تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نشانه توبه كننده چهار است: عمل خالصانه براى خدا، رها كردن باطل، پايبندى به حق ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803883125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استان البرز به پژوهشکده‌ای با محوریت بررسی مسائل اجتماعی نیاز دارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رئیس جهاد دانشگاهی کشور: استان البرز به پژوهشکده‌ای با محوریت بررسی مسائل اجتماعی نیاز دارد خبرگزاری پانا:رئیس جهاد دانشگاهی کشور،دربازدیدازجهاددانشگاهی واحد استان البرزگفت:استان البرز به پژوهشکده‌ای با محوریت بررسی مسائل اجتماعی نیاز دارد.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۷ شهريور ساعت 18:37

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگارپانا، حمید رضا طیبی در نشست مشترک با استاندار البرز که صبح امروز17/شهریورماه در محل استانداری البرز برگزار شد، گفت: جهاد دانشگاهی برنامه‌های متعددی در دستور کار دارد که طبق روال گذشته در برنامه‌های سه ساله تدوین می‌شود.
وی افزود: همانطور که در پنج دوره گذشته برنامه‌های توسعه جهاد دانشگاهی اقدام شده است در این دوره نیز تمام تلاشمان بر این است که همه واحدهای جهاد دانشگاهی براساس نیازهای بومی، استانی و ملی فعالیت کنند.
طیبی اظهار کرد: در فعالیت‌های جهاددانشگاهی باید به این نکته توجه شود که هر واحد از توانمندی‌های سایر واحدها استفاده کند و کارها با همکاری پیش برود.
رئیس جهاد دانشگاهی در ادامه به پتانسیل‌های جهاد دانشگاهی البرز اشاره کرد و گفت: جهاد دانشگاهی استان البرز از زمان تشکیل فعالیت خوبی را انجام داده است و با توجه به نوپا بودن استان از تجربیات و تجمیع واحدهای علامه، خوارزمی و هنر استفاده کرده است.
این مسئول ادامه داد: عمده فعالیت‌های جهاد دانشگاهی البرز باید متناسب با وضعیت استان و بر مسائل اجتماعی متمرکز شود و توصیه می‌شود بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها در این زمینه انجام شود.
وی افزود: سه گروه پژوهشی در مورد مسائل اجتماعی، روانشناسی و مطالعات شهری در جهاد دانشگاهی استان البرز فعال است و تصمیم داریم پژوهشکده‌ای با محوریت مسائل اجتماعی در البرز راه‌اندازی کنیم.
طیبی یادآورشد: پروژه‌های ملی متعددی نیز در واحد البرز انجام و در حال پیگیری است و علاوه بر محوریت مسائل اجتماعی فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی متنوع دیگری نیز در جهاد دانشگاهی البرز در حال انجام است.
وی ضمن ابراز ناخرسندی از عدم وجود مکان ثابت برای راه‌اندازی پژوهشکده علوم انسانی واحد البرز گفت: این واحد از داشتن یک ساختمان برای راه‌اندازی این پژوهشکده محروم است و به این محل نیاز مبرمی وجود دارد و امیدواریم بتوانیم از بودجه‌های عمرانی استان البرز برای حل این مشکل استفاده کنیم.
وی ادامه داد: ماموریت جهاد دانشگاهی البرز کار در حوزه اجتماعی است و مسائل فناورانه نیز در پارک علم و فناوری و مجتمع تحقیقاتی جهاد دانشگاهی متمرکز شده است.
طیبی افزود: واحدهای مختلف جهاددانشگاهی از ظرفیت‌های یکدیگر استفاده می‌کنند و تمام تلاشمان بر این است که از فعالیت‌های موازی کارانه در حوزه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی اجتناب کنیم.
طیبی خاطرنشان کرد: برنامه‌های متعددی برای مجموعه پارک‌های علم و فناوری کشور در دست اجرا داریم تا با توسعه فناوری در این واحدها دستاوردهای کاربردی ایجاد کنیم به همین دلیل تلاش کرده‌ایم تا بخش‌های پژوهشی را به پارک‌های علم و فناوری منتقل کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به پتانسیل البرز در زمینه علم و فناوری تصریح کرد: بخش عمده‌ای از فعالیت پارک‌های علم و فناوری می‌تواند در البرز انجام شود و در همین راستا قصد داریم تمامی این مجموعه‌ها را در قالب پنج مجتمع بزرگ و در شکل شرکت‌های دانش بنیان در البرز ساماندهی کنیم.
وی افزود: تلاش‌هایی در این خصوص انجام شده است که با استقبال مسئولین نیز مواجه شده است و در حال حاضر بیشتر بر جذب منابع، سرمایه گذاری و تامین بازارهای ملی، منطقه‌ای و جهانی متمرکز هستیم.
این مسئول در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی زیرساخت‌های خوبی را برای پیشبرد این هدف در نظر گرفته است و تاکنون 54 شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری مستقر شده‌اند و برای توسعه هر چه بیشتر این فعالیت‌ها به کمک‌های استانداری البرز نیازمند هستیم.
طیبی خاطرنشان کرد: معمولا ساخت و سازهای صورت گرفته در مجتمع‌ها و پارک‌های علم و فناوری مشمول پرداخت عوارض به شهرداری‌ها نمی‌شوند اما متاسفانه در البرز چنین معضلی وجود دارد که بر مشکلات مالی جها ددانشگاهی برای پیشبرد توسعه اقتصاد دانش بنیان می‌افزاید.
وی افزود: می‌توان ظرفیت‌ها را در اختیار جهاد دانشگاهی و مجموعه‌های پارک علم و فناوری قرار داد و از اشتغالزایی آن بهره برد که در این راه به کمک استانداری البرز نیازمندیم.
رئیس جهاد دانشگاهی کشور به نمونه‌ای از فعالیت فناورانه جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر توافق وسیعی برای ساخت دکل جهت حفر 100 حلقه چاه با وزارت نفت به امضا رسیده است که علاوه بر این فعالیت‌های مربوط به لوله گذاری و تجهیزات کامپیوتری این چاه‌ها نیز به جهاد سپرده شده است.
طیبی یادآورشد: علی رغم اینکه این پروژه و حجم وسیعی از دیگر پروژه‌های فناورانه کشور در استان البرز انجام می‌شود اما تاکنون برای اخذ مجوز برخی واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری با مشکل مواجه بوده‌ایم.
رئیس جهاد دانشگاهی ضمن اشاره به ظرفیت این واحدها برای توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور تاکید کرد و گفت: صادرات را به طور جدی دنبال می‌کنیم و در این زمینه سال گذشته با وزیر نفت، صنایع و برق عراق نشست مشترکی را برگزار کردیم و به تفاهم خوبی نیز دست یافتیم.
وی افزود: این مسئولان عراقی پس از بازدید از پارک علم و فناوری البرز بسیار تحت تاثیر قرار گرفتند به همین دلیل در تلاشیم تا بتوانیم صادرات فناورانه خود را به کشورهای همسایه توسعه دهیم که منطقه ویژه فناوری در این خصوص می‌تواند نقش موثری را ایفا کند.
طیبی به فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه کشاورزی اشاره کرد و گفت: البرز می‌تواند در توسعه فعالیت‌های کشاورزی در سه بخش گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و کشاورزی علمی نقش موثری ایفا کند و در این خصوص نیز به فضای مناسبی در قالب زمین و ذخایر آبی مکفی احتیاج داریم.
وی افزود: در بخش پژوهش کشاورزی قصد داریم در سه نوع گردو، فندق و بادام با مرکزیت استان البرز تحقیقاتی را انجام دهیم و بخش زیادی از تحقیقات علمی و فناوری کشور در استان البرز متمرکز است و اگر افتخاری کسب کنیم این افتخار به همین استان متعلق است.
این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عمده فعالیت‌های علمی و فناورانه جهاد دانشگاهی در استان البرز متمرکز شده است پیش بینی می‌کنیم سال آینده نتایج خوبی را در پیش داشته باشیم و برای موفقیت‌های بیشتر باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود.
طیبی در پایان از توجه استاندار به بحث فناوری در البرز تشکر کرد و گفت: وضعیت فناوری در استان مطلوب شده است و این مرهون توجهی است که استاندار به جهاد دانشگاهی و حوزه علم و فناوری دارد.
پژوهشکده علوم انسانی در البرز راه‌اندازی می‌شود
سید علی اکبر هاشمی راد، رئیس جهاددانشگاهی البرز گفت: پژوهشکده علوم انسانی جهاد دانشگاهی آماده راه اندازی است اما مهم‌ترین مانع در انجام این کار، فقدان مکانی مناسب و ثابت است و اگر این مانع رفع شود در سالگرد روز دانشجو می‌توانیم این پژوهشکده را افتتاح کنیم.
وی افزود: البرز به دلیل شرایط خاصی که دارد به این پژوهشکده نیاز داشته و امیدواریم با راه‌اندازی این واحد بخش مهمی از دغدغه‌های استان در حوزه اجتماعی را به خصوص در بخش خانواده به طور علمی بررسی کنیم.
هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: مرکز افکارسنجی جهاد دانشگاهی نیز واحد دیگری است که در گستره ملی فعالیت می‌کند و در حال حاضر نیز طرح بررسی ارزش‌ها و نگرش ایرانیان را در دست اجرا دارد.
رئیس جهاد دانشگاهی به انتشارات این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز از قبل وجود داشته است و اکنون نیز با نام جهاد دانشگاهی فعالیت کرده و تا کنون بیش از 200 عنوان کتاب را به چاپ رسانده است.
هاشمی راد ضمن اشاره به گروه های پژوهشی ذیل جهاد دانشگاهی البرز تصریح کرد: سه گروه پژوهشی در حوزه آسیب‌های اجتماعی، علوم شناختی و مطالعات شهری به عنوان بازوهای پژوهشی جهاد دانشگاهی در استان البرز مشغول فعالیت هستند که علاوه بر طرح‌های استانی، طرح‌های ملی را نیز در دست انجام دارند.
وی افزود: طرح بررسی میزان شادکامی ایرانیان و طرح پیمایش ملی خانواده نمونه‌هایی از این طرح‌هاست که طرح اول با ارائه به شورای شهر تهران در پایتخت به طور اخص و ویژه اجرا می‌شود.
رئیس جهاددانشگاه البرزیادآورشد:این طرح باحمایت وزارت بهداشت،شورای شهرتهران اجرامی‌شودونسبت به طرح پیمایش ملی خانواده نیزتاکنون نظرمثبت وزارت ورزش وجوانان ووزارت علوم راجلبک رده ورایزنی‌هایی نیزدراین خصوص باشورای فرهنگی وزارت ارشاد صورت گرفته است.
هاشمی راد تاکید کرد: اگر دستگاههای استانی بتوانند از این طرح‌ها حمایت کنند می‌توانیم این دو طرح را در استان نیز به طور ویژه و اخص اجرا کنیم تا البرز از دستاوردهای آن بهره‌مند شود.
این مسئول در خصوص مطالعات شهری جهاد دانشگاهی البرزنیزگفت: طرح مبدا و مقصد در استان البرز از طرف وزارت راه و شهرسازی به جهاد دانشگاهی واگذار شد و توانستیم با 20 هزار نفر ساعت کار از میان دانشجویان استان این طرح را در اردیبهشت ماه و در عرض چهار روز اجرا کنیم.
وی ادامه داد: در این گروه مرکز خدمات تخصصی GIS را نیز داریم که کارهایی در این این خصوص و در حوزه مطالعات شهری انجام می‌دهد.
هاشمی راد در ارتباط با فعالیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: در این حوزه مرکز آموزش علمی کاربردی به خصوص در حوزه هنر فعال است که رشته‌های مختلفی از جمله انیمیشن، عکاسی و ... را در بر می‌گیرد.
رئیس جهاد دانشگاهی البرز افزود: این واحد با توجه به زیرساخت‌ها و توانمندی‌هایی که دارد می‌تواند آموزش تخصصی کارکنان دولت را بر عهده بگیرد اما علی‌رغم مصوبه هیئت دولت این کار هنوز به جهاد دانشگاهی واگذار نشده است.
وی در خصوص فعالیت‌های فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز ادامه داد:در این حوزه جشنواره ملی نوآوری ایده‌های فرهنگی را برگزار کردیم که دستاوردهای خوبی داشت.
هاشمی‌راد خاطرنشان کرد: علاوه بر این در حوزه فرهنگی دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا در استان فعالیت می‌کنند.
این مسئول به دیگر فعالیت‌های پژوهشی جهاد دانشگاهی اشاره کرد و گفت:بانک خون بند ناف البرز سه سال پیش کار خود را آغاز کرده و علی‌رغم نوپا بودن سال پیش مقام سوم کشور را در این زمینه کسب کرد.
وی از فعالیت دفتر اشتغال جهاد البرز خبر داد و یادآور شد: این دفتر در همکاری با کمیته امداد مشاوره‌هایی را در مورد اشتغالزایی به صورت کاملا رایگان ارائه داده است که کسب و کار و خود اشتغالی را در بر می‌گرفت.
هاشمی راد در پایان گفت: موسسه قرض الحسنه دانشجویان جهاد دانشگاهی نیز نسبت به ارائه وام به دانشجویان اقدام کرده است و تاکنون 93 نفر از داشجویان از وام‌های این صندوق استفاده کرده‌اند.
در ادامه مهشید منزوی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان البرزضمن ارائه شرایط جغرافیایی استان البرز به فعالیتها و اولویتهای پژوهشی این واحد اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهشی استان البرز در سه گروه پژوهشی علوم شناختی، آسیب‌های اجتماعی و مطالعات شهری فعالیت می‌کند.
وی افزود: این معاونت فعالیت‌های پژوهشی را بر اساس شرایط و موقعیت اجتماعی و فرهنگی استان البرز برنامه ریزی و اجرا می‌کند.
منزوی خاطر نشان کرد: پژوهش در حوزه‌های خانواده، آسیب‌های اجتماعی، شادکامی، رضایت از زندگی، مشکلات و معضلات شهری، توسعه شهری از جمله محورهای اصلی طرح‌های پژوهشی است که توسط اعضای گروه معاونت پژوهشی ارائه می‌شود.
وی با اشاره به انجام دو طرح ملی و شاخص در حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و یادآور شد:طرح ملی بررسی مولفه‌ها و عوامل موثر بر شادکامی در ایران به صورت ملی و بومی بررسی خواهد شد.
منزوی ادامه داد: در اجرای طرح پیمایش ملی خانواده با محوریت تحولات خانواده، همسریابی، شیوه‌های فرزند پروری، طلاق عاطفی به صورت ملی اجرا می‌شود.
معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد استان البرز در پایان گفت: ظرفیت سازی تأسیس مرکز مطالعات توسعه استان و تأسیس مرکز خدمات تخصصی مشاوره روانشناسی از اولویت‌های اصلی این معاونت است.
ابوالحسن قاسم پور، مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاد دانشگاهی استان البرزدر ادامه این نشست گفت: مرکز مشاوره و خدمات اشتغال جهاددانشگاهی سه سال متوالی به مددجویان کمیته امداد مشاوره شغلی ارائه می‌دهد.
وی افزود:راه اندازی مرکز رشد علوم انسانی با محوریت ارتباط بین صنعت و دانشگاه از برنامه‌های این مرکز است تا بتوان به عنوان بنگاه اقتصادی میزان توانمندی دانشگاه را به جامعه و از طرفی نیازمندی‌های جامعه را به دانشگاه انتقال داد.
در ادامه معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان نیز به ارائه بخشی از فعالیتهای فرهنگی پرداخت و یادآور شد: انتشارات کتاب‌های دانشگاهی، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی، برگزاری جشنواره ملی از بارن تا رویش، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه‌ی دانشگاهیان از برنامه‌های انجام شده دراین معاونت است.
وی افزود:ارائه سبک نوین در برگزاری نشست‌های فرهنگی ویژه‌ی دانشجویان از توانمندی‌های حوزه‌ی فرهنگی جهاد دانشگاهی البرز است برگزاری نشست‌ها به صورت مستمر و سلسله‌ای، ارائه موضوعات نوین و متناسب با نیازهای جامعه هدف و مخاطب مداری از جمله ویژگی‌های نشست های فرهنگی ارائه شده از سوی این واحد است که باعث شده در این زمینه صاحب سبک مشخصی شویم.

 













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن