تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):غذا خوردن نزد مصيبت‏زدگان و با خرج آنان، از رفتارهاى جاهليت است و سنّت پيامبر صلى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820124908




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

عمر دورترین کهکشان به زمین محاسبه شد


واضح آرشیو وب فارسی:کافه فردا: محققان تاکنون براین باور بودند که اولین کهکشان ها بعد از انفجار بزرگ (Big Bang) حدود 500 میلیون تا 1 میلیارد سال عمر دارند اما محاسبات اخیر نشان می دهد که تحقیقات بار دیگر در شناسایی دقیق کهکشان ها ناکام بوده اند.
دانشمندان به تازگی کهکشانی را کشف کرده اند که بار دیگر پیش بینی های آنها در مورد عمر سیارات جهان هستی را به چالش وادار می کند. این کهکشان که EGS8p7 نام گرفته دورترین کهشکان شناخته شده به زمین به شمار می آید.
اما نکته جالب توجه در مورد این کهکشان عمر 13.2 میلیارد سال آن می باشد. گفته می شود EGS8p7 در حدود 600 میلیون سال نسبت به جهانی که می شناسیم جوان تر است . 
طبق فرضیه دانشمندان این کهکشان قابل مشاهده از راه دور نیست چرا که ابرهای هیدروژنی خنثی پیرامون فضای آن باعث جذب تشعشعات شده و عملا مشاهده آن را برای مشاهده گران از راه دور غیر ممکن می سازد. اما محققان فرضیه های متعددی را برای اثبات وجود این کهشکان ارائه داده اند. 
طیق یکی از این تئوری ها، یونیزه شدن مجدد هیدروژن پیرامون EGS8p7, اگرچه آن را از دید مشاهده گرها پنهان می کند اما بر روی دیگر کهکشان های مجاور تاثیری نخواهد داشت. 
همچنین پیش بینی می شود این کهکشان باستانی توسط ستاره هایی که حباب بزرگی را به وجود آورده اند, پوشانده شده باشد که خود این موضوع دلیل اثبات این کهکشان خواهد بود. 
به هر حال هر عاملی که دلیل وجود این ... [ مشاهده متن کامل خبر در کافه فردا ]
عمر دورترین کهکشان به زمین محاسبه شد



عمر دورترین کهکشان به زمین محاسبه شد






سه شنبه ، ۱۷شهریور۱۳۹۴


[مشاهده متن کامل خبر]





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کافه فردا]
[مشاهده در: www.cafefarda.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 54]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن