تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك حديث بفهمى بهتر است از آن كه هزار حديث [نفهميده] نقل كنى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803717464




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام ايراني: مسكو و تهران وارد جنگ استراتژيكي شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: مقام ايراني: مسكو و تهران وارد جنگ استراتژيكي شده‌اند
تحولات فشرده ديپلماتيك براي حل بحران سوريه كه در آن ايران و روسيه نقش اصلي را به عهده دارند، باعث شده بعضي منابع غربي و عربي مدعي شوند كه بين دو متحد اصلي دمشق درباره سرنوشت بشار اسد اختلاف نظر وجود دارد اما تهران و مسكو با رد اين ادعاها تأكيد كردند حتي هماهنگي روسيه و ايران افزايش يافته است.
يك منبع ايراني در گفت‌و گو با روزنامه الرأي كويت، با اشاره به شايعاتي كه برخي رسانه‌هاي عربي و غربي در مورد توافق ايران و‌امريكا براي عبور از «بشار اسد» انجام داده‌اند، اين گونه شايعات را بي‌اساس و دور از واقعيت خواند. اين مقام ايراني كه خواسته نامش افشا نشود با اشاره به اينكه بشار اسد، «سوپاپ اطمينان جبهه مدافع از اسلام اعتدالي است» تأكيد كرد: «هيچ‌گونه اختلافي بين ايران و روسيه حول سرنوشت «بشار اسد» وجود ندارد؛ كسي كه حضورش براي دو كشور لازم و ضروري است؛ مخصوصا براي مقابله با تهديدات گروه‌هاي مسلح همچون داعش و جبهه النصره.» اين مقام همچنين تأييد كرد كه روابط مسكو و تهران اخيراً افزايش يافته است. وي گفت كه ايران و روسيه در كنار هم وارد جنگ استراتژيكي شده‌اند كه به امنيت منطقه مرتبط است. اين منبع ايراني در ادامه گفت: «همكاري بين ايران و روسيه براي حمايت از نظام سوريه و جلوگيري از سقوط آن، استراتژيك است و هماهنگي تاكتيكي بين روسيه، ايران و سوريه افزايش پيدا كرده است، مخصوصاً پس از اين اينكه كشورهاي منطقه اصرار داشتند گروه‌هاي مسلح به سمت لاذقيه حركت كنند.» روسيه اخيراً حضور نظامي خود را در سوريه افزايش داده است. رسانه‌هاي امريكايي به نقل از مقامات امنيتي اين كشور گزارش دادند كه روسيه در حال ساخت يك پايگاه نظامي در سوريه است و در همين راستا يك برج كنترل ترافيك هوايي در بندر لاذقيه ساخته و براي هزار پرسنل خانه‌هاي پيش ساخته به اين شهر انتقال داده است.  اين فعاليت‌هاي روسيه باعث افزايش نگراني امريكايي‌ها و رژيم صهيونيستي شده است كه معتقدند اين اقدام ممكن است به تقويت جايگاه بشار اسد منجر شود. روزنامه عبري زبان هاآرتص نيز نوشت: خبرهايي كه در هفته گذشته منتشر شد از افزايش گسترش كمك‌هاي نظامي روسيه به دمشق خبر مي‌دهند تا جايي كه احتمالاً نيروهاي هوايي و جنگنده‌هاي روس در راستاي حفظ دولت اسد به كار گرفته خواهند شد. اين روزنامه چاپ تل‌آويو در ادامه آورده است: دو كشور ايران و روسيه تصميم دارند ابزار آلات جنگي ديگري را به دست بشار اسد، رئيس‌جمهوري سوريه برسانند و اطلاعات نظامي را به عنوان بخشي از عمليات مبارزه با تشكيلات انقلابي مختلف كه قصد سرنگوني اسد را دارند در اختيار دولت دمشق قرار دهند. اما بعضي تحليلگران معتقدند اين اقدام نظامي روسيه همزمان با تلاش‌هاي ديپلماتيك اين كشور براي حل بحران سوريه و مبارزه با تروريسم صورت مي‌گيرد.
  
گفت‌وگوي عبداللهيان و بوگدانف
ميخائيل بوگدانف معاون وزير خارجه روسيه و نماينده رئيس‌جمهور اين كشور در امور خاورميانه و حسين اميرعبداللهيان معاون عربي و آفريقاي وزارت خارجه ايران در تماس تلفني درباره‌ آخرين تحولات منطقه از جمله سوريه و يمن گفت‌وگو و تبادل‌نظر كردند. دو طرف در اين تماس ضمن تبادل‌نظر راجع به آخرين تلاش‌ها و رايزني‌هاي سياسي براي كمك به حل بحران‌هاي سوريه و يمن، بر ضرورت تحقق راه‌حل‌هاي سياسي براي بحران سوريه و يمن مطابق با حقوق بين‌الملل و مفاد منشور سازمان ملل تأكيد كردند. بوگدانف و اميرعبداللهيان همچنين تأكيد كردند: تهران و مسكو معتقدند هرگونه راه‌حل سياسي سوريه كه نقش مردم، جايگاه نهادهاي حكومتي و نقش رئيس‌جمهور و مبارزه جدي با تروريسم ناديده گرفته شود، نتيجه بخش نخواهد بود.  در همين حال، مارسا زاخاروف، سخنگوي وزارت خارجه روسيه در بيانيه‌اي برخي گزارش‌هاي منتشر شده مبني بر دستيابي مسكو به توافقي با واشنگتن و رياض در مورد سرنگوني بشار اسد را اوهام و ساختگي توصيف كرد و گفت: به نظر مي‌رسد برخي از محافل سياسي غرب با وجود پيامدهاي منفي اشتباهات خود كه هر روز پيش از قبل براي آنها آشكار مي‌شود باز هم نمي‌توانند از اين اشتباهات درس عبرت بگيرند. زاخاروف تأكيد كرد: ما در هيچ توافقي درباره سرنوشت كشورها شركت نمي‌كنيم، هرگز رؤساي ديگر كشورها را تعيين نمي‌كنيم و هرگز با همدستي با يك طرف براي بركناري ديگري تلاش نمي‌كنيم به ويژه در مورد سوريه و ديگر كشورهاي منطقه كه مردم آنها خود توان تعيين سرنوشتشان را دارند. زاخاروف با اشاره به اينكه مسكو همچنان معتقد است بيانيه ويژه ژنو در خصوص سوريه بايد به صورت غيرمشروط اجرا شود، گفت: روسيه مي‌خواهد همه شركايش به اصول و قوانين بين‌المللي كه اين بيانيه بر پايه آن تنظيم شده از جمله احترام به حاكميت ملي كشورها پايبند باشند.


منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 44]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن