تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820564899




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همكاري شبكه بهداشت اهر با مجمع خيرين آذربايجان شرقي


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: همكاري شبكه بهداشت اهر با مجمع خيرين آذربايجان شرقي
اهر يكي از شهرستان‌هاي آذربايجان شرقي است كه در فاصله 110 كیلومتری تبریز قرار دارد. اين شهرستان 95 هزار نفر جمعيت دارد و با احتساب كل منطقه ارسباران، جمعيتي 130 هزار نفره را شامل مي‌شود. اين منطقه با وجودي كه فاصله چنداني با مركز استان ندارد اما از لحاظ امكانات بهداشتي و بيمارستاني مشكلات متعددي دارد. طبق آمارهاي وزارت بهداشت اهر جزو مناطق محروم استان محسوب مي‌شود و در اين سالها از كمبود امكانات رنج مي‎برده است.
نویسنده : فرزانه فریدونی 



كمبود امكانات در اهر بر اساس گفته‌ها و اظهار نظرهاي مسئولان اهر، کمبود امکانات پزشکی و درمانی در اين شهر باعث به وجود آمدن مشكلاتي براي مردم اين منطقه شده است. دو سال قبل رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان اهر، از کمبود امکانات پزشکی، درمانی و بهداشتی در بیمارستان 149 تختخوابی اهر انتقاد کرد و صراحتاً اعلام كرد: اين شرايط در شان مردم اهر نيست. وي ادامه داد: بیمارستان اهر ۱۴۹ تختخوابی است اما متأسفانه در بعضی از مواقع شاهد بستری شدن بیشتر بیماران هستیم و برای هر تخت باید ۲ پرستار باشد كه اين تعداد پرستار جوابگو نیست. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نيز گفت: وضعیت فعلی بهداشت عمومی اهر قانع‌کننده نیست و متاسفانه بهداشت فضاها و معابر عمومی، بهداشت محیط و محیط زیست اين شهر شرايط خوبي ندارد. پس از بازديد وزير بهداشت امكانات بهداشتي اين شهر و بيمارستان 149 تختخوابي اهر وضعيت درماني اين شهر كمي تغيير كرد و رفته رفته با وجود راه اندازي طرح تحول سلامت( با وجود مشكلات و كمبودها) وضعيت شهروندان اهري بهبود يافته است. مجمع خيريت سلامت در اهر مجمع خيرين سلامت آذربايجان شرقي از سال 88 براي كمك به بيماران نيازمند و خاص راه اندازي شد. در اين سال‌ها اهر به عنوان يكي از شهرهاي محروم با اين مجمع همكاري هاي لازم را انجام داده و بيماران بسياري توسط آنها درمان شده‌اند. طبق گفته دكتر افسانه عابدي، نماينده اهر در مجمع خيرين، در اين سال‌ها تعداد زيادي از بيماران خاص، سرطاني، دياليزي، ديابتي و ... به اين مجمع در تبريز معرفي شده و تحت درمان مداوم قرار گرفته‌اند. نماينده مجمع خيرين در شهرستان اهر گفت: نمي‌توانيم آمار دقيقي از اين كمك‌ها بدهيم اما در اين چند سال همكاري، بيش از 70 نفر به تبريز معرفي شده اند و به طور مستقيم تحت درمان قرار گرفتند. وي ادامه داد: البته تا سال گذشته بيماران را به مركز معرفي مي‌كرديم اما از اواخر سال 93 بيماران به طور مستقيم به يك خير معرفي مي‌شوند و تا پايان درمان همان فرد آنها را حمايت مالي خواهند كرد. دكتر عابدي افزود: تا اواخر سال 93 مجمع در شهرهاي مختلف نمايندگاني داشت كه بيماران براي درمان راهي تبريز مي شدند اما با توجه به اقدامات گسترده،اكنون اين همكاري در شهرها بيشتر شده و مجمع در هر شهر فعاليتي مستقل دارد. همچنين در ادامه اين همكاري‌ها شوراي سلامت بانوان نيز زير نظر مجمع شروع به كار كرده است كه از نظر مادي و معنوي آنها را تحت حمايت قرارمي‌دهد. مسئول بيماران خاص اهر گفت: مجمع خيريه براي همه اقشاري كه به شبكه بهداشت و مراكز درماني شهر مراجعه مي‌كنند، خدمات ارائه مي‌دهد اما تا پايان سال جاري مي توانيم امار قطعي از تاثير اين مجمع در وضعيت درماني بيماران بدهيم و با عدد و رقم نتيجه اين حمايت‌ها را اعلام كنيم.

منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن