تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در پاسخ به پرسش از معناى سنّت، بدعت، جماعت و تفرقه فرمودند: به خدا سوگند، سنّت، هم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803129255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سياست وزارت نيرو و دورنماي تأمين برق ايران توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۷ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۱۴ق.ظ)
سياست وزارت نيرو و دورنماي تأمين برق ايران توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير است موج - معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت نيرو در ديدار با رئيس بنياد جهاني انرژي گفت: به‌رغم اين که در کشور براي توليد برق مي‌توانيم از سوخت حرارتي استفاده کنيم و اين سوخت در دسترس است، ولي؛ سياست وزارت نيرو و دورنماي تأمين برق ايران توسعه انرژي‌هاي تجديدپذير است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو (پاون)، عليرضا دايمي، معاون برنامه ريزي و امور اقتصادي وزارت نيرو، در ديدار با ولفگانگ نيومن، رئيس بنياد جهاني انرژي، در ساختمان ستادي وزارت نيرو اظهار داشت: سياست‌هاي دولت و وزارت نيرو در راستاي توليد برق از انرژي‌هاي تجديدپذير بر آن است که 5 هزار مگاوات انرژي تجديدپذير به ظرفيت نيروگاهي کشور اضافه شود و بخش خصوصي نيز سهم عمده‌اي در احداث آن خواهد داشت.
وي استفاده از انرژي‌هاي پاک و سبز، خورشيدي، بادي را از سياست‌هاي مهم وزارت نيرو دانست و با بيان اين که 10 درصد ظرفيت نيروگاهي کشور مربوط به مولدهاي انرژي برقابي است، افزود: با استفاده از مولفه‌هايي همچون تسهيلات بانکي و حمايت‌هاي به موقع از حضور بخش خصوصي در احداث نيروگاه‌هاي تجديدپذير استقبال خواهيم کرد.
دائمي ادامه داد: وزارت نيرو مصمم است تا پايان برنامه ششم توسعه 5 هزار مگاوات نيروگاه تجديدپذير به ظرفيت نيروگاهي کشور اضافه کند که اين امر بدون حضور بخش خصوصي براي دولت امکان‌پذير نخواهد بود.
وي با اشاره به برگزاري همايش توليد برق از زباله که دو هفته قبل در وزارت نيرو برگزار شد، گفت: هم اکنون جمع‌آوري زباله و تفکيک و آماده سازي آن با همکاري شهرداري‌ها در کلان شهرها آغاز شده و بخش خصوصي نيز مشارکت فعالي را در احداث نيروگاه‌هاي زباله سوز شروع کرده که در اين بين، وزارت نيرو نيز تسهيل‌گر کارها است و ضمن صدور مجوزهاي لازم براي بخش خصوصي، به حمايت‌هاي خود از اين بخش ادامه خواهد داد.
معاون وزير نيرو در امور اقتصادي و برنامه‌ريزي با بيان اين که از سال گذشته مصمم شديم تا تلفات برق را از 14.8 درصد در سال گذشته به 11.3 درصد در سالجاري برسانيم، افزود: تلاش مي‌کنيم تا پايان سال 94، ميزان تلفات را به کمتر از 10 درصد کاهش دهيم.
وي تبديل نيروگاه‌هاي کشور به سيکل ترکيبي را از ديگر اقدامات وزارت نيرو ذکر کرد و افزود: تصميم داريم به ميزان 8 هزار مگاوات بدون مصرف سوخت و انتشار حرارت و ايجاد آلودگي، از حرارت موجود نيروگاه‌هاي گازي فعال، مجددا برق توليد کنيم.
در اين ديدار،‌ هوشنگ فلاحتيان، معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي، نيز در خصوص برگزاري دهمين همايش جهاني انرژي که در تاريخ‌هاي 29 و 30 دي و اول بهمن سال جاري در برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود، اظهار داشت: در چنين همايش بزرگ بين المللي که با حضور ميهمانان بلندپايه‌اي از سراسر جهان برگزار مي‌شود، وزارت نيرو، وزارت نفت، وزارت خارجه، سازمان حفاظت از محيط زيست و ساير دستگاه‌هاي اجرايي تلاش خواهند کرد تا ضمن برگزاري موفق اين همايش،‌ تصوير منفي که معاندان از جمهوري اسلامي ايران در اذهان جهاني ترسيم کرده‌اند به نحو مطلوب بازپروري شده و جهانيان با چهره واقعي ايران متمدن و پيشرفته وفرهنگي آشنا شوند.
در اين ديدار ولفگانگ نيومن، رئيس بنياد جهاني انرژي، نيز ضمن ابراز خرسندي از موقعيت ايجاد شده، با بيان اين که سرمايه‌گذاران بسياري در اروپا در انتظار همکاري با جمهوري اسلامي بسر مي‌برند، گفت: براي همکاري با جمهوري اسلامي از تمام امکانات خود استفاده خواهيم کرد.
وي با اشاره به برگزاري مراسم جهاني انرژي که در اواخر دي‌ و ابتداي بهمن در تهران برگزار مي‌شود، گفت: اولين جايزه جهاني در سال 2 هزار با ابتکار عمل کشور اتريش برگزار شد.
نيومن اظهار داشت: امروزه بيش از يک هزار و 700 طرح و پروژه سبز از 177 کشور جهان به دبيرخانه بنياد جهاني انرژي جهت دريافت جايزه جهاني انرژي که معتبرترين و شناخته شده‌ترين جايزه زيست محيطي است و به موضوعات زمين، انرژي،‌ آب،‌ هوا و توسعه جوانان تعلق مي‌گيرد، ارسال مي‌شود.
رئيس بنياد جهاني انرژي با بيان اين که اين رويداد جامع براي همگرايي زيست محيطي و اقتصادي است که به صورت نمادين به عصر نويي از پايداري در ايران تاکيد مي‌کند، اظهار داشت: در اين راستا بنياد جهاني انرژي پيشنهاد تأسيس دفتر بين‌المللي «صلح و محيط زيست» را با کمک دولت ايران و همکاري مردم براي ارتقاي دانش و فرهنگ زيست محيطي در جهان را دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن