تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821175810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روسيه صادرات نفت خود را به آسيا افزايش مي دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۲۰:۲۱ب.ظ)
روسيه صادرات نفت خود را به آسيا افزايش مي دهد موج - مقامات مسکو از تصميم اين کشور براي افزايش نفت صادراتي به کشورهاي آسيايي خبر داده اند.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع رساني بريکس، در شرايطي که تحريم هاي غرب عليه روسيه اعمال شده و روسيه با رکود تقاضا نفت در اروپا مواجه است، مسکو تصميم گرفته که با وجود کاهش قيمت نفت، صادرات خود را به کشورهاي آسيايي افزايش دهد.
يکي از مقامات شرکت روسنفت روسيه اظهار کرده است: اروپا مصرف کننده کليدي براي ما است، امّا؛ بازار در حال رشد منطقه آسيا و اقيانوس آرام نيز براي ما جذاب است.
وي ادامه داده است که در حال حاضر تنها 13 الي 15 درصد از صادرات نفت روسيه به کشورهاي آسيايي صورت مي گيرد که پتانسيل افزايش را دارد.
اين مقام شرکت نفت روسي اظهار کرده است که مسکو مي تواند در مقابل نفت صادره به کشورهاي آسيايي از آنها يوان دريافت کند.
آمارها نشان مي دهد که صادرات نفت روسيه به چين در ماه مي از عربستان سعودي به عنوان بزرگترين صادر کننده نفت به چين پيشي گرفته است.
روسيه در ماه مي (11 ارديبهشت تا 10 خرداد)، روزانه 930 هزار بشکه نفت به چين صادر کرده که نشان دهند رشد 21 درصدي نسبت به ماه آوريل (12 فروردين تا 10 ارديبهشت) است.
با افزايش واردات نفت ژاپن و چين از روسيه، اتکاي اين غول هاي اقتصادي آسيا به نفت خاورميانه کم مي شود و همزمان روسيه نيز تا سال 2020 به هدف خود مبني بر صادرات يک سوم از نفت خود به خاورميانه دست مي يابد.
رئيس شرکت روسنفت روسيه اظهار کرده است که اين کشور صادرات 700 ميليون تني نفت را طي سال آينده ميلادي (2016)، هدف گذاري کرده است و مسکو تصميم دارد تا سال 2020 سالانه 2 درصد به صادرات نفت به چين بيافزايد.
شي جين پينگ، رئيس جمهور چين و ولاديمير پوتين، نخست وزير روسيه طي ديداري که هفته گذشته با يکديگر داشتند، قراردادهايي را در زمينه انرژي و افزايش روابط اقتصادي امضا کردند.
همچنين، روز پنجشنبه شرکت روسنفت روسيه و شرکت ملي شيمي چين براي همکاري در 15 درصد از نفت توليدي خود توافق کردند.
















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن