تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):رسول اكرم صلى‏الله‏عليه‏و‏آله شوخى مى‏كردند ولى جز حقّ چيزى نمى‏گفتند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803065210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کادر فنی کشتی‌فرنگی زیر تیغ انتقاد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
کادر فنی کشتی‌فرنگی زیر تیغ انتقاد




سه‌ شنبه‌ شب، شب سیاه کشتی‌فرنگی ایران در لاس‌وگاس بود. شبی که نماینده‌های کشورمان یکی پس از دیگری ناکام ماندند و از دور رقابت‌ها حذف شدند.





روزنامه شرق: سه‌ شنبه‌ شب، شب سیاه کشتی‌فرنگی ایران در لاس‌وگاس بود. شبی که نماینده‌های کشورمان یکی پس از دیگری ناکام ماندند و از دور رقابت‌ها حذف شدند. از حمید سوریان، پرافتخارترین فرنگی کار ایران گرفته تا افشین بیابانگرد و مهدی علیاری. سهم تیم فرنگی ایران از مسابقات چهار وزن دوم در پیکارهای روز سه‌شنبه تنها یک مدال برنز آن هم در وزن غیرالمپیکی (٨٠ کیلوگرم) بود که یوسف قادریان به دست آورد. احد پازاج و دستیارانش که به این امید عازم آمریکا شده بودند تا کار خود را برای حضور در بازی‌های المپیک ٢٠١٦ ریودوژانیرو در این میدان یکسره کنند و حداکثر سهمیه المپیک را به دست آورند و در فاصله ١٠ ماه مانده تا بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا با خیالی آسوده تمریناتشان را انجام دهند، حالا کار دشواری پیش‌رو دارند و باید منتظر بمانند در رقابت‌های گزینشی بعدی برای گرفتن جواز المپیک به جنگ رقبا بروند.

ناکامی نابغه در صید هفتمین طلای جهان

دومین روز از مسابقات قهرمانی جهان ٢٠١٥ بعداز‌ظهر سه‌شنبه به وقت آمریکا در حالی در سالن آره‌نا لاس‌وگاس آغاز شد که همه در انتظار یک طلای دیگر از سوریان بودند. او که رفته بود تا با کسب هفتمین مدال طلای جهانی خود در این آوردگاه بزرگ، رکوردی جاودانه در تاریخ  کشتی‌فرنگی ایران و جهان به ثبت برساند، نه‌تنها دستش از رسیدن به مدال کوتاه ماند، حتی نتوانست سهمیه المپیک ٢٠١٦ ریو را به دست آورد. سوریان در دور اول با قرعه استراحت روبه‌رو شد و در دور دوم در زمان یک دقیقه و ۲۳ ثانیه، توانست «روبیر رودریگوئز» ونزوئلایی را با نتیجه ۸ بر صفر شکست دهد. در دور سوم هم از حریف فنلاندی خود ابتدا ۵ بر صفر جلو افتاد و در نهایت او را ضربه فنی کرد تا با روحیه‌ای مضاعف، راهی یک‌چهارم نهایی شود، اما خبر نداشت چه اتفاق ناگواری در انتظار اوست.

قهرمان المپیک ٢٠١٢ لندن در این دیدار مقابل «روشن بایراموف»، رقیب عنوان‌دار و دیرینه‌اش از آذربایجان گرفتار ناداوری و البته اسیر برخی تغییرات قوانین شد. او درحالی‌که از نظر فنی از حریف پیش بود، به‌دلیل زدن ضربه سر به بایراموف، یک اخطار گرفت و ۲ امتیاز به رقیب داد. سوریان در شرایطی که در حال مبارزه بود، رئیس تشک یک‌بار دیگر مسابقه را قطع و به‌ دلیل آنچه ضربه‌زدن به ‌صورت بایراموف خواند، نماینده کشورمان را دیسکالیفه (حذف) کرد. به این ترتیب نابغه کشتی‌ فرنگی ایران به گروه شانس مجدد رفت تا شاید با کسب مدال برنز بتواند کسب سهمیه کند، اما در گروه شانس مجدد هم به‌نوعی گرفتار ناتوانی در کنترل مناسب ذهنی و روحی شد و درحالی‌که با نتیجه ۵ بر صفر از «یون چول وون» از کره‌شمالی پیش بود، در لحظات پایانی با نتیجه ۵ به ۶ کشتی را باخت و ناباورانه با این رقابت‌ها وداع کرد. این برای اولین‌بار بود که سوریان در مسابقات جهانی می‌باخت و طلا نمی‌گرفت. در کارنامه پرافتخارترین کشتی‌گیر تاریخ ایران هفت مدال طلای جهان و المپیک دیده می‌شود.

گاف مسئولان هم سوریان را نجات نداد!

اما حمید سوریان در شرایطی خیلی تلخ از دور مسابقات قهرمانی جهان کنار رفت که گفته می‌شود، مسئولان کمیته برگزاری این رقابت‌ها گاف بزرگی در مورد او داده‌اند. به گزارش ایسنا، به گفته احد پازاج سرمربی تیم ملی، طبق قوانین زمانی که کشتی‌گیر دیسکالیفه می‌شود، باید از جدول رقابت‌ها کنار گذاشته شود، اما کمیته‌ بر‌نامه‌ریزی مسابقات با اشتباهی که انجام داد، سوریان را در جدول شانس مجدد نگه داشت. سوریان با این گاف کمیته‌ بر‌نامه‌ریزی فرصت این را پیدا کرد که در گروه بازنده‌ها برای کسب سهمیه المپیک و مدال برنز تلاش کند، اما او از این فرصت نتوانست استفاده کند.

انتظارات از بیابانگرد بیشتر بود

افشین بیابانگرد دیگر نماینده ایران در وزن المپیکی ٧١ کیلوگرم بود که عملکرد ضعیفی از خود به نمایش گذاشت. او در دور نخست نماینده صربستان را ۵ بر صفر شکست داد، اما در دور دوم برابر کشتی‌گیری از آلمان ٥ بر ٣ شکست خورد. درحالی‌که این آلمانی از راهیابی به فینال بازماند، بیابانگرد هم نتوانست در گروه شانس مجدد برای مدال برنز بجنگد. بدین‌ترتیب یک مدال و یک سهمیه دیگر از دست کادر فنی پرید.

 علیاری به پای تصمیم غلط کادر فنی سوخت

نماینده سنگین وزن کشورمان در این رقابت‌ها مهدی‌ علیاری بود. کشتی‌گیری که بیشتر اهالی این رشته موفقیت او را در رقابت‌های جهانی یک معجزه پیش‌بینی می‌کردند. علیاری که با تصمیم اشتباه کادر فنی از وزنی بسیار پایین‌تر از حریفان خود يعني از ۹۸ کیلو به ۱۳۰ کیلو آمده بود از همان ابتدا مشخص بود از رقبای خود پایین‌تر است. او در اولین مسابقه خود ۵ بر صفر برابر حریفی از مجارستان شکست خورد. با توجه به ناکامی حریف علیاری، او  هم شانس حضور در گروه بازنده‌ها را از دست داد تا او نیز شانسی برای کسب سهمیه یا مدال نداشته باشد.

برنز قادریان می‌شد طلا باشد

یوسف قادریان در وزن ٨٠ کیلوگرم، تنها نماینده ایران در رقابت‌های شب دوم بود که توانست روی سکو برود. او در این وزن غیرالمپیکی ابتدا با قرعه استراحت روبه‌رو شد. سپس به ترتیب مقابل حریفانی از کشورهای از ساموآ و کره جنوبی با نتایج ١١ بر صفر و ٨ بر صفر به برتری دست یافت، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل کشتی‌گیری از بلاروس ٣ بر ٣ بازنده شد. قادریان درحالی به این حریف باخت که فقط ١٠ ثانیه تا پیروزی فاصله داشت. اینکه برخلاف رسول خادم در کشتی آزاد، در کشتی‌فرنگی مربیان تیم ملی هیچ حرفی از کنار تشک با کشتی‌گیران‌شان نداشتند، دلیلی بود تا این جوان در یک غافلگیری امتیاز از دست بدهد. درحالی‌که او می‌توانست با تدبیر مربیان آن ١٠ ثانیه را اداره کند و فینالیست شود و این قدر ساده شانس مدال طلا را از دست ندهد. البته اینکه چرا حمید سوریان باید با سر به‌ صورت حریفان بکوبد نیز قطعا موضوع مهمی است که کادر فنی تیم ملی فرنگی باید برایش دلیلی پیدا کنند.

 عذرخواهی فدراسیون کشتی از مردم

تیم ملی کشتی‌فرنگی درحالی‌ با عملکرد غیرقابل‌قبولی در این دوره از رقابت‌های قهرمانی جهان که حکم انتخابی المپیک ٢٠١٦ را دارد، داشته که خود مسئولان فدراسیون کشتی و کادر فنی این تیم هم از آن ناراضی هستند. حسن بابک، مدیر تیم‌های ملی فرنگی، روز گذشته با ابراز ناراحتی از نتایج به‌دست‌آمده، گفت: «کشتی‌گیران با این نتایج نتوانستند دل مردم را شاد کنند. انتظار مردم از آنها برای کسب نتایج مناسب بحق است. از طرف همه ملی‌پوشان از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم». علیرضا رضایی، سخنگوی فدراسیون کشتی نیز دراین‌باره افزود: «با توجه به فرصت کوتاه باقی‌مانده تا المپیک ریو، به‌محض بازگشت از آمریکا هرچه زودتر تشکیل جلسه خواهیم داد تا دلایل ناکامی تیم فرنگی را بررسی کنیم، چراکه مردم به‌عنوان حامیان اصلی کشتی از عملکرد این تیم رضایت ندارند». برخی اعضای شورای فنی هم عنوان کردند مربیان تیم باید پاسخ‌گوی این ناکامی باشند.

در انتظار تصمیم فدراسیون

تیم ملی کشتی‌ فرنگی ایران در المپیک ٢٠١٢ لندن با کسب سه مدال طلا در حالی رکوردی تاریخی از خود در این بازی‌ها به جا گذاشت که مربی باتجربه و پرافتخاری چون «محمد بنا» را بالای سر خود می‌دید. کسی که لقب معمار نسل طلایی کشتی‌ فرنگی ایران را گرفت. «بنا» مدتی بعد از المپیک به‌دلیل اختلاف‌نظرهایش با فدراسیون، از ادامه همکاری با این تیم صرف نظر کرد تا روزهای غم‌انگیزی در انتظار کشتی‌فرنگی‌ کشورمان باشد. فرنگی‌کاران کشورمان در حالی از آن زمان تاکنون در میادین مختلف بین‌المللی حاضر شده‌اند که در بعضی میادین نتوانسته‌اند انتظارات مردم را مانند گذشته برآورده کنند. حال باید دید رسول خادم که شخص اول این فدراسیون است و تیم قدرتمندی مانند آزاد را روانه عرصه‌های جهانی کرده، چطور می‌خواهد این معضل بزرگ تیم فرنگی را در آستانه المپیک ریو برطرف کند. معضلی که اهالی کشتی آن را به ضعف کادر فنی این تیم که در رأس آن احد پازاج قرار دارد، مرتبط می‌دانند. تیم ملی کشتی‌ فرنگی ایران روز نخست رقابت‌های کشتی‌ فرنگی قهرمانی جهان توسط قاسم رضایی در وزن ٩٨ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت و به سهمیه المپیک رسید. سعید عبدولی نیز در وزن ٧٥ کیلوگرم به‌عنوان پنجمی دست یافت، اما توانست جواز المپیک را کسب کند.







تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن