تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 30 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):مومن برای مومن برکت و برای کافر، اتمام حجت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811794174




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مرکز تحقيقات اسلامي مجلس توانسته است ادبيات خوبي را در ارتباط با رابطه فقه و قانون شکل دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۳۷ب.ظ)
رئيس مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي: مرکز تحقيقات اسلامي مجلس توانسته است ادبيات خوبي را در ارتباط با رابطه فقه و قانون شکل دهد موج - قم - رئيس مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي گفت: مرکز تحقيقات اسلامي مجلس با وجود نوپا بودن، توانسته است ادبيات خوبي را در ارتباط با رابطه فقه و قانون شکل دهد.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي در مراسم کميته حمايت از توليد ملي که با حضور استاندار قم و مديران کل در مرکز تحقيقات اسلامي مجلس برگزار شد، گفت: مرکز تحقيقات اسلامي مجلس با وجود نوپا بودن، توانسته است ادبيات خوبي را در ارتباط با رابطه فقه و قانون شکل دهد.
وي گفت: مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي دنبال اين است تا با قرار دادن ابعاد فقه درون تبصره ها و ماده هاي قانوني، قانون را در عين فقهي بودن، به سمت کارآمدي، انسجام و منظومه اي بودن هدايت نمايد.
حجت الاسلام والمسلمين احمد مبلغي گفت: در گذشته اگر نياز قانون به فقه يک موضوع مبهم و مجمل بود امروز ديگر براي مرکز تحقيقات اسلامي مجلس ناشناخته نيست و اگر بتوانيم از همه ظرفيت هاي موجود در حوزه و قم استفاده کنيم قطعا خدمت شاياني به دستگاه تقنين کشور ارائه خواهد شد و اين کار بازتاب خوبي براي حوزه هاي علميه و استان قم خواهد داشت.
وي با اشاره به کارهاي ويژه مرکز تحقيقات اسلامي مجلس، اظهار داشت: اين مرکز براي تامين نيازهاي قانون کشور، فقه، حوزه هاي علميه و فقهاي حوزه مراجعاتي نهادي شده، مشخص و معطوف به دستورکارهاي تقنيني را انجام مي دهد.
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي گفت: فقيه در اين زمينه نمي تواند به شکل تقديري و کلي حرف بزند، بايد مشخصا يک تبصره و ماده اي که بار محتوايي و حقوقي مشخصي دارد را از خاستگاه فقه پاسخ دهد واين خود نوعي به حرکت درآوردن دستگاه فقهي حوزه و کسب تجربه ملموس تر براي حقوق است.
وي رجوع به نسل ناشناخته و پرظرفيت حوزه و حقوقدانان را از ديگر کارويژه هاي مرکز تحقيقات اسلامي مجلس ذکر کرد و گفت: امروز مجموعه انبوهي از شخصيت هاي حقوق خوانده که با فقه نيز آگاهي و آشنايي زيادي دارند در حوزه قم حضور دارند ولي متاسفانه ناشناخته هستند.
رئيس مرکز تحقيقات اسلامي مجلس شوراي اسلامي گفت: اين حقوقدانان حرف هاي جديدي حتي در عرصه حقوق دارند ولي از نظريه پردازي و انديشه آنها کمتر استفاده شده است و اين مرکز به محلي براي دريافت برخي افکار اساسي و ريشه اي مورد نياز قانون از اين طيف، تبديل شده است.
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي به عنوان نمونه گفت: در باب مالکيت فکري يکي از محققان حوزوي در عين حال دانشگاهي ما با ارتباطي که با مرکز داشته کار اساسي نسبت به مالکيت فکري انجام داده که بسيار کم نظير است و به زودي در مورد آن اطلاع ساني صورت مي گيرد.
وي يادآور شد: افرادي سال ها با تجربه هاي مختلف کاري، مديريتي و اجرايي، با مشکلات اجراي قانون دست پنجه نرم مي کنند و شايد فرصت و مجالي براي اينکه حرف هاي آنها شنيده و به صورت نهادي تحليل و بازتحليل شود وجود نداشت، ولي امروز مرکز تحقيقات اسلامي مجلس چنين امکاني را فراهم کرده است تا نظرات اين افراد نيز در قالب حضور در حلقات علمي اخذ و در مسير معطوف به آسيب شناسي قانونگذاري قرار گيرد.
حجت الاسلام والمسلمين مبلغي افزود: در اين زمينه، بسياري از مديران استان قم مرتبط با حوزه اقتصاد در کميته هاي مرکز حضور دارند، اين افراد عملا چالش هاي عرصه عمل و اجرا را در ارتباط با مسائل اقتصادي و مالياتي مي دانند و اين تجربه هيچ جا سابقه ندارد.
وي گفت: ما بر اين باوريم که قانونگذار نبايد خود را از توجه به تخصص ها دور کند. مثلا در ارتباط با مسائل اجتمالي، خانواده و سياست جناحي و... به متخصصان مرتبط مراجعه مي کنيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن