تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819913597




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولويت کاري در سازمان انتقال خون ايران تکريم اهداکنندگان خون است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۵ب.ظ)
اولويت کاري در سازمان انتقال خون ايران تکريم اهداکنندگان خون است موج - مدير کل دفتر مدير عامل و روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران با بيان اينکه استان اصفهان يکي از موفق‌ترين استان‌ها در زمينه ارسال پلاسما محسوب مي‌شود، تصريح کرد: استان اصفهان در سال گذشته بيش از 47 هزار واحد پلاسما به مرکز پالايش و پژوهش ارسال کرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، حاجي بيگي در مراسم توديع و معارفه مدير کل انتقال خون استان اصفهان با بيان اينکه در سال 93، نزديک به 2 ميليون و 500 هزار مراجعه به سازمان انتقال خون براي اهداي خون صورت گرفته است، ابراز کرد: سازمان انتقال خون در کشور از سازمان‌هايي است که بيشترين مراجعان را دارد و تکريم ارباب رجوع در اين سازمان از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي با اشاره به اينکه 920 بيمارستان در کشور وجود دارد، افزود: يکي از مهم‌ترين دستاوردهاي سازمان انتقال خون، برآورده کردن نيازهاي اين بيمارستان‌ها از نظر تأمين خون و فرآورده‌هاي آن است. مدير کل دفتر مدير عامل و روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران تصريح کرد: اهداي خون در کشور به صورت 100 درصد داوطلبانه است.
حاجي بيگي خاطرنشان کرد: در سال‌هاي اخير سازمان انتقال خون وارد عرصه‌هاي جديدي از تکنولوژي شده و آموزش طب انتقال خون بسيار پيشرفت کرده است، در حال حاضر مي‌توانيم ارسال پلاسما داشته باشيم و داروي ايراني از پلاسماي ايراني تهيه کنيم که اميد است زماني برسد که ديگر کشورمان نياز به ورود داروهاي مشتق از پلاسما نداشته باشد. اين درحالي است که استان اصفهان يکي از موفق‌ترين استان‌ها در زمينه ارسال پلاسما محسوب مي‌شود و در سال گذشته 47 هزار و 780 واحد پلاسما به مرکز پالايش و پژوهش ارسال کرده است.
وي افزود: ايران جزء برترين کشورها در زمينه طب انتقال خون به شمار مي‌آيد تمام دستگاه‌هاي پيشرفته که در تهران وجود دارد، در اصفهان و سيستان و بلوچستان و ديگر استان‌ها وجود دارد. و عدالت در زمينه توزيع تجهيزات پيشرفته در سازمان به چشم مي‌خورد.
مدير کل دفتر مدير عامل و روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران با بيان اينکه تأمين کيسه‌هاي فيلتردار جهت بيماران تالاسمي يکي ديگر از اقدامات سازمان انتقال خون در طي سال‌هاي اخير بوده است که در افزايش کيفيت زندگي اين عزيزان نقش مهمي را ايفا مي‌کند، ابراز کرد: استان اصفهان که ششمين استان بزرگ کشور به شمار مي‌آيد، تعداد 3 هزار و 268 نفر بيمار خاص دارد که 644 نفر از آنان بيماران هموفيلي و هزار و 544 نفر از آنان بيماران دياليزي و هزار و هشتاد نفر تالاسمي دارد.
وي خاطرنشان کرد: استان اصفهان در سال 93 توانسته رتبه 5 کشوري را در اهداي خون به خود اختصاص دهد. وي افزود: در سال گذشته 165 هزار و 537 نفر براي اهداي خون در اصفهان مراجعه کرده‌اند و از اين تعداد 126 هزار و 514 نفر موفق به اهداي خون شده‌اند.
مدير کل دفتر مدير عامل و روابط عمومي سازمان انتقال خون ايران با بيان اينکه شاخص اهداي خون مستمر در کشور، حدود 52 است، گفت: اين شاخص در سال گذشته براي استان اصفهان بيش از 55 بوده که نسبت به شاخص کشوري از رتبه بسيار خوبي برخوردار بوده است.
حاجي بيگي با ابراز اميدواري از چشمگير بودن اهداي خون در تاسوعا و عاشوراي حسيني در سال جاري، گفت: ما همه ساله شاهد مراسم با شکوه اهداي خون در اين ايام در مرکز خميني شهر اصفهان هستيم.
وي همچنين به متوسط شاخص اهداي خون در کشور که 27 به ازاي هزار نفر جمعيت است، اشاره کرد و افزود: اين شاخص در استان اصفهان بيش از 25 است و اين درحالي است که استان سمنان در کل کشور، رتبه اول اين شاخص را دارد.
وي که در مراسم توديع و معارفه مديران کل انتقال خون استان اصفهان سخنراني مي‌کرد، با بيان اينکه موفقيت‌هاي انتقال خون استان اصفهان مرهون زحمات و تلاش‌هاي محمد مهدي حريري، مدير کل انتقال خون اصفهان و تمام همکاران و تيم مديريتي ايشان بوده است، خاطرنشان کرد: اميدواريم که اين موفقيت‌ها در زمان مجيد زينلي، مدير کل جديد انتقال خون اصفهان، نيز ادامه و ارتقا يابد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن