تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803264169




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاهش قدرت خريد مردم ،مهم ترين دليل رکود بازار مسکن است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۳:۴۶ب.ظ)
يک کارشناس مسکن عنوان کرد کاهش قدرت خريد مردم ،مهم ترين دليل رکود بازار مسکن است موج - رفع رکود بازار مسکن فقط با پر کردن فاصله درآمد و هزينه خانوارها برطرف مي شود. اکنون فاصله بين درآمد و هزينه ها بسيار زياد شده و در اين شرايط خانواده ها قدرت خريد کالاي بسيار گراني مانند مسکن را ندارند.


در اکثر کشورهاي دنيا مسکن کالايي مصرفي محسوب مي شود که مردم براي رهايي از اجاره نشيني و داشتن خانه شخصي به دنبال خريد آن هستند اما در کشور ما مسکن بيشتر يک کالاي سرمايه اي است تا مصرفي .بيشتر کساني که به دنبال خريد خانه هستند مي خواهند از اين طريق کسب سود و درآمد داشته باشند.هر چند بنابر گزارش هاي رسمي ميزان معاملات مسکن در مرداد ماه سال جاري در مقايسه با ماه مشابه سال قبل ۳.۲ درصد افزايش نشان مي دهد اما سايه رکود همچنان بر بازار مسکن سنگيني مي کند.
يک کارشناس اقتصادي در گفتگو با خبرنگار خبرگزاري موج مهم ترين دليل رکود بازار مسکن را فاصله شديد بين در آمد و قيمت کالاهاي مصرفي و در واقع نداشتن قدرت خريد مردم مي داند.
محمد علي پورشيرازي کارشناس مسکن با تاکيد براين که مهم ترين دليل رکود بازار مسکن وجود فاصله زياد بين درآمد و هزينه خانواده هاست؛ تصريح مي کند: در تمام دنيا مسکن کالاي مصرفي محسوب مي شود و هر گونه حرکت اقتصادي بر کالاهاي مصرفي مردم تاثير مي گذارد. اما در کشور ما مسکن تبديل به کالاي سرمايه اي شده است؛ بنابراين نمي توان انتظار داشت که نتيجه نهايي توافقات هسته اي بر بازار مسکن شوک وارد کند اما بي تاثير هم نخواهد بود.
وي مي افزايد:ميزان اين تاثير هم بستگي به رفتاردنيا با ما دارد.مسکن با 243 شغل ارتباط دارد و فقط آهن و گچ و سيمان نيست.بنابراين قيمت مواد اوليه که قرار است وارد کشور شود تاثير بسزايي در اين زمينه دارد.پس بايد کمي تحمل کنيم و منتظر باشيم که چه اتفاقي خواهد افتاد.
پورشيرازي با تاکيد بر اين که عدم قدرت خريد مردم مهمترين دليل رکود بازار مسکن به شمار مي رود؛اظهار مي دارد:رفع رکود بازار مسکن فقط با پر کردن فاصله درآمد و هزينه خانوارها برطرف مي شود. اکنون فاصله بين درآمد و هزينه ها بسيار زياد شده و در اين شرايط خانواده ها قدرت خريد کالاي بسيار گراني مانند مسکن را ندارند.مسکني که متري 152 هزار تومان بود؛ ناگهان اواخر سال 85 متري سه ميليون و پانصد هزار تومان شد.آيا اين اتفاق براي درآمد مردم هم افتاد؟ البته با وجود رکود اين بازار چيزي از سود فروشنده کم نمي شود.
وي با اشاره به توافقات هسته ايي انجام شده؛ مي گويد:توافقات انجام شده تاثيري در بازار مسکن نداشته و اگرهم تغييراتي به وجود آمده ناشي از تغييرات داخلي است.مواد اوليه و ماشين آلات از موارد تاثيرگذار در مسکن است که هنوز در اين حوزه ها هيچ اتفاق خاصي رخ نداده است.
اين کارشناس اقتصادي در پاسخ به اين که راه خروج از رکود چيست؛ تصريح مي کند: اين يک مساله بسيار پيچيده سياسي است و مديريت سياسي کشور بايد بخواهد تا اين کار انجام شود. هر اتفاقي در دنيا مي افتد؛ دولت ها مسوول آن هستند.دولت بايد مديريت مردمي همگاني داشته باشد تا بتواند اين مشکل را برطرف کند.
وي در اين خصوص مثالي مي زند و مي گويد: در تمام دنيا به اقشار ضعيف يارانه مي دهند اما به شکل غير محسوس.در کشور ما 45 هزار تومان يارانه دادند اما 75 هزار تومان از مردم پس گرفتند.در واقع دولت ها مي توانند با در پيش گرفتن يکسري سياست ها مانع از افزايش قيمت مواد اوليه شوند؛ در اين صورت قيمت توليد هم تغيير نخواهد کرد.
وي در پاسخ به اين که با توجه به افزايش دوره اي قيمت مسکن در سال هاي 86 و 91 آيا مي توان انتظار داشت سال آينده قيمت مسکن افزايش پيدا کند؛ اظهار مي دارد: اين موضوع به سياست هاي کلان اقتصادي کشور بر مي گردد و از الان نمي توان چنين موضوعي را پيش بيني کرد.
پورشيرازي در مورد کاهش قيمت مسکن مي گويد:کاهشي که بتواند فاصله درآمدي و هزينه را پر کند؛بعيد به نظر مي رسد.اگر هم کاهشي رخ دهد قطعا نمي تواند اين فاصله را پر کند و تاثيري در بازار مسکن نخواهد داشت.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن