوانه زدن محصولات. ریختن نانو کود ارگانیک در آب آبیاری غرقابی و اسپری کردن مخلوط سوسپانسیونی نانوکود ارگانیک بر روی برگ بوته‌ها و درختان هم از روش‌های دیگر آن است.
وی در مورد سرعت تجزیه نانو کود چنین عنوان کرد: سرعت تجزیه و قابل جذب شده نانو کود ارگانیک در خاک بیشتر از ورمی کمپوست و کود‌های طبیعی است اما مثل کودهای شیمایی خیلی سریع و هدر رو نیست. استفاده از نانوکود ارگانیک علاوه بر افزایش مقدار محصول و افزایش وزن تک میوه، باعث افزایش حداقل 2 برابری در کیفیت محصولات (عناصر غذایی محصولات) می‌شود. طعم و مزه محصولات تغذیه شده با نانو کود ارگانیک بسیار بهتر از محصولات مشابه دیگر است. استفاده از این نوع کود باعث افزایش دوره باردهی و مقاومت بوته‌ها به سرمای هوا می‌شود.
وی همچنین کاربردهای طرح را یادآور شده و عنوان می‌کند: از جمله کاربردهای این طرح می‌توان به مناسب برای کشت سنتی و مکانیزه انواع محصولات کشاورزی، مناسب برای کشت انواع محصولات کشاورزی، مناسب برای کشت گلخانه‌ای و باغات میوه و مناسب برا کشت هیدروپونیک اشاره کرد.
عوارض زیست‌محیطی کودهای شیمیایی
وی با بیان اینکه استفاده بی‌رویه از کودهای شیمیایی منجر به عوارض منفی زیست محیطی فراوانی می‌شود، می‌گوید: خوشبختانه در بسیاری از کشورها استفاده از این کودها کاهش یافته و در برخی از کشورها ممنوعیت مصرف برای آنها وضع شده است. برای کودهای شیمیایی کودهای زیر به عنوان جایگزین معرفی شده است: کودهای طبیعی نظیر کودهای دامی، طیور، خاک برگ کودهای ورمی کمپوست. کودهای طبیعی عوارض منفی زیست محیطی ندارند اما سرعت تجزیه و تبدیل آنها به مواد قابل جذب گیاهان طولانی بوده و نمی‌توانند به موقع همه نیازهای گیاهان را فراهم کنند. کودهای ورمی کمپوست هم نسبت به کودهای طبیعی قابلیت جذب بهتری دارند اما تولید آنها فرایند زمانبری است و مقدار تولید آنها هنوز برای جایگزین شدن با کودهای شیمیایی کفایت نمی‌کند.
مرادزاده اظهار کرد : نانوکودهای ارگانیک که از فرآوری کودهای طبیعی به دست می‌آیند مشکلات کودهای طبیعی و کودهای ورمی کمپوست را ندارند. زمان تولید آنها بسیار سریعتر از کودهای ورمی کمپوست است و سرعت تجزیه و قابل جذب شدن آنها بسیار بیشتر از کودهای ورمی کمپوست و کودهای طبیعی اما کمتر از کودهای شیمیایی است. بنابراین به موقع در دسترس گیاه قرار گرفته و هدر نمی‌رود. اثر نانوکودهای آرگانیک بارها به صورت علمی و آماری بر روی محصولات مختلف کشاورزی بررسی شده است و بارها توسط چند کشاورز نمونه نیز به صورت عادی در زمین‌های زراعی استفاده شده و در تمام آنها نتایج مثبت استفاده از این کودها نشان داده شده است.
وی در پایان با بیان اینکه برای تولید انبوه این محصول در حال پیگیری هستیم، افزود: برای راه‌اندازی این واحد صنعتی در حال تلاش هستیم. دستگاه‌های مورد نیاز برای تولید نیز توسط گروه ثبت اخترع شده قصد داریم کلیه فرایند تولید به صورت بومی و ملی باشد. حلقه علمی نانو در حوزه نانو و علوم پایه در سطح کشور موفق به کسب مقام‌هایی شده است. امیدواریم با حمایت های لازم نسبت به تولید انبوه این محصول اقدام کنیم.

کلید واژه ها: استان زنجان - کود -




شنبه 21 شهریور 1394 - 16:42:28





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن