تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر جوانى كه در سن كم ازدواج كند ، شيطان فرياد بر مى آورد كه : واى برمن ، واى بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803566866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز ارزيابي از سوي دانشگاه‌ها براي افزايش ضريب برداشت از ميدان‌هاي نفتي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۳۱ق.ظ)
آغاز ارزيابي از سوي دانشگاه‌ها براي افزايش ضريب برداشت از ميدان‌هاي نفتي موج - مدير کل امور فناوري وزارت نفت از آغاز ارزيابي و نظارت عالي بر اقدام‌هاي انجام شده از سوي دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي منتخب به منظور توسعه فناوري‌ها و بهينه‌سازي فرايندهاي توليد و افزايش ضريب برداشت از ميدان‌هاي نفتي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدابراهيم شفيعي، مدير کل امور فناوري وزارت نفت، با اشاره به انعقاد قرارداد همکاري ميان شرکت ملي نفت ايران و هفت دانشگاه و دو مرکز تحقيقاتي به عنوان مشاور پژوهشي در بهمن پارسال گفت: اين قرارداد همسو با تحقق راهبرد توسعه فناوري در توليد صيانتي، حداکثرسازي ضريب ازدياد برداشت از مخازن، سهولت عمليات توليد، کاهش هزينه‌هاي عملياتي و ايجاد ارزش افزوده با خلق نوآوري و به‌کارگيري فناوري‌هاي روز و تجربه شده جهاني انجام شد.
وي افزود: بر اساس قرارداد مطالعه فناورانه ۹ ميدان نفتي کشور، ميدان آزادگان جنوبي به انستيو مهندسي نفت دانشگاه تهران، ميدان نفتي دارخوين به دانشگاه اميرکبير، ميدان نفتي سروش به دانشگاه سهند تبريز، ميدان اهواز به پژوهشگاه صنعت نفت، ميدان کرنج به دانشگاه آزاد اسلامي، ميدان کوپال به دانشگاه صنعتي شريف، ميدان منصوري به دانشگاه شيراز، ميدان گچساران به دانشگاه صنعت نفت و ميدان بي‌بي حکيمه به پژوهشکده ازدياد برداشت واگذار شد.
شفيعي با بيان اين که اداره کل امور فناوري در مجموعه معاونت پژوهش و فناوري وزارت نفت عهده‌دار نظارت عالي بر حسن اجراي تعهدات هفت دانشگاه و دو مرکز تحقيقاتي در اين قرارداد است، اظهار کرد: مهم‌ترين مسئوليت‌هاي اين اداره کل، دريافت اسناد و مدارک طرح‌ها و پروژه‌هاي درخواستي ميدان محور از مديريت پژوهش و فناوري شرکت ملي نفت ايران، بررسي اسناد طرح‌ها و تشکيل کارگروه بالادستي به نيابت از شوراي سياست‌گذاري و نظارت راهبردي پژوهش و فناوري وزارت نفت، ارزيابي نتايج طرح‌ها و پروژه‌هاي ميدان محور، پيگيري براي عملياتي کردن ساختار پيشنهادي دانشگاه‌ها و مراکز ۹ گانه طرف قرارداد با شرکت ملي نفت ايران و کمک به حل مشکلات، رفع موانع تحقق اهداف و تسهيل‌گري در پيشرفت کار است.
وي در مورد اقدام‌هاي صورت گرفته از سوي اداره کل امور فناوري تصريح کرد: سلسله نشست‌هاي سه ماهه پيگيري اهداف، گام‌هاي اجرايي، نظارت عالي و همچنين اقدامات برنامه‌ريزي شده درباره ابلاغيه‌ها و حسن اجراي تعهدات در قراردادهاي تحقيقات توسعه فناوري ميدان‌هاي نفت و گاز انجام و به دانشگاه‌هاي طرف قرارداد ابلاغ شده است.
مدير کل امور فناوري وزارت نفت با اشاره به برگزاري نخستين جلسه «پيگيري اهداف، گام‌هاي اجرايي و نظارت عالي» در پژوهشگاه صنعت نفت با حضور نمايندگان معاونت پژوهش و فناوري گفت: در اين جلسه اقدام‌هاي پژوهشگاه براي طرح توسعه فناوري‌هاي ازدياد برداشت از ميدان اهواز تشريح و به تسريع در انجام کارهاي مربوط به توسعه اين فناوري‌ها و بهبود توليد از ميدان اهواز تأکيد شد.
به گفته وي همچنين در اين جلسه به تحليل وضع فناوري موجود در محورهاي چاه، مخزن، تأسيسات و تعريف نيازهاي فناوري ميدان بر اساس سطوح آمادگي فناوري (TRL) از طرف نماينده کارفرما و همچنين ارائه برنامه بلوغ فناوري براي رسيدن به سطح فناوري مطلوب از سوي مشاور پژوهشي اين ميدان تأکيد شد.
شفيعي يادآور شد: دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي طرح‌هاي فناورانه ميدان محور در سطوح پايين و مياني (TRL۴-۶) به عنوان مجري و در سطوح بالاتر به عنوان مشاور علمي لازم است در کنار شرکت بهره‌بردار در اجراي صحيح فناوري در مقياس نمونه آزمايشگاهي (پايلوت)، کمک به انتقال و جذب فناوري و همچنين مشاهده نتايج و کسب اطلاعات جديد براي اصلاح فناوري‌هاي مذکور کنند.
وي با اشاره به لزوم به‌کارگيري اعضاي هيئت‌علمي تمام وقت در حوزه‌هاي تخصصي مرتبط با توسعه فناوري‌هاي مورد نياز ميدان اهواز در مرکز ازدياد برداشت پژوهشگاه صنعت نفت گفت: انتخاب مراکز معتبر بين‌المللي به عنوان همکار خارجي در فعاليت‌هاي توسعه فناوري و تدوين و ارائه نقشه راه توسعه فناوري ميدان از سوي مشاور پژوهشي به منظور ضرورت شفاف‌سازي و راهنماي ادامه همکاري اين مرکز و کارفرما ضرورت دارد.
شفيعي به لزوم استفاده از توانمندي‌هاي علمي و پژوهشي ساير دانشگاه‌ها، مراکز تحقيقاتي، شرکت‌هاي مشاور و مراکز فناوري معتبر بين‌المللي صاحب فناوري‌هاي پيشرفته با پتانسيل توسعه و بومي‌سازي فناوري‌هاي مورد نياز ميدان‌هاي نفت و گاز اشاره و اظهار کرد: انتقال فناوري‌هاي پيشرفته ازدياد برداشت و بهبود توليد بر اساس يک نقشه راه و متدولوژي درست به نحوي که اين فناوري‌ها در صنعت نفت ايران نهادينه شده و در آينده بي‌نياز از آن‌ها شويم اهميت بالايي دارد.
وي با اشاره به اين که وزارت نفت، دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي ازدياد برداشت را مکلف به استفاده از همکاري‌هاي دانشگاه‌ها، مراکز تحقيقاتي و مراکز فناوري معتبر بين‌المللي براي توسعه فناوري‌هاي ازدياد برداشت و بهبود توليد کرده است، افزود: ۹ دانشگاه و مرکز تحقيقاتي داخلي متولي طرح‌هاي ميدان محور بايد با کمک مراکز معتبر بين‌المللي، فناوري‌هاي مورد نياز ميدان‌هاي نفت و گاز کشور را به گونه‌اي بومي کنند که در آينده نزديک از آن‌ها بي‌نياز شويم.
مدير کل امور فناوري وزارت نفت با تأکيد بر شناسايي فناوري‌هاي پيشرفته مورد نياز ميدان‌هاي هيدروکربوري، ارائه نقشه راه براي انتقال فناوري‌ها، توسعه و بومي‌سازي آن‌ها و همچنين روزآمدسازي فناوري‌هاي مورد لزوم در آينده از سوي مراکز ۹ گانه طرف قرارداد تصريح کرد: شرکاي خارجي منتخب بايد به لحاظ دانش و علم در حدي بالاتري از مراکز تحقيقاتي داخلي باشند و همچنين بايد صاحب فناوري‌هاي پيشرفته و پشتيبان صنعت نفت باشند؛ هدف خريد فناوري نيست، بلکه انتقال، بومي‌سازي و توسعه آن‌هاست.
شفيعي با بيان اين که دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي بر مبناي داشتن زيرساخت‌هاي لازم در اين حوزه و کادر مناسب هيأت‌ علمي و متخصصان و همچنين تجهيزات و امکانات بالقوه آن‌ها در حوزه افزايش و ازدياد برداشت انتخاب شده‌اند، گفت: اين مراکز برابر قراردادهاي منعقده با شرکت ملي نفت ايران، علاوه بر همکاري با دانشگاه‌ها و مراکز معتبر خارجي، ملزم به شبکه‌سازي با مراکز علمي و تحقيقاتي داخل نيز شده‌اند، بنابراين دانشگاه‌ها و مراکز تحقيقاتي ديگر نيز که در حوزه‌هاي مختلف مرتبط با اين قراردادها توانمندي دارند مي‌توانند با اين ۹ مرکز همکاري کرده و از اين طريق در اين حرکت ملي نقش‌آفريني کنند.
وي در مورد روند تعريف و تصويب طرح‌ها و پروژه‌هاي ميدان محور و نحوه نظارت در حين اجراي آن‌ها يادآور شد: جمع‌آوري، ارزيابي و تعيين اولويت‌هاي راهبردي، عملياتي و طرح‌هاي توسعه‌اي صنعت نفت آغاز و با طي مراحل غربالگري از طريق مديريت‌هاي پژوهش و فناوري شرکت‌هاي اصلي و معاونت پژوهش و فناوري در کارگروه بالادستي مطرح و مورد تصويب‌خواهي واقع شده است و از سوي معاونت پژوهش و فناوري ابلاغ مي‌شود.
به گفته مدير کل امور فناوري، همچنين يک کارگروه ارزيابي نتايج طرح‌ها و پروژه‌هاي متشکل از خبرگان صنعت و دانشگاه تشکيل شده که مشورت‌هاي لازم را براي ارزيابي نتايج طرح‌ها و پروژه‌هاي ميدان محور به اين اداره کل ارائه خواهند داد و برنامه‌ريزي‌هايي نيز براي تدوين شاخص‌هاي ارزيابي نتايج طرح‌ها و پروژه‌ها بر مبناي سطوح آمادگي فناوري و تهيه دستورالعمل‌هاي عملياتي در کارگروه مذکور صورت گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن