تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترین کارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نیکی به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819469517




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وصول مالياتي نبايد تنها بر دوش بنگاه‌هاي اقتصادي سنگيني کند/ دولتي‌ها نيز براي شفافيت اقتصادي، سرکشي مي‌شوند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۰ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۲ب.ظ)
رئيس اتاق بازرگاني ايران: وصول مالياتي نبايد تنها بر دوش بنگاه‌هاي اقتصادي سنگيني کند/ دولتي‌ها نيز براي شفافيت اقتصادي، سرکشي مي‌شوند موج - بايد تمام الزامات قانون اخذ ماليات‌هاي مستقيم، براي همه افراد يا شرکت‌هاي فعال در اقتصاد اجرايي شود، اما اگر بخواهيم به‌صورت بخشي به اجراي اين قانون روي بياوريم، بار ديگر دريافت ماليات را با يک بُن‌بست روبه رو مي‌کنيم.
محسن جلال‌پور، رئيس اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران با ارزيابي خود در خصوص سرکشي به حساب مردم به بهانه هاي دريافت ماليات، به خبرنگار خبرگزاري موج، اظهار کرد: از منظر اتاق بازرگاني ايران، شفاف سازي در تمامي امور اقتصادي به عنوان اصلي ترين نياز بهبود فضاي کسب و کار به شمار مي رود و لازمه آن، شفافيت در تمامي لايحه هاي حاضر در اقتصاد يعني بخش هاي دولتي و خصوصي کشور است.
وي ادامه داد: بايد تمام الزامات قانون اخذ ماليات‌هاي مستقيم براي همه افراد يا شرکت‌هاي فعال در اقتصاد اجرايي شود اما اگر بخواهيم به‌صورت بخشي به اجراي اين قانون روي بياوريم، بار ديگر دريافت ماليات را با يک بن بست روبه رو مي‌کنيم.
رئيس اتاق بازرگاني کرمان افزود: اجراي بخشي از قانون در کنار فراهم نبودن الزامات و همچنين دسترسي به حساب‌هاي مردم براي وصول ماليات، چندان راه به توسعه نمي‌برد.
جلال پور با تاکيد بر آنکه قانون جامع مالياتي نبايد به‌صورت بخشي اجرايي شود، گفت: بايد تاکيد شود که اجراي بخشي از اين قانون که شامل دسترسي به حساب‌هاي بانکي اشخاص حقيقي و حقوقي است، داراي نواقصي است که در شرايط امروز اقتصاد، مشکلات جدي را به همراه مي آورد.
وي اضافه کرد: بنابراين اجراي قانون جامع مالياتي، همزمان با دسترسي به حساب‌هاي مردم بايد رخ دهد تا عطف به ماسبق نشدن آن نيز بايد در نظر گرفته شود.
رئيس پارلمان بخش خصوصي با تاکيد بر آنکه اتاق بازرگاني، اجراي همزمان اين بسته را مورد تاييد خود مي‌داند، تصريح کرد: از سوي ديگر بايد از اجرا نشدن اين بسته واحد، واهمه داشت زيرا اگر دولت خود را مکلف به اجرايي شدن کامل اين بسته نکند، بايد منتظر بروز عواقب اين قانون يعني اقتصاد زيرزميني و غيرشفاف باشيم.
وي گفت: بخش خصوصي نگراني‌هاي خود از شدت گرفتن اقتصاد زيرزميني را بارها اعلام کرده است، و بار ديگر تاکيد مي‌کنيم که بايد ملزومات اجراي قانون ماليات‌هاي مستقيم ديده شود زيرا در غير اين صورت، مشکلات راه را بر اجراي صحيح اين قانون خواهد بست.
رئيس اتاق بازرگاني ايران در پايان خاطرنشان کرد: اگر دولت با قاطعيت اين قانون را به‌صورت کامل و بدون نقص اجرا کند، افرادي نمي‌توانند قانون را دور بزنند، ضمن اينکه در شفاف‌سازي، اصل بر اين است که همه به‌صورت عادلانه در اين مجموعه باهم کار کنند و شفاف‌سازي صورت گيرد؛ نه اينکه آن دسته از فعالان اقتصادي که در بخش روشن اقتصاد قرار گرفته‌اند، در وصول ماليات بيشتر ديده شوند و بخشي که در تاريکي قرار گرفته‌اند، اصلا ديده نشوند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن