تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر با اين شمشيرم بر بينى مؤمن بزنم كه مرا دشمن بدارد با من دشمنى نمى كند و اگر هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815597279




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در اسلام موضوعي به نام تبعيض جنسيتي نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۸:۲۳ب.ظ)
استاندار کرمانشاه: در اسلام موضوعي به نام تبعيض جنسيتي نداريم موج - استاندار کرمانشاه گفت: آنچه که در بعضي موارد تبعيض در خصوص زن و مرد رواج داشته بر اساس برخي فرهنگ هاي اشتباه بوده است و ربطي به دين مبين اسلام ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج از کرمانشاه، ابراهيم رضايي بابادي در جلسه شوراي اداري استان کرمانشاه و اختتاميه چهارمين نشست منطقه اي سازمانهاي مردم نهاد غرب کشور که با حضور معاون رييس جمهوري در امور بانوان و خانواده در محل سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد، افزود: پس از پيروزي انقلاب اسلامي تلاش هاي خوبي براي ايجاد تشکل هاي مردم نهاد صورت گرفته و در اين راستا روساي جمهور و استانداران تلاش هايي در جهت تقويت اين نهاد مردمي انجام داده اند.
وي با بيان اينکه نقش بانوان در تصميم گيري ها و اداره جامعه روز به روز بيشتر مي شود، گفت: از سال هاي 1376 به جديت در خصوص ايجاد و تقويت تشکل هاي مردمي تلاش هايي انجام و همواره به انجام کارها توسط سمن ها اعتقاد ويژه دارم و از بدو ورود به استان همواره از مديران و مسئولين خواسته ام که نهايت جديت خود را براي توسعه اين تشکل مردمي بکار گيرند.
استاندار کرمانشاه با اشاره به خلاقيت ها و توانمندي هاي زنان در عرصه هاي مختلف اظهار داشت: با توجه به اينکه زنان نيمي از جمعيت جامعه را تشکيل مي دهند بنابراين اگر بستر براي فعاليت آنان فراهم شود اين قشر ارزشمند جامعه قادر به تاثيرگذاري بر نيم ديگر جامعه هستند بنابراين وظيفه داريم به توانمندي ها و خلاقيت هاي زنان براي حضور در عرصه هاي مختلف و تصميم گيري ها بهاء دهيم.
وي همچنين با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در سال گذشته براي توسعه سازمان هاي مردم نهاد گفت: در سال گذشته بيش از سال هاي گذشته در خصوص توسعه سمن ها فعاليت و کار صورت گرفت و در جلسات مختلف همه مديران به توجه به فعاليت ها و نقش سمن ها فراخوانده شده اند.
وي بيان داشت: هر چه فعاليت زنان در زمينه هاي تخصصي، تحصيلي و مديريتي بيشتر شود به همان اندازه جامعه از اثرگذاري بيشتري برخوردار خواهد شد و جامعه به تحرک و جنبش بيشتري هدايت خواهد شد.
وي با بيان اينکه در فرهنگ و دين اسلام چيزي به نام تبعيض جنسيتي نداريم، گفت: پس از پيروزي انقلاب بر اساس آموزه هاي اسلام، پيامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) و همچنين فرمايشات امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري نسبت به توانايي و نقش بي بديل بانوان توجه ويژه شده است و آنچه که در بعضي موارد تبيض در خصوص زن و مرد رواج داشته بر اساس برخي فرهنگ هاي اشتباه بوده است و ربطي به دين مبين اسلام ندارد.
رئيس شوراي اداري استان تصريح کرد: اگر زمينه ها براي فعاليت زنان فراهم شود و سهل گيري در خصوص فعاليت ها صورت گيرد اين قشر بهتر و بيشتر مي توانند اثرگذاري و توانمندي خود را نشان دهند و خوشبختانه پس از پيروزي انقلاب زمينه هاي مناسبي براي حضور زنان فراهم شده که در گذشته اصلاً وجود نداشت.
وي بيان داشت: الان در استان کرمانشاه از وجود زن به عنوان بخشدار بهره مند هستيم که انصافاً ابتکاراتي از خود نشان داده اند و با توانمندي خود بهترين بسترها را براي توسعه فراهم ساخته اند لذا بايد تلاش کنيم تا جامعه در عرصه هاي مختلف از وجود و توانمندي زنان بهره مند شود.
رضايي گفت: در سالجاري حدود 40 سازمان مردم نهاد در استان تشکيل شده و اميدواريم اين عدد روز به روز افزايش پيدا کند.
وي در پايان با بيان اينکه ارزش و جايگاه ويژه اي براي فعاليت سمن ها قائل هستيم اظهار داشت: با حضور و فعاليت سمن ها در عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي و ... مشکلات بخش اجتماعي مانند اعتياد، طلاق و خودکشي و ديگر مسائل بهتر و دقيق تر حل خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن