تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه بهره‏اى از دانش ندارد معنا ندارد كه ديگران او را سعادتمند بدانند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820757996




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح حماس براي برون رفت از بحران فلسطين |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: طرح حماس براي برون رفت از بحران فلسطين
کد خبر: ۵۳۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹ - 08 September 2015


جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» طرحی پنج ماده ای برای برون رفت از بحران کنونی فلسطین ارائه کرد.


به گزارش پایگاه اینترنتی الیوم السابع، دعوت به گفتگوی ملی برای دستیابی به توافق درباره راهبرد مشترک مبارزاتی، به تعویق انداختن برگزاری نشست شورای ملی فلسطین و دعوت از رهبری موقت سازمان آزادی بخش فلسطین برای برگزاری نشست فوری از جمله بندهای این طرح به شمار می روند. این جنبش در بیانیه مفصلی که عصر روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد اوضاع کنونی مسئله فلسطین نتیجه سال ها امید به مذاکرات و نیز فقدان توافق ملی در خصوص خط مشی مقاومت و راهبرد مشترک مبارزاتی برای مقابله با رژیم اشغالگر و همچنین به نتیجه نرسیدن طرح آشتی و فقدان مشارکت در اداره امور و تصمیم گیری ها و ساختن موسسه های سیاسی است آن هم در شرایطی که اوضاع بین المللی و منطقه ای به گونه ای است که هیچ توجه و کمکی به مسئله ما (فلسطین) نمی شود.


در این بیانیه آمده است: جنبش حماس با توجه به اهتمام خود به وحدت ملی و جلوگیری از تفرقه و اختلاف بیشتر و پایبندی به راهکار دموکراسی و مشارکت ملی و لحظات تاریخی خطرناک و حساسی که مسئله فلسطین در حال عبور از آن است این دیدگاه را به همه شرکای خود در همه گروه ها و شخصیت ها و همه ملت ارائه می کند.


بر اساس این بیانیه، طرح حماس شامل؛ به تعویق انداختن نشست شورای ملی فلسطین تا زمانی می شود که توافق ملی به دست آید و زمینه برای برگزاری مناسب آن به گونه ای که منسجم با توافقات به دست آمده باشد، آماده شود، زیرا برگزاری این نشست به صورت انفرادی خسارات و زیان های بیشتری به وحدت فلسطینیان می زند. حماس بر اساس طرح خود همچنین رهبری موقت سازمان آزادیبخش فلسطین را به نشست مشورتی فوری برای بررسی این مسئله و دیگر موضوعات ملی دعوت و بر آمادگی خود برای برگزاری این نشست در هر یک از کشورهای عربی تاکید می کند.


حماس در طرح خود همچنین از شورای قانون گذاری فلسطین می خواهد طبق توافقات به دست آمده نشست های خود را برگزار و به کار خود ادامه دهد و تا برگزاری انتخابات آزاد و سالم در همه نهادهای سیاسی در سریع ترین زمانی که درباره آن توافق می شود، دولت وحدت ملی را برای اداره امور با روحیه ای توافقی و مشارکتی تشکیل دهد. بیانیه حماس همچنین بر دستیابی به آشتی ملی و پایان دادن به اختلافات از طریق اجرای فوری همه توافقات به دست آمده در گذشته از جمله برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و شورای قانون گذاری و شورای ملی فلسطین و همچنین توقیت مشارکت همگانی در اداره امور و تصمیم گیری های ملی تاکید می کند.


حماس در بیانیه خود همچنین به گفتگوی ملی با مشارکت همه برای دستیابی به توافق در خصوص راهبرد مبارزاتی مشترک برای مقابله با اشغال، مقابله با شهرک سازی، یهودی سازی و تجاوزات علیه قدس و مسجد الاقصی و جلوگیری از طرح تقسیم آن و نیز شکستن محاصره غزه، آزادی اسرا، توجه به مسئله پناهندگان و دغدغه های آنها و انجام مسئولیت در قبال همه موضوعات ملی در داخل و خارج در جهت منافع ملت و آرمان فلسطین، دعوت و تاکید می کند سازمان آزادیبخش فلسطین باید چارچوب مبارزاتی جامعی باشد که همه گروه های مردم را به دور از هرگونه سلطه جویی، تکروی و سهمیه بندی در بر بگیرد و چارچوب ها و نهادهای خود را تا جایی که امکان دارد از طریق انتخابات و در صورتی که امکان پذیر نبود از طریق توافق طبق آنچه در گذشته مورد موافقت قرار گرفته است، تشکیل دهد.


حماس در بیانیه خود اعلام کرد برگزاری نشست شورای ملی سازمان آزادیبخش به صورت انفرادی و بدون وجود توافق ملی و نیز بدون پایبندی به توافقات گذشته، نه تنها به منافع ملی کمکی نمی کند بلکه به آن زیان می رساند و اختلافات بین فلسطینیان را افزایش می دهد. حماس افزود: برگزاری نشست شورای ملی تحت اشغال غیرقابل قبول است بلکه این نشست باید پس از توافق ملی و تشکیل مجدد و دموکراتیک آن در مکانی آزاد که همه امکان مشارکت داشته باشند و به دور از فشارهای اشغالگران و اعمال نظر آن درباره کسانی که باید در نشست شرکت کنند، برگزار شود.












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن