تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819908008




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حفظ ارکان و ارزش هاي انقلاب به وسيله آحاد ملت يک وظيفه و تکليف است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۶ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۳۴ق.ظ)
آيت الله مصباح يزدي: حفظ ارکان و ارزش هاي انقلاب به وسيله آحاد ملت يک وظيفه و تکليف است موج - قم - عضو خبرگان رهبري با بيان اين که حفظ ارکان و ارزش هاي انقلاب به وسيله آحاد ملت يک وظيفه و تکليف است، گفت: اسلام، مردم سالاري و ولايت فقيه سه رکن انقلاب در مقايسه با انقلاب هاي ديگر است و همين عامل موجب درخشندگي انقلاب ايران و دوام آن شده است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، آيت الله مصباح يزدي در ديدار دانشجويان دانشگاه امام حسين (ع) تهران که در سالن اجتماعات موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) قم برگزار شد، با بيان اين که امروز در عصري زندگي مي‌کنيم که از درخشنده‌ترين برهه هاي از تاريخ اسلام به شمار مي‌رود، گفت: انقلاب اسلامي معجزه اي بود که به وسيله امام خميني (ره) ايجاد شد.
وي با بيان اين که حفظ ارکان و ارزش هاي انقلاب به وسيله آحاد ملت يک وظيفه و تکليف است، گفت: اسلام، مردم سالاري و ولايت فقيه سه رکن انقلاب در مقايسه با انقلاب هاي ديگر است و همين عامل موجب درخشندگي انقلاب ايران و دوام آن شده است.
استاد حوزه علميه قم افزود: تحولات زيادي در منطقه به وجود آمده که همه آن ها ريشه در انقلاب، معجزه و قرآن دارد و قرآن نيز همه تحولات را يک به يک بيان نموده است و به انسان فهمانده که همه اين تحولات براي امتحان است.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) گفت: انقلابي که به وسيله امام خميني(ره) ايجاد شد تحولي در جهان ايجاد نموده و امتحاني الهي براي ملت ايران بوده و اين آزمون همان حفظ ارکان انقلاب است.
عضو خبرگان رهبري گفت: اگر انسان نتواند نعمت را حفظ کند، بايد جوابگو باشد، بنابراين وقتي حفظ انقلاب تکليف شد، اگر نتوانستيم به وظيفه خود عمل کنيم قطعا فرداي قيامت بازخواست خواهيم شد و از ما مي‌پرسند که در برابر اين تکليف چه کار کرده‌ايم.
آيت الله مصباح يزدي گفت: هر قشري در جامعه، قطعا توانايي مسووليت و موقعيتي دارد و از جمله اين اقشار فرهيختگان مي‌باشند و وظيفه اين قشر به مراتب سنگين‌تر از ساير افراد است؛ زيرا اين افراد توانسته اند در سايه انقلاب و امنيت به توانايي بالاي علمي برسند و اين امر ايجاب مي‌کند که وظيفه آنها به مراتب سنگين‌تر از ديگران باشد.
وي گفت: بهترين خدمتي که فرهيختگان جامعه مي توانند براي انقلاب کنند، اين است که بايد براي پيشرفت و تعالي اسلام در عرصه‌هاي مختلف علمي، تلاش نمايند.
آيت الله مصباح يزدي خاطرنشان کرد: براي خدمت به جامعه، معياري جهاني داريم و آن اين است که هر کس در هر موقعيتي که قرار دارد، مسووليتي دارد که و بايد به آن عمل کند، بنابراين مهم ترين وظيفه آحاد ملت و به خصوص فرهيختگان، که جزء تکليف هم به شمار مي‌رود، حفظ دستاوردهاي انقلاب است.
رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني (ره) با بيان اين که تفاوت اساسي انقلاب ايران با انقلاب هاي کشورهاي منطقه در اسلاميت آن است، گفت: اسلامي بودن انقلاب تکليفي اضافه را بر آحاد ملت به وجود مي‌آورد، بنابراين همه مردم بايد براي حفظ تماميت انقلاب، که همان اسلام ناب است تلاش نمايند.
وي با بيان اين که موقعيت بين المللي و منطقه‌اي ايران اسلامي که در حال حاضر به برکت انقلاب رو به فزوني است و قابل مقايسه با گذشته نيست، خاطرنشان کرد: اين انقلاب باعث شد تا آمريکا و همپيمانانش ايران را به عنوان قدرت منطقه‌اي بپذيرند و در موضوع هسته‌اي، اين کشور را به عنوان قدرتي فرا منطقه اي حساب نمايند.
آيت الله مصباح يزدي حفظ دستاوردهاي اسلام را از مهم ترين تکاليف الهي برشمرد و اذعان داشت: پيشرفت علمي و ديگر پيشرفت‌ها در سايه اسلام روي داده است.
ايشان به چشم انداز انقلاب اسلامي اشاره نمود و خاطرنشان کرد: امام خميني (ره) بزرگ شخصيت حوزه بودند که توانست چشم انداز انقلاب را طراحي نموده و به جهانيان معرفي کنند.
استاد حوزه علميه افزود: امام با انديشه الهي که داشت، اسلاميت را به جهان معرفي نمود، ولي؛ امروز کساني هستند که چشم انداز فعلي کشور را شبيه کشورهاي منطقه مي‌دانند و مي‌گويند اسلاميت حرفي بود که امام خميني (ره) زدند و دوره آن تمام شده و ديگر نبايد به اسلاميت تکيه نمود؛ چون اسلاميت مانع پيشبرد کارهاست. در نتيجه آنها به يک چيز مي انديشند و آن هم اصل وحدت ملي گرايي است.
عضو خبرگان رهبري گفت: عده اي در اين انديشه‌اند که به جاي اسلاميت حفظ وحدت ملي گرايي را در کشور مطرح نمايند و دليل آن را کثرت قوميت‌هاي مختلف در ايران مي‌دانند؛ مي‌خواهند با اين نوع انديشه کشور را به سمتي سوق دهند که از اسلاميت سخني به ميان نيايد.
آيت الله مصباح يزدي گفت: برخي در اين انديشه اند که عرق ايراني گرايي را تقويت نمايند و با اين نوع تفکر به خيال خود مي‌خواهند جلوي اختلافات قوميت گرايي را بگيرند. ولي انديشه امام خميني(ره) اسلاميت ناب بود که در همه جا آن را مطرح مي‌کردند.
ايشان گفت: تا کنون گرايش ملي گرايي و عرق ايراني گرايي نتيجه‌اي نداده و نتيجه‌اي نخواهد داد؛ اين بيان نوراني قرآن کريم است که هيچ اصلي به مانند اسلام و دين پايدار نخواهد بود.
عضو خبرگان رهبري در پايان به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با اعضاي خبرگان رهبري در تحليل اين موضوع که چرا آمريکا با ايران مخالف است، گفت: قطعا آمريکا با وجود انواع تکنولوژي به جايي نخواهد رسيد؛ زيرا روز به روز تضعيف‌تر خواهد شد. ولي مردم ايران در مقابل غرب موفق ‌تر از گذشته خواهند بود. دليل آن نيز در چشم انداز رشد جمعيتي، علمي و رشد معنوي جوانان ايران زمين مي باشد و قطعا با تقويت اين عناصر مي‌توانيم ايستادگي خود را در مقابل ابرقدرت‌ها به نمايش بگذاريم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن