تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804743008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست خبری مشترک وزرای امور خارجه ایران و اسپانیا + ویدئو


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: نشست خبری مشترک وزرای امور خارجه ایران و اسپانیا + ویدئو


وزرای امور خارجه ایران و اسپانیا با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی در ساختمان شماره یک وزارت خارجه نشست مشترکی داشتند و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدجواد ظریف و خوزه مانویل گارسیا مارگالو به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
نشست خبری ظریف و وزیر خارجه اسپانیا
وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از سفر دوباره وزیر خارجه اسپانیا به ایران گفت: ایران و اسپانیا زمینه های همکاری خود را در زمینه های مختلف گسترش می دهند . ظریف گفت: اسپانیا کشوری است  که سابقه طولانی در رابطه با ایران داشته است، این کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی با کشور ما دارای مشترکات زیادی است و منافع مشترک زیادی داریم . وزیر خارجه در ادامه افزود : امروز بحث های زیادی در زمینه سیاسی و منطقه ای  داشتیم و سایر وزرای جمهوری اسلامی ایران و اسپانیا گفتگوهای زیادی منجمله در زمینه خط آهن و همکاری در حوزه های حمل و نقل و سایر حوزه های اقصادی را در دست بررسی دارند.
ظریف وزیر امور خارجه
ظریف گفت: امیدواریم این زمینه های همکاری که به نفع دو کشور است گسترش پیدا  کند. در زمینه سیاسی امکان همکاری وسیع تری داریم و زمینه های مختلفی برای گفتگو بین دو کشور فراهم است. وزیر خارجه گفت: در زمینه حقوق بشر ونحوه حمایت از حقوق مردم بخصوص حقوق پناهندگان که امروز در دنیا مطرح است و جمهوری اسلامی ایران نیزسال ها با آن دست به گریبان بوده است، بحث داشتیم همچنین درباره سایر مسائلی که می تواند نقش مهمی در کمک به حل و فصل بحران های منطقه داشته باشد.   وزیر امور خارجه اسپانیا نیز در ابتدا با تشکر از مهمان نوازی ایران گفت: در این سفر برای گسترش همکاری ها با جمهوری اسلامی ایران با  یک هیئت بلند پایه از اسپانیا وارد ایران شده ایم.
وزیر خارجه اسپانیا
وزیر امور خارجه اسپانیا گفت: این کشور تلاش خواهد کرد تا سهم بیشتری در جذب آوارگان سوری داشته باشد و در این خصوص تلاش خواهیم کرد تسهیلات خوبی در حوزه مسکن، خدمات اجتماعی و بهداشتی به آوارگان سوری ارائه کنیم.

 آقای خوزه مانویل گارسیا مارگایو در نشست خبری مشترک با آقای ظریف افزود: دومین بار است که به ایران سفر کردیم و سفر امروز ما به همراه یک هیئت بلندپایه است.

وی هدف از این سفر را گسترش روابط دانست و گفت: براساس توافق هسته‌ای با گروه 1 + 5 راه های همکاری بین المللی ایران باز شده است.

وزیرامورخارجه اسپانیا یکی دیگر از اهداف سفر به تهران را بررسی مسائل مهم منطقه ای و همچنین بحران آوارگان سوری عنوان کرد.

مارگایو از موضع برخی کشورهای اروپایی در قبال آوارگان سوری انتقاد کرد و گفت: متاسفانه فاجعه انسانی در مورد آوارگان به وجود آمده و همین بحران مهاجرت چهره اتحادیه اروپا را خدشه دار کرده است چراکه برخی از اظهارات نامناسب و غیرانسانی در این حوزه شنیده می شود.

وی ضمن اعلام همبستگی با پناهندگان و آسیب دیدگان سوری تصریح کرد: جمعیت سوریه 22 میلیون نفر است ولی درحال حاضر به خاطر بحران و فاجعه انسانی آنها تقسیم شده اند.

مارگایو افزود: متاسفانه حرکت های تروریستی در خیلی از کشورهای منطقه باعث آسیب دیدن مردم شده و ارقام بالای پناهندگان تکان دهنده است.

وی گفت: ما به دنبال‌ آن هستیم بحران سوریه به نحو مسالمت آمیز حل و فصل شود.

وزیرامورخارجه اسپانیا که کشورش یکی از اعضای مهم اتحادیه اروپاست، تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید براساس اصول اولیه اخلاقی اهتمام ویژه ای به رفع بحران آوارگان داشته باشد.

مارگایو گفت: کشور اسپانیا سهم بیشتری در ارتباط با آوارگان و پناهندگانی که به اروپا می‌آیند، دارد.

وی افزود: البته ما شاهد مهاجرت برخی افراد از یمن، شمال افریقا و کشورهای افریقایی هستیم.

مارگایو فقر و تغییرات سیاسی را از جمله ریشه های مهاجرت دانست و گفت: باید در این خصوص موضع انسانی و اخلاقی داشته باشیم.

وزیرامورخارجه اسپانیا در بخش دیگری از سخنان خود به مسئله ایران اشاره کرد و افزود: در مورد تحریم های ایران مذاکرات کردیم و امیدواریم بتوانیم برای باز شدن راهکارهای همکاری ایران با جامعه بین المللی کمک، و هرچه سریع تر تحریم های علیه ایران را لغو کنیم.

مارگایو ایران را کشور دوست دانست و گفت: اسپانیا یکی از کشورهای نزدیک به ایران از لحاظ فرهنگی و تاریخی است.

وی همچنین اسپانیا را چهارمین قدرت اقتصادی اروپا و یکی از کشورهای پرنفوذ در امریکای لاتین و افریقا دانست و اظهار داشت: از این نظر می توانیم شریک خوبی برای ایران باشیم.

مارگایو در ادامه این نشست خبری و در پاسخ به سوالی در مورد ارزیابی اسپانیا از ایران گفت: پاسخ این سوال بسیار آسان است چراکه ایران با جمعیتی بالغ بر 80 میلیون نفر دارای دومین یا سومین ذخایر انرژی در جهان است و تولید ناخالص ملی این کشور نیز بالاست بنابراین جایگاه ایران بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: بنا داریم همکاری با ایران را افزایش دهیم، پیش از این اسپانیا بیش از 14 درصد انرژی خود را از ایران تامین می کرد اما به دلیل شرایط بین المللی مجبور شد سطح روابط با ایران را کاهش دهد ولی خوشحالیم که براساس توافق هسته ای راه باز شده است و ما آمده ایم تا جایی که امکان دارد در ایران سرمایه گذاری کنیم.

وزیرامورخارجه اسپانیا با بیان اینکه ایران برنامه توسعه اقتصادی خوبی دارد، گفت: می خواهیم راه مشترکی را با ایران شروع کنیم.

مارگایو افزود: فضای سیاسی ایجاد شده نشان‌دهنده اراده دو طرف برای همکاری هرچه بیشتر است.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در مورد میزان سهم اسپانیا برای جذب پناهندگان سوری و نظرش درباره آینده ایران گفت: در مورد جذب پناهندگان سوری، حداکثر تلاش خود را به کار خواهیم بست تا بیشترین سهم را داشته باشیم.

مارگایو افزود: در این باره کمیته ای ویژه در مادرید تشکیل شد که هفت وزیر اسپانیایی از جمله وزیر اقتصاد در آن شرکت کردند و ما تلاش خواهیم کرد تسهیلات خوبی در بعد مسکن، خدمات اجتماعی و بهداشتی به آوارگان سوری ارائه کنیم.

وی تاکید کرد: اسپانیا اصرار دارد حداکثر سهمیه در مورد پذیرش آوارگان سوری را داشته باشد، در مورد میزان جذب آنها نمی توانم رقم بگویم ولی برای سهم بیشتر تلاش خواهیم کرد.

وزیرامورخارجه اسپانیا با بیان اینکه برای جذب پناهندگان نباید از کسی اجازه بگیریم، گفت: البته این مسئله نیازمند هماهنگی منطقه ای، اروپایی و بین المللی و البته آماده سازی عرصه داخلی است.

مارگایو در مورد سرنوشت بشار اسد و سوریه نیز افزود: از زمان بر سر کار آمدن دولت جدید اسپانیا ما طرفدار گفتگو بوده ایم تا از این طریق بحران سوریه حل شود.

وی گفت: برای ما ازسرگیری گفتگوها مهم است تا به راه حل معقول و منطقی برسیم و ما طرفدار همه پرسی در سوریه با مشارکت همه طرف های درگیر هستیم، البته اگر من در این باره اشتباه می کنم آقای ظریف اصلاح کند.

مارگایو افزود: حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه بسیار مهم است و باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیرامورخارجه اسپانیا اضافه کرد: فرقه گرایی و افراط گرایی از جمله مشکلات سوریه به شمار می رود. وزیر خارجه اسپانیا در صدر هیئتی اقتصادی - سیاسی دیشب وارد تهران شد و امروز با رئیس جمهور و رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو می کند.

دو وزیر صنعت، انرژی و گردشگری و عمران و توسعه، وزیر امور خارجه اسپانیا را در سفر به تهران همراهی و امروز با وزرای نفت، راه و شهرسازی، نیرو و صنعت، معدن و تجارت و نیز رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دیدار می کنند.

دیدار با رئیس مرکز مطالعات استرتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار وزیر خارجه اسپانیا قرار دارد. وزیر خارجه اسپانیا و هیأت همراه قرار است فردا به اصفهان سفر کند.
 
دانلود
 

لینک را کپی کنید


دوشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن