تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خداوند روزه را واجب كرد تا به وسيله آن اخلاص خلق را بيازمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816218495




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انصارالله: متجاوزان را بار ديگر غافلگير مي‌كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: انصارالله: متجاوزان را بار ديگر غافلگير مي‌كنيم
جنگ يمن كه وارد مراحل سرنوشت‌ساز خود شده است شاهد صف‌آرايي نيروهاي دولتي و مردمي آن كشور در مقابل نظاميان متجاوز به رهبري آل‌سعود در استان مارب است و در حالي كه رسانه‌هاي وابسته به عربستان سعودي جنگ رواني گسترده‌اي از آمادگي نيروهاي ائتلاف براي فتح صنعا راه‌انداخته‌اند اما مقامات دولتي و انقلابي يمن وعده حملات غافلگيرانه و مهلك عليه متجاوزان را داده‌اند.
نویسنده : محمد بابایی 


جنگ يمن كه وارد مراحل حساس و سرنوشت‌ساز خود شده است شاهد صف‌آرايي نيروهاي دولتي و مردمي آن كشور در مقابل نظاميان متجاوز به رهبري آل‌سعود در استان مارب است و در حالي كه رسانه‌هاي وابسته به عربستان سعودي جنگ رواني گسترده‌اي از آمادگي نيروهاي ائتلاف براي فتح صنعا راه‌انداخته‌اند اما مقامات دولتي و انقلابي يمن وعده حملات غافلگيرانه و مهلك عليه متجاوزان را داده‌اند.
روز سه شنبه رسانه‌هاي وابسته به شبكه العربيه گزارش داد كه نظاميان عربستان سعودي، امارات متحده عربي و قطر در استان مركزي مارب مستقر شده‌اند. بنابر اين گزارش همچنين قرار است نظامياني از سودان، كويت و مصر به اين منطقه اعزام شوند. همزمان با تحركات متجاوزان در مارب جنگندهاي عربستان سعودي و امارات چندين بار صنعا را بمباران كردند. الجزيره تعداد سربازان حاضر را در مارب بيش از 10 هزار نفر برآورد كرد. رسانه‌ها و تحليلگران وابسته به سعودي با ايجاد جنگ رواني گسترده تلاش مي‌كنند استقرار اين نيروها را نشانه عزم جدي ائتلاف براي شكست دادن انصارالله نشان دهند.
  
وعده انصارالله
اما مقامات جنبش انصارالله با كم اهميت دانستن جنگ رواني رسانه‌هاي غربي و عربي بر آمادگي خود براي مقابله با متجاوزان تأكيد كردند. محمد عبدالسلام، سخنگوي اين جنبش با اشاره به تجهيز ارتش يمن به موشك‌هاي بالستيك وپيشرفته طي 10 روز اخير، از حملات نظامي گسترده به مواضع نظامي عربستان در آينده نزديك خبر داد. وي با اعلام خبر پيوستن 3 هزار جنگجوي جديد به نيروهاي مقاومت مردمي گفت: ما با صلابت واقتدار به ميدان جنگ رفته ودر هر زمان آماده بمباران عربستان هستيم به طوري كه شهرهاي مارب، الجوف، صعده وهمه مناطق شمال شرقي يمن به زودي شاهد جنگ سختي خواهند بود. در همين حال، شرف غالب، سخنگوي ارتش يمن به ائتلاف عربي به سركردگي عربستان وعده عمليات غافلگيرانه از سوي ارتش و نيروهاي مقاومت مردمي داد. وي در گفت و گو با الميادين بر آمادگي نيروهاي زميني براي جنگ با ائتلاف سعودي تأكيد كرد.
نيروهاي دولتي و مردمي يمن پيش‌تر وعده حملات غافلگيرانه را داده بودند كه با شليك موشك توشكا به پايگاه نظامي صافر در شرق استان مارب به وعده خود عمل كردند. بر اثر شليك اين موشك نزديك به ۳۰۰ نظامي از جمله نيروهاي اماراتي، سعودي، يمني‌هاي وابسته به هادي و ائتلاف سعودي كشته شدند.
از سوي ديگر كارشناسان و رسانه‌ها با اشاره به جدي شدن نبرد مارب و صنعا در خصوص غافلگير و زمينگير شدن نيروهاي ائتلاف سعودي در يمن هشدار مي‌دهند. ايونا كانويج، تحليلگر مسائل يمن در پايگاه اينترنتي الجزيره با اشاره به اينكه عمليات سعودي در يمن با مراحل خطرناكي مواجه شده است، ‌نوشت: «رياض تلاش مي‌كند نبرد را به مناطق كليدي يمن انتقال دهد جايي كه حوثي‌ها مقاومت بيشتري از خود نشان خواهند داد.» كانويج در ادامه آورده است: «هرگونه حمله در كوه‌هاي شمالي همانند بازپس‌گيري جنوب سرراست نخواهد بود. حمايت از حوثي‌ها در سرزمين‌هاي مرتفع يمن تثبيت شده است و اين مناطق براي آنها آشناست كه تاكنون شش جنگ بلندمدت چريكي را تجربه كرده‌اند.»
  
ادامه حملات به جنوب عربستان
نظاميان ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن مقر فرماندهي مرزبانان عربستان در شهر ظهران عسير را هدف حمله موشكي قرار دادند. بنابر گزارش شبكه تلويزيوني المسيره همچنين دو دستگاه خودروي نظامي سعودي‌ها در پايگاه الخوجره در جيزان نيز منهدم شد. همچنين ارتش يمن تصاوير جديدي از نابودي و به آتش كشيده شدن جنگ افزارهاي سعودي در موضع نظامي «مشعل» در منطقه جيزان در مرزهاي يمن با عربستان پخش كرد. در اين تصاوير مقاديري سلاح و مهمات نظامي سعودي‌ها كه به غنيمت گرفته شده است، مشاهده مي‌شود.
  
«كانال سلمان» توطئه ديگر سعودي‌ها
يك مركز مطالعاتي عربستان از نقشه اين كشور براي احداث كانال آبي در خاك يمن و متصل كردن خليج فارس به درياي عرب به منظور عبور كشتي‌ها از اين كانال به جاي تنگه هرمز خبر داد. به گزارش فارس، «سعد بن عمر»، رئيس مركز مطالعات عربي در رياض گفت: اين طرح پژوهشي پيش‌تر به كانال عرب نامگذاري شده بود، اما اخيراً نام كانال سلمان بر آن گذاشته شده تا به يمن نام خادم حرمين شريفين اجراي كامل طرح در زمان پادشاهي وي صورت گيرد. وي افزود: طرح اين پژوهش درباره احداث كانال آبي است كه از بخشي از مرز آبي عربستان در ناحيه «خور العديد» ما بين امارات متحده عربي و قطر آغاز و به طول 950 كيلومتر تا درياي عرب كشيده مي‌شود. سواحل عربستان به درياي عرب مشرف نيست و سواحل حضر موت، شبوه و المهره يمن مشرف به درياي عرب هستند. بن عمر گفت: هدف از احداث كانال آبي سلمان اين است كه كشورهاي قطر، امارات و كويت هم بتوانند نفت خود را از طريق اين كانال و نه تنگه هرمز كه تحت سيطره ايران است به درياي عرب و از آنجا به كشورهاي جهان بفرستند. رئيس مركز مطالعات عربي رياض گفت: بر اساس تحقيقات اوليه اين كانال قرار است طولي بالغ بر 950 كيلومتري داشته باشد كه 630 كيلومتر آن در عربستان و 320 كيلومتر ديگر در خاك يمن خواهد بود و عرض كانال هم يكصد و پنجاه متر به عمق 25 متري است.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن