تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803781709




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پيشنهاد تأسيس صندوق توسعه حمل‌ونقل تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱۱ق.ظ)
پيشنهاد تأسيس صندوق توسعه حمل‌ونقل تصويب شد موج - مدير کل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري وزارت راه و شهرسازي از تصويب پيشنهاد تأسيس صندوق توسعه حمل‌ونقل در شوراي تأمين مالي وزارت راه و شهرسازي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، مقداد رحيميان، مدير کل دفتر مشارکت‌ها و جذب سرمايه‌گذاري وزارت راه و شهرسازي، گفت: پيشنهاد تأسيس صندوق توسعه حمل‌ونقل و تضمين خريد خدمت روز گذشته در شوراي تأمين مالي اين وزارتخانه مطرح شد و به تصويب رسيد.
وي ادامه داد: پيشنهاد تأسيس اين صندوق براي طرح در برنامه ششم توسعه در شوراي تأمين مالي وزارت راه و شهرسازي به تصويب رسيد.
بر اساس اين گزارش، در جلسه شوراي تأمين مالي وزارت راه و شهرسازي که با حضور امير اميني، معاون برنامه‌ريزي و اقتصاد حمل‌ونقل، برگزار شد؛ کليات رديف‌هاي تضمين خريد خدمت مختص دوره‌هاي بهره‌برداري مشارکت عمومي نيز تصويب شد.
بنا بر اين گزارش مقرر شد با ارائه ضرورت‌ها و توجيه‌پذيري، طرح‌هاي مذکور با هدف اعطاي استقلال مالي نسبي وزارت راه و شهرسازي براي جذب سرمايه بخش خصوصي در برنامه ششم توسعه گنجانده شود.
در بخشي از طرح ايجاد صندوق توسعه حمل‌ونقل که توسط پژوهشکده مالي و اقتصادي پژوهشکده حمل‌ونقل مرکز تحقيقات راه و مسکن تدوين شده بر دريافت عوارض سوخت در اولين افزايش قيمت حامل‌هاي انرژي ذيل قانون هدفمندي يارانه‌ها اشاره شده است.
اعطاي تسهيلات ريالي و ارزي متناسب با طرح‌هاي حمل‌ونقل به سرمايه‌گذاران و همچنين تقبل پرداخت يارانه سود تسهيلاتي به سرمايه‌گذاران طرح‌هاي حمل‌ونقلي،‌ به عنوان فعاليت‌هاي صندوق توسعه حمل‌ونقل مطرح شده است.
بر اساس اين طرح پيشنهادي اين صندوق از سه رکن مجمع عمومي،‌ هيأت عامل و هيأت نظارت تشکيل شده است.‌ اعضاي مجمع عمومي صندوق متشکل از وزير راه و شهرسازي،‌ وزير امور اقتصادي و دارايي و رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي کشور هستند که رياست مجمع نيز با وزير راه و شهرسازي خواهد بود.
اين گزارش مي‌افزايد: مجلس شوراي اسلامي سالانه نقش نظارتي و قانون‌گذاري خود را در تعيين سقف تسهيلات ريالي و ارزي قابل دريافت صندوق،‌ تعيين سقف ضمانت‌نامه‌هاي ريالي و ارزي مورد تعهد صندوق و تعيين سقف اوراق بهادار ريالي و ارزي قابل انتشار صندوق ايفا خواهد کرد.
بنا بر اين گزارش مشارکت در پرداخت تعهدات دولت در طرح‌هاي حوزه نگهداري زيرساخت‌ها، تقبل پرداخت يارانه سود تسهيلات نوسازي ناوگان جاده‌اي، صدور انواع ضمانت‌نامه‌هاي موردنياز سرمايه‌گذاران، صدور ضمانت‌هاي تضمين خريد ترافيک در مورد طرح‌هاي مشارکتي و دريافت تسهيلات از منابع بانکي کشور و انتشار اوراق بدهي ارزي و ريالي براي تأمين مالي طرح‌هاي حمل‌ونقل از ديگر فعاليت‌هاي اين صندوق عنوان شده است.
رديف‌هاي تضمين خريد خدمت نيز در پيش‌نويس لايحه قانون مشارکت عمومي-خصوصي نيز پيش‌بيني شده است و وزارت نيرو نيز از چند سال قبل از رديف‌هاي تضمين خريد براي طرح‌هاي مشارکتي نيروگاهي و تصفيه‌خانه فاضلاب استفاده کرده است.
بر اين اساس به وزارت راه و شهرسازي اجازه داده مي‌شود به جاي مشارکت مستقيم در دوره احداث پروژه‌ها، با تضمين بخشي از درآمدهاي دوره بهره‌برداري (دوره بيش از بيست ساله طرح‌هاي حمل‌ونقل) از محل رديف‌هاي بودجه‌اي ريسک‌هاي بازگشت سرمايه بخش خصوصي پوشش داده شوند و دست دولت براي جذب سرمايه‌گذاري براي طرح‌هاي بيشتري باز باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن