تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819022520




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال روزانه ۱۳ ميليون ليتر بنزين کشور از مخازن شازند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۸ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۱۹ق.ظ)
انتقال روزانه ۱۳ ميليون ليتر بنزين کشور از مخازن شازند موج - رئيس مرکز انتقال نفت شازند با بيان اين که اين مرکز پس از تأسيسات انتقال ري مهم‌ترين مرکز انتقال خطوط لوله نفت و فرآورده کشور است، افزود: انتقال روزانه ۱۳ ميليون ليتر بنزين کشور از مخازن اين مرکز انجام مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد سليمي پناه، رئيس مرکز انتقال نفت شازند، با بيان اين که اين مرکز پس از تأسيسات انتقال ري مهم‌ترين مرکز انتقال خطوط لوله نفت و فرآورده کشور است، افزود: انتقال روزانه ۱۳ ميليون ليتر بنزين کشور از مخازن اين مرکز انجام مي‌شود.
محمد سليمي پناه مرکز انتقال نفت شازند را شاهراه انتقال انرژي کشور خواند و گفت: از اين مرکز به‌وسيله دو خط لوله ۲۶ اينچ، روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام منتقل مي‌شود که علاوه بر تأمين خوراک پالايشگاه امام خميني (ره) شازند، خوراک پالايشگاه‌هاي تهران و تبريز نيز تأمين مي‌شود.
وي با بيان اين‌که پارسال حدود ۹۳ ميليون بشکه نفت خام از مرکز انتقال نفت شازند تحويل پالايشگاه‌ها شده است، ادامه داد: نزديک به ۷۴ درصد اين مقدار مهم‌ترين مواد استحصالي نفت خام شامل بنزين يورو ۴، نفت گاز، بنزين سوپر، نفت جت و نفت سفيد بوده که از طريق خط لوله منتقل شده است.
سليمي پناه تأکيد کرد: مرکز انتقال نفت شازند روزانه حدود ۲۶ ميليون ليتر فرآورده را از طريق سه خط لوله اصلي به مبادي مصرف منتقل مي‌کند.
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه مرکزي، فرايند انتقال، دريافت و ارسال نفت خام و فرآورده‌هاي نفتي را با بهره‌گيري از ۱۷۰۰ کيلومتر خط لوله در قطرهاي مختلف و سه مرکز انتقال نفت (رازان، ازنا و شهيد بهراميان شازند) انجام مي‌دهد.
گستره عملياتي منطقه مرکزي پنج استان لرستان، مرکزي، همدان، اصفهان و قم را در برمي‌گيرد.
اين منطقه در ميان ديگر مناطق شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ايران به لحاظ موقعيت دريافت و انتقال، شاهراه مهمي محسوب مي‌شود و همه خطوط نفت خام و فرآورده‌هايي که از جنوب کشور به محدوده آن وارد مي‌شوند به سمت شمال ادامه مسير مي‌دهند.
انتقال فرآورده‌هاي نفتي به استان همدان نيز به عنوان يکي از مهم‌ترين پايانه‌هاي سوخت‌رساني کشور از طريق خط ۲۴ اينچ منطقه مرکزي، مسووليتي مهم براي اين منطقه است.
انتقال ۱۰۰۰ ميليون ليتر فرآورده نفتي در ماه و ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام در روز (ميانگين) از طريق تأسيسات خطوط لوله و مخابرات نفت مرکزي (اراک) اين منطقه را به شاهراه مهمي تبديل کرده است.
اين منطقه همچنين شاهراه تبادل اطلاعات با شرکت پالايش و پخش و پشتيبان اين شرکت محسوب مي‌شود و از اين نظر نيز موقعيتي ويژه و خاص در ميان ديگر مناطق خطوط لوله و مخابرات نفت دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن