تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820278872




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

وزير نيرو: قوانين محکمي براي حمايت از سرمايه گذاري خارجي داريم / نماينده آلمان: نبود قوانين يکسان و عدم شفافيت در مناقصه ها از موانع همکاريست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۵ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۲۴ب.ظ)
وزير نيرو: قوانين محکمي براي حمايت از سرمايه گذاري خارجي داريم / نماينده آلمان: نبود قوانين يکسان و عدم شفافيت در مناقصه ها از موانع همکاريست موج - درحاليکه وزير نيرو کشورمان حمايت قوانين ايران از سرمايه گذاري خارجي را نقطه مثبت در برقراري همکاري با آلماني ها مي داند، در مقابل نماينده اين کشور غربي معتقد است که نبود قوانين يکسان و عدم شفافيت در مناقصات مهمترين مانع در ايجاد همکاري هاي تجاري و صنعتي با ايران به شمار مي رود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج نيلز اشميد، وزير اقتصاد ايالت بادن – وورتمبرگ آلمان پيش از ظهر امروز (يکشنبه) در محل وزارت نيرو با حميدرضا چيت چيان، وزير نيرو، ملاقات کرد.

در اين ديدار وزير نيرو با اشاره به سوابق ديرين همکاري هاي ايران و آلمان در حوزه هاي مختلف، گفت: ايران براي حمايت از سرمايه گذاري هاي خارجي، قوانين شفاف و محکمي دارد و سابقه خوب شرکت هاي ايراني در ايفاي درست و به موقع تعهدات خود، پشتوانه خوبي براي توسعه همکاري هاست.

چيت چيان به روابط گسترده شرکت زيمنس آلمان با ايران اشاره و خاطرنشان کرد: يقينا روابط آتي ايران و آلمان نيز بر مبناي همين تجربه مثبت خواهد بود.

وي در بخش ديگري از اين ملاقات گفت: در سالهاي اخير وقفه اي در روند همکاري هاي ايران و آلمان اتفاق افتاد که علت آن نيز بر کسي پوشيده نيست.

چيت چيان با بيان اينکه ايران همچنان به آلمان به مثابه يک همکار مي نگرد، خاطرنشان کرد: اميدواريم در دوره پساتحريم نيز اين همکاري ها گسترش يابد.

وزير نيرو سرمايه گذاري طرف آلماني و انتقال فناوري به داخل را 2 راهبرد مهم وزارت نيرو در گسترش همکاري ها دانست و ادامه داد: انرژي هاي تجديدپذير، تصفيه خانه ها در مقياس هاي کوچک و بزرگ، بهره وري انرژي و مديريت شبکه هاي برق نيز از جمله حوزه هايي است که مايليم با طرف آلماني همکاري خوبي در آن داشته باشيم.

وي گسترش همکاري ميان پژوهشگاه نيرو و موسسات تحقيقاتي آلمان را خواستار شد و گفت: اميدواريم با تعامل بيشتر کارشناسان دو طرف، چهارچوب همکاري ها شفاف تر شود.

بادن – وورتمبرگ؛ پيشتاز در انرژي هاي تجديدپذير در دنيا
نيلز اشميد، وزير اقتصاد ايالت بادن – وورتمبرگ آلمان نيز در اين ملاقات با ابراز خرسندي از حضور در ايران، گفت: به خوبي تمايل ايران را براي سرمايه گذاري و انتقال فناوري درک مي کنيم اما اين امر زماني محقق مي شود که از يک سو قوانين يکساني براي همه شرکت ها وجود داشته باشد و از طرف ديگر مناقصات، شفاف برگزار شوند.

وي افزود: البته به خوبي مي دانيم که چنين قوانيني در ايران وجود دارد با اين حال اين دغدغه ما، مساله اي طبيعي است که در همه جاي دنيا و نه صرفا ايران و براي هر شرکت بخش خصوصي صدق مي کند.

اشميد با بيان اينکه در ايالت بادن – وورتمبرگ، شرکت هاي زيادي وجود دارند که مايل به همکاري با ايران هستند، ادامه داد: در اين ايالت ارتباط خوبي بين صنعت و موسسات تحقيقاتي و دانشگاه ها وجود دارد و اميدواريم همکاري هاي علمي با ايران نيز گسترش يابد.

وزير اقتصاد ايالت بادن - وورتمبرگ با اشاره به 50 درصد ماشين آلات و تجهيزات مربوط به حوزه انرژي هاي تجديدپذير در دنيا، در اين ايالت توليد مي شود، گفت: شکي نيست که ارتباط گسترده ايران و آلمان فوايد فراواني را براي هر 2 کشور به ارمغان مي آورد و اين امر به راحتي امکانپذير است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن