تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804101041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با عذرخواهي وزير ارتباطات؛ رفع اختلالي که عمدي به نظر مي رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۵ب.ظ)
با عذرخواهي وزير ارتباطات؛ رفع اختلالي که عمدي به نظر مي رسيد موج - پروتکل UDP که کاربران بازي هاي رايانه اي را با مشکل روبرو کرده بود، در نهايت با پيگيري هاي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات برطرف شد؛ عده اي از کاربران معتقدند که اين اختلال ها به صورت عمدي ايجاد شده بود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج؛ به گفته گيمرهاي ايراني مشکل DC شدن (تايم اوت ۶ ثانيه) براي ايرانيان سراسر کشور چند ماهي است که به اوج خود رسيده است و اين مختص به يک بازي خاص نيست بلکه براي کليه بازي‌هاي آنلاين نظير CS – Battlefield – DOTA 2 – HON – LOL – WOW و ديگر بازي‌ها نيز اتفاق افتاده است. همان‌طور که از ابتداي سال و با توجه به شکايت‌هاي متعدد گيمرها از قطعي چندثانيه‌اي بازي‌ها مشخص است، گيمرها از اين وضعيت به وجود آمده بسيار ناراضي هستند.
چند وقتي مي‌شود شبکه‌ي ديتاي کشور با مشکلي مواجه شده که باعث اختلال در سرويس‌هاي بازي آنلاين و همچنين برنامه‌هاي وابسته به ارتباطات از طريق پروتکل UDP شده است.UDP مخفف User Datagram Protocol به معني پروتکل کنترل انتقال، يک پروتکل ارتباطي اصلي مورد استفاده در شبکه ‌اي اينترنت است.
يکي از کاربران بازي‌هاي رايانه آنلاين در ارتباط با شرح اين مشکل توضيح داد: اين مشکل تازه نيست و از سال پيش تا کنون دچار اختلالاتي در استفاده از سرويس اينترنتي و سرويس هاي آنلاين ارتباط اينترنتي خود شده ايم که با پيگيري هاي مکرر با پشتيبان ISP فوق و بررسي توسط کارشناسان ارتباطي و حرفه اي مشخص شد مشکل از تايم آوت شدن لينک ارتباطي بر روي پروتکل UDP است.
وي افزود: بعد از گذشت مدتي از برقراري ارتباط با سرورهاي مختلف بروز کرده، نهايتا به قطعي هاي مکرر/پيام هاي خطاي نرم افزاري در برنامه‌هايي مانند سرويسهاي ارتباطي، بازي هاي آنلاين و هر برنامه اي که براي کار نياز به پورت UDP دارد روبرو شديم که نهايتا اين مشکل استفاده از بسياري از برنامه ها رو مختل يا غير ممکن کرد.
وي با درخواست از مسئولين کشور در جهت رفع مشکل پيش آمده اظهار کرد: از آنجايي که پشتيبان خدمات دهنده ي اينترنتي ما مشکل را از سرويس دريافتي از مخابرات دانسته و اين مشکل براي بسياري از دوستان در نقاط مختلف کشور و روي برنامه‌هاي يکسان و کاملا به يک شيوه رخ مي دهد، به نمايندگي از جمعي از کاربران و شهروندان مشتري خدمات خواهشمندم نسبت به پيگيري مشکلات ما و رفع آن ما را همراهي کنيد و ما را در داشتن خدماتي پايدار در راستاي اهداف نهاد محترم و قول هاي اميدوار کننده ي مسئولين مبني بر افزايش سرعت و کيفيت خدمات اينترنتي ياري کنيد.
اين مشکل به اينجا ختم نشد و از آن جا که کاربران بازي‌هاي رايانه اي با خبر شدند، وزير ارتباطات پيگير مشکلات کاربران ايراني در شبکه اجتماعي خود از گذشته بوده، لذا در اين خصوص کاربران بازي‌ها رايانه اي با مراجعه به شبکه اجتماعي وزير ارتباطات و با ارائه حجم انبوهي از شکايات از قطعي UDP نظر به رفع مشکل خود به دست شخص وزير داشتند.
در ادامه گويا پيگيري هاي مجدد کاربران در شبکه اجتماعي و ارتباط مستقيم وزير ارتباطات با کاربران کار خود را کرد و در نهايت محمود واعظي وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از رفع اختلال پروتکل UDP خبر داد.
محمود واعظي گفت: از آن جايي که UDP پروتکل ارتباطي اصلي مورد استفاده در اينترنت است، در چند روز گذشته بخشي از کاربران از موضوع اختلال در پروتکل UDP ناراضي بوده اند.
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات ادامه داد: اين نگراني را به زير مجموعه منعکس و پس از پيگيري‌هاي صورت گرفته، روز گذشته گزارش رفع اين اختلال را دريافت کردم
وي علاوه بر طلب پوزش از اختلال به وجود آمده، گفت: خوشحال مي شوم در اينگونه موارد مراتب از طريق سامانه پاسخگويي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به شماره تلفن 195 اعلام شود.
حال که اين اختلال برطرف شده سوال اصلي اينجا است که اختلال در UDP عمدي بوده يا خير؟ در همين رابطه يکي از کاربران VPNها مدعي است که اين اختلال براي عدم استفاده از VPNها است.
وي در اين خصوص مي گويد: بخش بزرگي از کاربران کريو در روزهاي اخير دائما با خطاي Unable to establish data tunnel مواجه مي‌شوند که علت اين خطا، اختلال موجود در پروتکل UDP در کشور است، به طوري که ارتباط بين دو آدرس پس از مدتي کاملا قطع مي‌شود.
اين کاربر تأکيد کرد: اين اختلال به طور عمدي و براي جلوگيري از کار VPN هاي مبتني بر UDP ايجاد شده است که معمولا بعد از گذشت مدت زماني که شما به کريو متصل بوده ايد و بدون مشکل استفاده کرده ايد، ناگهان اتصال شما قطع شده و تلاش مجدد براي اتصال به VPN منجر به بروز اين خطا مي‌شود.
وي با بيان اين که راه حل موقتي براي اين مشکل وجود دارد توضيح داد: راه حل اين مساله تغيير IP شما به عنوان کاربر خانگي ADSL و يا وايمکس است. چنانچه IP دستگاه مودم شما تغيير کند، انسداد قبلي انجام شده بي اثر مي‌گردد، بنابراين در چنين شرايطي شما مي‌توانيد با خاموش و روشن کردن مودم خود، هرچند به صورت موقت، مشکل را رفع نماييد.
البته با توجه به اين تغييرات عده اي از کاربران بعد از دريافت پيغام مذکور، تصور مي‌کنند اشکالي در سرور به وجود آمده و يا اينکه اکانتشان به پايان رسيده است، که با اين وضعيت تصور آن ها کاملا اشتباه است.
با توجه به اين موضوعات و پيگيري هاي متعدد وزير ارتباطات بايد منتظر ماند و ديد که آيا بازهم اين مشکل به وجود مي آيد يا خير؟

*گزارشي از احسان سرشت*













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن