تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت خوب صاحب خويش را به بهشت مى برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820428861




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين تکليف نهايي شرکت‌هاي شن ما و روغن نباتي قو


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۱۴:۸ب.ظ)
تعيين تکليف نهايي شرکت‌هاي شن ما و روغن نباتي قو موج - رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران از تعيين تکليف نهايي شرکت‌هاي شن ما و روغن نباتي قو خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، رحمت اله حافظي، رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران، صبح امروز در جلسه تعيين تکليف شرکت‌هاي روغن نباتي قو و شن ما، با تأکيد بر اين که براساس قانون بايد شرکت‌هاي آلاينده از سطح شهر تهران خارج شوند، اظهار کرد: دو شرکت مذکور رأي کميسيون ماده 20 را براي تعطيلي و خروج از تهران دارند، اما؛ با گذشت دو دهه از صدور اين آرا و پيگيري‌هاي شوراي شهر تهران همچنان فعال هستند.
وي درباره روغن نباتي پارس قو اعلام کرد: بيش از دو سال است که اين شرکت به بخش خصوصي واگذار شده و مالک در زمان خريد از مشکلات آن مطلع بوده، مسوولان اين شرکت نبايد انتظار داشته باشند که فرصتي چندين ساله براي تأمين منابع مالي، گشايش آل سي به آن‌ها داده شود.
رئيس کميسيون سلامت، محيط زيست و خدمات شهري شوراي شهر تهران با اشاره به اين که تداوم فعاليت روغن نباتي قو به مخاطره انداختن سلامت بيش از 8 ميليون ساکن شهر تهران است، تأکيد کرد: اصرار براي ادامه فعاليت اين شرکت غيرمعقول است و از مديريت شرکت مي‌خواهيم با طرح مشکلات و موانع در فضايي که قابليت همکاري براي رفع آن از سوي مديريت شهري مقدور است، نسبت به توقف فعاليت روغن نباتي اقدام کند.
علي دانا، مدير عامل شرکت روغن نباتي قو، که در جلسه حضور داشت با تشريح مشکلات کارگري اين شرکت، گفت: حدود 400 کارگر رسمي و قراردادي در اين شرکت مشغول به کار هستند و بايد وضعيت اشتغال آن‌ها مشخص شود در غير اين صورت براي تعطيلي شرکت با مشکل مواجه خواهيم شد.
وي گفت: از شهرداري تهران مي‌خواهيم نسبت به حل مشکلات کارگري اقدامات لازم را انجام دهد بدون شک با توجه به مشکلات موجود ادامه فعاليت اقتصادي اين شرکت براي ما مقرون به‌ صرفه نيست و در صورت تعيين تکليف کارگران رسمي و قراردادي، همکاري لازم براي تعطيلي شرکت را خواهيم داشت. اگر سازمان‌ها و نهادهاي مربوطه از جمله سازمان تأمين اجتماعي و شهرداري در حل مشکلات به ما کمک کنند، در کمترين زمان فعاليت اين شرکت را متوقف خواهيم کرد.
دانا اظهار کرد: به تنهايي توانايي حل مشکل را نداريم، اما؛ اعلام مي‌کنيم در صورت حل مشکلات پرسنلي، در حداقل زمان ممکن شرکت روغن نباتي قو جمع خواهد شد.
محمد حقاني، رئيس کميته محيط زيست شوراي شهر تهران، که در جلسه حضور داشت خطاب به مدير عامل شرکت روغن نباتي قو گفت: زماني که اين شرکت را خريداري مي‌کرديد نسبت به مشکلات آن آگاهي کافي داشتيد. سازمان محيط زيست فعاليت اين شرکت را تأييد نمي‌کند و از آنجا که حکم تعطيلي روغن نباتي قو متعلق به 20 سال پيش است بايد فعاليت آن متوقف شود.
حافظي بعد از استماع اين موارد اظهار کرد: شورا حدود دو سال است که نسبت به توقف روغن نباتي قو ورود کرده و با شناسايي مشکلات نسبت به رفع موانع پيشنهاد‌هايي داده از سويي شهرداري تهران نسبت به جذب نيروهاي رسمي و قراردادي و تعهد براي استمرار خدمت آنان تا زمان بازنشستگي نيز اعلام آمادگي کرده است.
وي گفت: اگر مديريت اين شرکت به دنبال اجراي قانون باشد و واقعاً نگران آينده کارگران رسمي خود است، مي‌تواند اين افراد را در منافع شرکت، شريک کند.
رضا قبله‌اي، مشاور معاونت سياسي-انتظامي فرمانداري تهران، که در اين جلسه حضور داشت، با تأکيد بر اين که مشکل کارگري اين شرکت قابل حل است، پيشنهاد داد: با پرداخت حق بيمه و حقوق ماهانه کارگران رسمي شرکت مي‌توان مشکل کارگري را حل کرد در حقيقت اين کارگران با بازنشستگي پيش از موعود قطعا موافقت خواهند کرد از سويي معاونت خدمات شهري شهرداري تهران موافق جذب نيروهاي قراردادي است از اين‌رو دليلي براي ادامه فعاليت شرکت وجود ندارد.
حافظي در جمع‌بندي تعيين تکليف شرکت روغن نباتي قو اعلام کرد: با توجه به موافقت مديريت روغن نباتي قو و حل مشکلات کارگران، انتظار داريم ظرف چند ماه آينده فعاليت روغن نباتي قو متوقف شود.
همچنين در ادامه اين جلسه نسبت به تعيين تکليف شرکت شن ما نظرات حاضران اعلام شد. خردمندان مديرعامل اين شرکت با اشاره به اين که بيش از 50 سال است شرکت مذکور فعال است، گفت: اگر اعلام کنيد امروز شرکت را تعطيل و پلمپ کنيد، موافق آن هستم و هيچ مخالفتي ندارم و تنها نگراني من آينده گودال است که آسيب اجتماعي ايجاد نکند و تعيين تکليف براي پروژه تاکا است.
حافظي نيز در اين باره گفت: فعاليت شرکت شن ما به دليل تهديد سلامت مردم بايد متوقف شود همچنين بايد بعد از تعطيلي آن، طرح تاکا اجرايي شود تا مشکلات دوچندان نشود و پرسنل شاغل در اين مجموعه نيز با اعلام موافقت معاونت خدمات شهري شهرداري تهران به شرکت‌هاي پيمانکاري در همان منطقه منتقل شود.
نماينده فرمانداري تهران با تأييد صحبت‌هاي رئيس کميسيون سلامت، شوراي شهر تهران، افزود: تحت اين شرايط، فرمانداري تهران نسبت به اجراي قانون براي تعطيلي فعاليت معادن مصر است.
در ادامه قرار شد؛ براساس آخرين احکام ضوابط و قانون براي توقف شرکت شن ما اقدام شود.
در اين جلسه عبداللهي، معاون خدمات شهري، شاعري، رئيس ستاد محيط زيست و توسعه پايدار، قديمي، مدير عامل شرکت ساماندهي صنايع و مشاغل شهر تهران، نيز حضور داشتند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 51]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن