تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  بنر تستی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803131148




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ماتادورها به گردشگري، صنعت و راه ايران چشم دوخته اند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۱۶ب.ظ)
حضور هيات تجاري اسپانيايي در اتاق بازرگاني ماتادورها به گردشگري، صنعت و راه ايران چشم دوخته اند موج - گروه قوي از سرمايه گذاران اسپانيايي شامل غول هاي حوزه هاي گردشگري، راه و ترابري و صنعت براي حضوري با ثبات و پايدار در بازار، وارد اقتصاد ايران مي شوند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مارگايو، وزير امور خارجه اسپانيا در نشست تجار دو کشور که در اتاق بازرگاني، صنايع و معادن و کشاورزي ايران برگزار شد، در ابتدا سخنان خود را با يک ضرب‌المثل مشترک بين ايران و اسپانيا آغاز کرد و گفت: "هر مردي که حرف مي‌زند، بايد آن حرف را انجام دهد" ما نيز در قبل از توافق هسته اي و در ديدار رئيس‌جمهور دو کشور قول داده بوديم که با يک گروه اقتصادي قوي براي ايجاد روابط اقتصادي به ايران سفر کنيم و امروز با يک هيات اقتصادي بلندپايه براي توافقات اقتصادي به ايران آمده‌ايم.
وي افزود: تاريخ و فرهنگ غني دو کشور به ما اين اجازه را مي‌دهد که از نفوذ ايران در منطقه و روابط اسپانيا در اروپا و آمريکا لاتين به نفع اقتصاد دو کشور استفاده‌هاي مناسبي داشته باشيم.
وزير امور خاجه اسپانيا با اشاره به اينکه اگر گروه اقتصادي اسپانيا به يک کشور سفر کنند، براي ماندن مي‌روند، تصريح کرد: با توجه به زيرساخت‌هاي قوي اسپانيا در بخش توريسم و داراي دومين زبان بين‌المللي دنيا امروز با کمک شرکت‌هاي مطرح براي کار به ايران آمده‌ايم و تنها هدف ورود هيات اسپانيا به هر کشور، ماندن در اقتصاد آن کشور است و شما مي‌توانيد پس از انجام توافق دوطرفه، کارهاي خوب ما را تنها بعد از چند سال شاهد باشيد.
مارگايو با اشاره به اينکه تاريخ حضور اسپانيايي‌ها از سابقه کشور آمريکا نيز بيشتر است، اظهار کرد: سفارت اسپانيا در ايران از حدود 400سال پيش فعال بوده و نبايد روابط اقتصادي دو کشور را کاهش دهيم زيرا اين سابقه، از سابقه تأسيس ايالات‌متحده نيز بيشتر است.
وي تاکيد کرد: اسپانيا همواره به حل مشکلات از طريق گفتمان اعتقاد داشته و در ديدار روساي جمهور دو کشور نيز بر اين قضيه تاکيد شده بود.

تأمين نيازهاي گردشگري ايران را به اسپانيا بسپاريد
سوريا، وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا نيز در اين مراسم گفت: در اولين جلسه رسمي که وزراي اسپانيايي بعد از توافق هسته‌اي به ايران آمدند بسيار حائز اهميت است زيرا اين ديدار نشان‌دهنده سطح دوستي و تمايل همکاري اسپانيا با طرف ايراني است.
وي با تاکيد به اهميت حضور شرکت‌هاي اسپانيايي در ايران اظهار کرد: اهميت حضور شرکت‌هاي اسپانيايي را بايد اين‌گونه توضيح داد که اين هيات با همراهي 3وزير و حدود 70شرکت تراز اول کشورمان، در ايران حاضرشده‌ايم.
سوريا افزود: رابطه دو کشور از پشتوانه تاريخي غني سود مي‌برد اما متأسفانه در سال‌هاي گذشته با وضع تحريم‌ها، مشکلات فراواني براي شرکت‌هاي بين‌المللي اسپانيايي درخصوص ورود به بازار ايران ايجاد شد، اما خبر خوب امروز آن است که با باز شدن درب تحريم‌ها، امکان حضور مجدد اسپانيا در اقتصاد ايران و همکاري‌هاي متقابل بار ديگر فراهم شد.
وي تاکيد کرد: امروز شرکت‌هايي از بخش نفت و گاز، حمل‌ونقل، برق، فنّاوري نوين، شرکت‌هاي ديجيتالي و گردشگري که علاقه‌مند به حضور در اقتصاد ايران هستند، در نشست امروز حاضر هستند تا تعاملات مناسب براي ايجاد و برقراري روابط محکم فراهم شود.
وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا با اشاره به اينکه هدف حضور شرکت‌هاي اسپانيايي، تنها صادرات به ايران نيست، تصريح کرد: حضور ما در ايران تنها بحث تجارت و صادرات نيست زيرا در مرحله نخست حضور باثبات و پايدار به‌عنوان نخستين هدف شرکت‌هاي اسپانيايي در ايران است که قابليت فعاليت درزمينهٔ هاي گوناگوني را در خود مي‌بينند.
سوريا با اشاره به توانايي اسپانيايي‌ها در بخش جذب توريسم نيز گفت: با توجه به سابقه غني و کهن ايران، کشور شما مي‌تواند با بهبود زيرساخت‌هاي گردشگري يک شوک جدي را به اقتصاد کشورتان وارد کنيد و تجربه اسپانيا به‌عنوان سومين کشور موفق در جذب توريسم مي‌تواند به آينده اقتصاد گردشگري ايران کمک شاياني به عمل آورد.
وي اضافه کرد: بايد با ايجاد رقابت بين شرکت‌هايي که درزمينهٔ زيرمجموعه‌هاي ساخت زيرساخت‌هاي جذب توريسم فعاليت دارند، زمينه تقويت ايران را در اين بخش فراهم‌سازيم.
وزير صنعت، انرژي و گردشگري اسپانيا با تاکيد بر آنکه زمينه سرمايه‌گذاري را دولت ايران و اسپانيا فراهم مي‌سازد، تصريح کرد: چارچوب بهبود و تسهيل قوانين روابط دوسويه را بر عهده دولت‌ها بگذاريد و ما اين تسهيل روابط را انجام مي‌دهيم اما شرکت‌هاي اسپانيايي براي حضور در هر بازاري، بايد ريسک حضور اوليه را قبول کنند.

رهبران حوزه راه و ترابري اروپا، در ايران‌اند
خانم پاستور، وزير عمران و ترابري اسپانيا نيز در اين ديدار با خرسندي از توافق وين، اظهار کرد: قرارداد ايران در وين با قدرت‌هاي بين‌المللي دوره جديدي براي اقتصاد ايران است، زيرا اکثر کشورهاي اروپايي به‌خصوص اسپانيا جذابيت بازار و پروژه‌هاي ايران را درک کرده‌اند.
وي ادامه داد: نياز سالانه 1000کيلومتر احداث خط راه‌آهن اين فضا را براي سرمايه‌گذاران ما در بخش راه‌آهن و ريل ايجاد مي‌کند تا با حضور در اين بخش‌ها، بسته‌هاي سرمايه‌گذاري خود را ايجاد کنند ضمن آنکه مي‌توانيم با ورود به پروژه‌هاي مترو، فرودگاه، افزايش اتوبان و زيرساخت‌هاي راه به اين بخش‌هاي موردنياز ايران ورود پيدا کنيم زيرا رهبران شرکت‌هاي دنيا در بخش زيرساخت‌هاي راه و ترابري امروز با هيات ما، به ايران سفرکرده‌اند.
وزير عمران و ترابري اسپانيا با اشاره به راه‌اندازي خط هوايي بين دو کشور، تصريح کرد: توافقات اوليه برقراري خط هوايي تهران-مادريد و تهران بارسلون انجام‌شده است و اميدواريم تا در حداقل زمان شرايط راه‌اندازي اين خط فراهم شود تا روابط اقتصادي کشور و جابه‌جايي‌هاي دو کشور با سهولت انجام بپذيرد.
وي با اشاره به اينکه اسپانيا در امور راه و ترابري جزو کشورهاي پيشرو دنيا است، تاکيد کرد: اسپانيا به‌عنوان نهمين کشور در اين حوزه و دومين کشور در حوزه خطوط ريلي و داراي يکي از بزرگ‌ترين خطوط هوايي دنيا، سومين کشور در ساخت بنادر و ... امروز به تهران آمده تا در مدت‌زمان کوتاه درخصوص توسعه بخش‌هاي اقتصادي ايران، فعاليت‌هاي دوجانبه خود را آغاز کند.

آمادگي ايران براي سرمايه گذاري مشترک با طرف اسپانيايي در حوزه هاي گردشگري و راه و ترابري
محسن جلال پور رئيس اتاق بازرگاني ،صنايع و معادن و کشاورزي ايران در نشست صميمي تجار ايران و اسپانيا که با حضور وزراي اسپانيايي در اتاق بازرگاني ايران برگزار شد، اظهار کرد: حضور اين جمع صميمي نشان‌دهنده حرکت جديدي دولت در اقتصاد ايران با محوريت بخش خصوصي است.
وي ادامه داد: در دوران گذشته روابط اقتصادي دو کشور، مسائلي همچون انرژي، صنايع، ارتباطات از اهميت بسزايي برخوردار بود و در دوره پساتحريم ايران رويکرد جديدي را براي اقتصاد خود قائل است و همکاري‌هاي درازمدت را آغاز راه همکاري بين بخش‌هاي اقتصادي خود مي‌داند.
وي با اشاره به فضاي سرمايه‌گذاري امن در ايران نسبت به ساير کشورهاي منطقه، گفت: با توجه به موقعيت جغرافيايي ايران در منطقه و ثبات امنيتي مناسب، فضاي سرمايه‌گذاري را براي طرف اسپانيايي فراهم مي‌سازد ضمن آنکه شرکت‌هاي اسپانيايي مي‌توانند نيازهاي اقتصادي کشورهاي مجاور ايران که در تخصص اسپانيا نيز هست، در ايران احداث کنند.
جلال پور در ادامه با اشاره به مزيت‌هاي همکاري دو طرف افزود: ايران و اسپانيا مي‌توانند درزمينهٔ هاي داراي تخصص اسپانيايي نظير توسعه هتل‌ها و مجتمع‌هاي گردشگري د نقاط مختلف ايران فعال شوند.
وي اضافه کرد: البته نبايد غافل شد که در صنايع دانش‌بنيان، زيست محيط، آب و تسويه آب، نانو، فنّاوري نوين که زمينه بهبود و ارتقاي فضاي کسب‌وکار را هم در کشور فراهم مي‌سازد، بايد زمينه سرمايه‌گذاري‌هاي جديد فراهم شود.
رئيس اتاق بازرگاني خطاب به شرکت‌هاي اسپانيايي نيز گفت: از سوي ديگر تجهيزات پزشکي، صنايع غذايي در ياران پيشرفت‌هاي مناسبي پيداکرده است که باوجود ايجاد ارتباط‌هاي قوي براي همکاري‌هاي دوطرفه، زمينه فعاليت‌هاي اقتصادي بين دو کشور در اين بخش‌ها افزايش مي‌يابد.
جلال پور در پايان با معرفي فضاي منطقه‌اي پيرامون ايران نيز خاطرنشان کرد: شرکت‌هاي اسپانيايي بايد در نظر داشته باشند که بازار 70ميليوني در داخل ايران و بازار 400ميليوني در اطراف ايران وجود دارد و از سوي ديگر تجار ايراني بايد در نظر داشته باشند که اسپانيا دروازه ورود کالاهاي ايراني به بازار اسپانيا و آمريکاي لاتين است.

شرکت هاي بزرگ اسپانيايي قادرند زير ساخت هاي اقتصادي ايران را راه اندازي کنند
مونتينا، مسئول کنفدراسيون کارآفريني اسپانيا نيز در ادامه اين گردهمايي تجار دو کشور اظهار کرد: براي کنفدراسيون ما که حدود 200شرکت و گروه مختلف توليدي را به‌طور مستقيم و حدود2ميليون شرکت را به‌صورت غيرمستقيم زيرپوشش خود قرار داريم، ايران به‌عنوان يک موقعيت بسيار بزرگ براي فعاليت هر چه بيشتر شرکت‌هاي ما با طرف‌هاي ايراني به شمار مي‌آيد که بتوانيم تبادلات خود را از سر بگيريم.
وي ادامه داد: سرمايه‌گذاري براي ما تنها جنبه سودآوري ندارد، بلکه يک تعهد اجتماعي براي ايجاد شغل و ثروت است و کنفدراسيون کارآفريني اسپانيا خواهان نوآوري، بين‌المللي کردن کالاها و يادگيري روزانه هست.
مونتينا با اشاره به اينکه اسپانيا امروز به‌عنوان يکي از 4موتور اقتصادي اروپاست، تاکيد کرد: توانايي بالا شرکت‌هاي اسپانيايي در ايجاد قراردادهاي تجاري بلندمدت و محکم با طرف‌هاي اقتصادي زمينه همکاري‌هاي مشترک را براي هر دو طرف فراهم مي‌سازد.
وي درخصوص نيازهاي زيرساختي ايران نيز اشاره‌اي داشت و تصريح کرد: شرکت‌هاي اسپانيايي توان راه‌اندازي و احداث زيرساخت‌هاي موردنياز ايران، مانند قطارهاي پرسرعت، انرژي تجديد پذير، اتومبيل، بيوتکنولوژي، پزشکي و ساير بخش‌هايي که امروز، اقتصاد ايران به آن نيازمند هست را در توان شرکت‌هاي خود مي‌بينند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن