تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):يك عالم برتر از هزار عابد و هزار زاهد است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813108209




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استادان دانشگاه و چالش های پیش رو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: استادان دانشگاه و چالش های پیش رو


عضو نمونه هیئت علمی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه مرخصی مطالعاتی به استادان دانشگاه ، بازگشت سرمایه بالایی دارد ، از تعداد کم مرخصی های مطالعاتی ابراز تاسف کرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با توجه به برگزاری مراسم تجلیل از 12 تن از اعضای هیئت علمی نمونه دانشگاه ها، برنامه تیتر امشب چالش های پیش روی این قشر فرهیخته جامعه را بررسی کرد. در ابتدای این گفتگو دکتر عزت الله رئیسی اردکانی استاد رشته آبیاری دانشگاه شیراز در باره چالش های پیش روی استادان، از چالش های آموزشی، پژوهشی، نرم افزاری، سخت افزاری ، قوانین و مقررات و وضع معیشتی به عنوان مهمترین مشکلات یاد کرد.

دکتر رئیسی اردکانی با تاکید بر افزایش کیفیت دانشگاه های مادر برای رسیدن به سطح جهانی اظهار داشت: برای این کار باید تعداد دانشجوها کاهش یابد و دیگر اینکه تعداد واحدهای درس استاد کم شود زیرا استاد و مدرس با یکدیگر تفاوت دارد مدرس فقط درس می دهد اما استاد باید در درسها ، تحقیقات خودش را ارائه کند.

استاد رشته آبیاری دانشگاه شیراز ادامه داد: برای تربیت دانشجویان خلاق باید وقت استاد صرف تحقیق شود پس لازم است که تعداد واحدهای استاد از 14 واحد به 9 واحد کاهش یابد تا زیربنای آموزش در کشور را تقویت کرده باشیم.
 
اردکانی
  دکتر رئیسی اردکانی در ادامه با تاکید بر اینکه بسیاری از استادان دانشگاه های ما در سطح جهانی نوآوری دارند افزود: 50 دانشگاه اول دنیا استانداردهای بالایی برای استادان دارند و ما باید رنکینگ خود را در دانشگاه های دنیا بالا ببریم.

استاد رشته آبیاری دانشگاه شیراز درباره کاربردی نبودن پژوهش ها در دانشگاه ها و صنایع اظهار داشت: طرح های بعضی از رشته ها همچون ریاضی و آمار واقعا نمی تواند وارد صنعت شود اما کاری که ریاضی دان می کند مورد استفاده استادان رشته آب شناسی قرار می گیرد. ضمن اینکه هیچ وقت از استادان دانشگاه خواسته نشده است مسائل کشور را حل کنند بلکه فقط خواسته اند دکتر تربیت کنند.

وی همچنین درباره ورود خود به دنیای صنعت گفت: من 14 سال با بودجه دانشگاه شیراز و در شرایطی که دلار هفت تومان بود کار بنیادی کردم . من از تحقیقات بنیادی و پایه وارد صنعت شدم اما اکنون با بودجه کم نمی توان مسائل بنیادی انجام داد.

دکتر رئیسی اردکانی درباره ارتباط با مجامع بین المللی نیز اظهار داشت: زیربنای تبادل با مجامع بین المللی آماده نیست. برای این کار انجمنی هست که این انجمن هر سال سمینار دارد و باید دانشمندان را به این سمینارها فرستاد تا با دانشمندان سایر کشورها آشنا و زمینه تبادل تجربیات فراهم شود اما اکنون بودجه سفر استادان فقط جوابگوی سفر به کشورهای نزدیک و ارزان است.

در بخش دیگری از این گفتگو خانم دکتر مریم کشاورزی استاد رشته زیست شناسی دانشگاه الزهرا(س) که امروز به عنوان عضو هیئت علمی نمونه معرفی شد به کمبود امکانات در بخش پژوهش اشاره کرد و گفت: وقتی در بخش پژوهش به امکانات و منابع دسترسی کافی نداشته باشیم ، زمینه های آموزش تحت تاثیر قرار می گیرد.
 
کشاورزی
  خانم دکتر کشاورزی درباره ارتباط صنعت و دانشگاه اظهار داشت: الزاما ارتباط با صنعت یا منطبق بودن با نیازهای جامعه ، در همه رشته های دانشگاهی نیست یعنی طرح های تحقیقاتی در همه رشته ها به تولید محصول نمی انجامد.  اما اگر می خواهیم ارتباط دانشگاه و صنعت تقویت شود به یک حلقه واسط نیاز است که اهل بازاریابی و چانه زنی باشد.

این استاد رشته زیست شناسی دانشگاه الزهرا(س) مرخصی های مطالعاتی را مفید و موثر ارزیابی کرد و در عین حال افزود: اینکه مرخصی های مطالعاتی به تولید چه محصول پژوهشی منجر می شود خیلی مشخص نیست زیرا تحقیقاتی هست که در نوع خود تحقیق خوبی است اما گسسته است ضمن اینکه به علت درج کار تحقیقاتی پایان یافته در بانک های اطلاعاتی، پیش می آید مواردی که در آن چند استاد دانشگاه در چند نقطه ایران در حال مطالعه بر یک موضوع مشترک هستند که این موضوع نیازمند آن است که طرح یا برنامه مصوب در جائی ثبت شود.







 


دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن