تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):پشیمانی از گناه برای توبه کافی است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803920241




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به بهانه دربی ال مادونینا/۱۰ ستاره معروف جهان که برای هر دو میلان بازی کردند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس:
به بهانه دربی ال مادونینا/۱۰ ستاره معروف جهان که برای هر دو میلان بازی کردند
دربی ‌ال‌مادونینا در حالی فردا برگزار می‌شود که تاکنون ستارگان بیشماری از دنیای توپ گرد را به خود دیده است؛ بزرگانی که امکان بازی برای هر دو همشهری صاحب نام را بدست آوردند.

خبرگزاری فارس: به بهانه دربی ال مادونینا/۱۰ ستاره معروف جهان که برای هر دو میلان بازی کردند



محمدرضاسروش- به گزارش خبرگزاری فارس، فوتبال باشگاهی ایتالیا هنوز بطور جدی شروع نشده و تیم‌های مدعی قدرت و توانایی‌های خود را کاملا به معرض نمایش نگذاشته‌اند که قرار است یک دربی هیجان انگیز از نوع میلانی را تجربه کند. فرداشب (یکشنبه) در ورزشگاه جوزپه‌مه‌آتزا غوغایی برپا است. چون هواداران آ.ث و اینترمیلان می‌توانند شاهد یک «دربی ال مادونینا» دیگر باشند. جدا از حواشی بسیاری که این دوئل همیشگی و پایان‌ناپذیر دارد، از یک منظر، نیز قابل تامل بوده و آن، ستارگانی است که فرصت  حضور در پیراهن دو تیم را بدست آورده‌اند. چهره‌هایی معروفی که اکنون یا در گذشته، در «یکی» از دو همشهری، چندان مطرح نشده اما در «دیگری» تا حد اسطوره نیز پیش رفته اند. در این مجال به بهانه برگزاری این دربی، مروری کوتاه به سرگذشت 10 ستاره‌ایی که برای هر دو تیم شهر میلان به میدان رفته‌‌‌اند، می‌اندازیم:

1- پاتریک وییرا:  وقتی نام پاتریک وییرا، ستاره معروف پیشین فرانسه هرگاه، برده می‌شود، ناخودآگاه همه به یاد دوران حضورش در تیم انگلیسی آرسنال می‌افتند. یعنی سال‌های 1996 تا 2005 که برای تیم آرسن ونگر خوش درخشید. قبل از آنکه 279 مرتبه برای توپچی‌های لندن به میدان رفته و نامش را مطرح کند، در یک مقطع کوتاه بازیکن آ.ث میلان بود و در دو بازی هم برای این تیم به میدان رفت. در سال 2006 تا 2010 هم به اینترمیلان رفت و در 67 بازی موفق به زدن 6 گل برای این تیم شد.

2- کریستین وییری او نیز از جمله ستارگان داخلی ایتالیا است که امکان بازی با هر دو تیم شهر میلان را پیدا کرده است. برای اینتر توانست 143 بازی انجام دهد در حالیکه برای آ.ث  8 مرتبه به میدان رفت. به دلیل حضور بیشترش در اینتر، آمار گل خارق‌العاده‌ایی نزد آبی و مشکی‌ها داشت. زیرا 103 گل در 143 مسابقه زد. وی در سال‌های 1996 تا 2005 ستاره اینتر بود و در سال‌های 2005 تا 2006 تجربه حضور در آ.ث میلان را بدست آورد.

3- ادگار داویدز ستاره‌ایی معروف فوتبال هلند با آن استیل جالبش و عینکی که همیشه بر چهره دارد 2 هفته قبل با تیم منتخب ستارگان اروپا میهمان فوتبال ایران بود. او بازیکنی است که نام خود را بیشتر از طریق حضور درتیم‌های آژاکس آمستردام و یوونتوس تورین سرزبان‌ها انداخت.  در مقاطعی نیز بازیکن آ.ث شد و برای اینتر هم به میدان رفت. داویدز فقط یک سال برای هرکدام از دو همشهری به میدان رفت. 19 بازی برای آ.ث میلان در فصل 1997-1996 انجام داد و 14 بازی نیز در فصل 2005-2004 برای اینتر کرد.

  4- جوزپه مه‌آتزا جوزپه مه‌آتزا که اسطوره‌ایی بزرگ در فوتبال ایتالیا است و یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ کشورش بوده، سابقه همکاری با هر دو تیم شهر میلان را داشته است. وی 242 گل در 365 بازی برای اینتر در سال‌های دهه 1920 و 1930 زده است. همچنین در سال‌های 1940 تا 1942 نیز امکان پوشیدن پیراهن آ.ث میلان را داشته است.

5- آندرا پیرلو مغز متفکر سال‌های اخیر تیم ملی فوتبال ایتالیا که بسیاری او را هافبکی مدرن معرفی می‌کردند، سابقه بازی در دو تیم میلانی را داشته است. البته اگر فرصتی دست دهد و از مسئولان اینتر سئوالی درباره او شود، بی‌شک پاسخ خواهند داد که درباره‌اش اشتباه کردند که سال 2001 راحت اجازه دادند  نراتزوری را ترک کند. وقتی اینتر قدر او را ندانست،‌ آ.ث میلان پذیرایش شد و با زیرکی و هوشیاری به مدت 10 سال بازیکن و البته اسطوره مشکی و سرخ‌ها شد. البته خود همین روسونری‌ها هم سال 2011 مرتکب اشتباه شدند که او را از دست دادند. به هرحال در مدت دوران حضور در اینتر، 22 بازی کرد و گلی نزد. در آ.ث نیز 284 بازی کرد و 32 گل زد.

6- کلارنس سیدورف بازی در هر دو تیم میلانی را تجربه کرده اما هم خودش و هم هواداران او را به نحوی اسطوره آ.ث میلان معرفی می‌کنند.چون در سال‌های 2002 تا 2012 یعنی یک دهه حدود 300 بازی برای روسونری انجام داد. اما قبل از این دوره فراموش‌نشدنی به مدت 2 سال هم بازیکن اینتر بود که در مجموع 64 بازی برای آبی‌ها، 8 گل به ثمر رساند.

  هرنان کرسپو بازیکن اسبق فوتبال آرژانتین وقتی به کارنامه‌اش نگاه می‌اندازد، می تواند به خود ببالد که سابقه حضور در تیم‌های مطرح شهر میلان را داشته است. وی بعد از آنکه اوایل دهه گذشته درخشش زیادی در لاتزیو داشت، به اینترمیلان در سال 2002 نقل مکان کرد. سپس راهی چلسی انگلیس شد تا اینکه به ایتالیا بازگشت و این دفعه، بازیکن آ.ث‌میلان شد.

  8-رونالدو رونالدو، اعجوبه اسبق فوتبال برزیل و جهان، از جمله چهر‌ه‌هایی است که هم پیراهن راه‌راه‌ مشکی و آبی را به تن کرده و هم سابقه حضور در نزد مشکی و قرمز‌های میلان را دارد. به همین خاطر اگر حالا پای صحبتش بنشینید،‌از تجربه‌های دوران حضور در اینتر و آ.ث، خاطرات زیادی تعریف خواهد کرد. رونالدوی بزرگ در سال‌های 1997 تا 2002 که بازیکن اینتر بود، 49 گل زده در 68 مسابقه به ثمر رساند تا این که بازیکن رئال مادرید شد. بعد از آنکه به همکاری با کهکشانی‌های مادریدی خاتمه داد،‌ در سال 2007به ایتالیا بازگشت و در مقطعی یک ساله  برای‌ آ.ث میلان  20 بازی انجام داد و 9 گل زد.

9- ماریو بالوتلی یک فصل ناموفق را با لیورپول انگلیس پشت سرگذاشته و اکنون به خانه سابقش یعنی آ.ث‌ میلان بازگشته است. «پسر بد» اگر فردا به میدان رود، در حقیقت مقابل تیم قدیمش، صف‌آرایی می کند. وی برای روسونری‌ قبل از آنکه به لیورپول ملحق شود، 43 بازی کرد و 26 گل زده داشت. زمانی هم که در سال‌‌های 2007 تا 2010 بازیکن اینترمیلان بود، 20 گل در 59 بازی برای نراتزوری زد.

  10 – زلاتان ایبراهیموویچ ایبرا تاکنون تیم‌های زیادی عوض کرده تا به تیم کنونی‌اش یعنی پاری‌سن‌ژرمن فرانسه رسیده‌ است. او بازیکنی است که سابقه پوشیدن پیراهن دو تیم معروف میلان را در کارنامه دارد. یعنی هم برای اینتر (سال‌های 2006 تا 2009  ) بازی کرده و هم به افتخار آ.ث‌ (سال‌های 2010 تا 2012 ) وارد میدان شده است. زلاتان در دورانی که بازیکن اینتر بود، در 88 بازی موفق به زدن 57 گل شد. زمانی هم که به آ.ث‌میلان آمد، 42 گل در 61 مسابقه به نام خود زد. جالب این که با هر دو تیم صاحب قهرمانی لیگ شد. انتهای پیام/ی    

94/06/21 - 14:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن