تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819954624




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز بسکتبال جام ملت‌هاي اروپا؛ نبرد غول‌هاي قاره سبز


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱۸ب.ظ)
آغاز بسکتبال جام ملت‌هاي اروپا؛ نبرد غول‌هاي قاره سبز موج-از ساعتي ديگر يورو بسکتبال 2015 در 4 کشور متفاوت و با حضور 24 کشور اروپايي آغاز خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري موج، تمام تيم هاي امروز بازي نخست خود را انجام مي دهند. به اين شکل که سه ديدار هر گروه در ساعت هاي 17:30، 20:30 و 23:30 برگزار خواهد شد. ديدار هاي حساس امروز فرانسه -فنلاند، اسپانيا-صربستان، آلمان-ايسلند و کرواسي و اسلووي خواهند بود. در ذيل شما را با تيم هاي حاضر در اين مسابقات آشنا مي کنيم.

گروه اول: فرانسه
فرانسه مدافع عنوان قهرماني در ديدار هاي دوستانه خوب عمل کرد و 8 بازي را با برتري پشت سر گذاشت و تنها دو ديدار را باخت. آن ها به دليل مصدوميت الکسيس آجينکا، آنتوني ديوت و توماس هورتل را از دست دادند اما هنوز از عمق خوبي سود مي برند. توني پارکر ستاره آن ها خواهد بود. او که در جام جهاني سال 2014 غايب بود، مي تواند در اين مسابقات به کار فرانسه بيايد. بهترين بازيکن يورو گذشته در سال 2013 اميدوار است عملکرد خوب خود را تکرار کند. براي وينسنت کولت سرمربي خروس ها، هميشه دفاع يک اولويت است. باعث تعجب نيست که آن ها شانس نخست قهرماني ارزيابي شوند. مي توان گفت که فرانسه در همه خطوط قدرتمند است.
فنلاند در ديدار هاي دوستانه سه بار برد و پنج بار باخت اما پيروزي خوبي مقابل اوکراين داشت. در دفاع آن ها وضعيت خوبي ندارند و بايد اين مشکل مرتفع شود. پتري کوپونن در پست پوينت گارد بيش از هر زمان ديگري بازيکن کليدي آن هاست. شوان هاف، ديگر بازيکن کليدي تيم آن هاست. فنلاندي ها در دو بازي پياپي به ايتاليا و اسلووني اجازه دادند که فرا تر از هشتاد امتياز بروند.
بوسني و هرزگوين سه ديدار مقدماتي را برد و هفت ديدار را باخت. شکست هايي نظير باخت 83 به 44 به يونان در ماه آگوست باعث مي شود که شانس زيادي براي آن ها قائل نشويم. نبود ميرزا تلتوويچ و نيهاد جدوويچ از اميد هاي اين کشور کاسته است. علم الدين کيکانوويچ ستاره بوسني مي تواند باشد، اما وي پيش از نشان داده است که مي تواند مسئوليت پذير نباشد. آن ها در دور قبلي مسابقات به طور ميانگين در هر بازي 76 امتياز کسب کردند و با وجود بازي سازي به اسم الکس رانفوئه که فصل خوبي را در ترکيب آلبا برلين داشته است، اميدوارند بتوانند دست به اقدامات مثبتي بزنند.
لهستان رکورد هفت برد و پنج باخت در ديدار هاي تدارکاتي دارد. مارسين گورتات ستاره اين تيم است. او که تجربه حضور در NBA را دارد، قدرت خوبي در رهبري تيم دارد. اين احتمالا آخرين تورنمنت ملي او خواهد بود پس تلاش خود را انجام مي دهد که يک نمونه مثبت از تجربياتش باشد. آن ها دفاع خوبي دارند و بارها رقبا را زير هفتاد امتياز نگاه داشته اند. بايد گفت که لهستان تيم سريعي نيست اما اگر اي جي اسلاوتر و آدام واچزينسکي از پاس هاي گورتات استفاده کنند، مي تواند مخرب باشد.
رژيم اشغالگر قدس در ديدار هاي دوستانه رکورد تنها يک برد در هشت بازي را داشت. کسي آن ها را جدي نخواهد گرفت و اين در شرايطي است که خبري از يوتام هالپرين و گاي پيني نخواهد بود. عمري گاسپي مطرح ترين بازيکن آن هاست. او در دور مقدماتي به طور متوسط در هر بازي 19 امتياز و 7.2 ريباند داشت. آن ها بي تجربه اند و اين نقطه ضعف و قوت آن ها خواهد بود. انتظارات کم باعث مي شود که مردان ارز ادلستين با خيال آسوده بازي کنند.
شش برد و چهار باخت آمار روس ها در ديدار هاي دوستانه بود. روس ها که معمولا به عنوان يک قدرت اروپايي به شمار مي روند، بدون حضور تيموفي موزگوف، الکسي شود و ساشا کاون پا به مسابقات ملي گذارند. آندري ورونسويچ ستاره آن ها خواهد بود. او که در المپيک 2008 نيز حضور داشت، در بهترين روز هاي خود به سر مي برد.

گروه دوم: آلمان
آلمان مراحل آماده سازي خود را خيلي زود شروع کرد و به همين دليل سخت مي توان گفت چند ديدار دوستانه داشته است. آن ها از حضور ماکسيميليان کابره، پر گانتر، دنيل تيس و الياس حريس بي بهره بودند و اخيرا مايک زيربس را پس از ارايه بازي هاي خوب در ديدار هاي تدارکاتي از دست دادند. آن ها هست ديدار تدارکاتي را اخيرا بردند اما هنوز ريتم درست را پيدا نکرده اند. آن ها موفق به پيروزي مقابل فرانسه و کرواسي نشدند. ديرک نوويتسکي ستاره آن هاست اما ديگر آلمان به مانند سال 2005 و 2007 به او وابسته نيست. با اين وجود وي مي تواند باعث هجوم هزاران آلماني به مونيخ آرنا شود. اگر دنيس شرودر و هيکو شافارتزيک بتوانند موقعيت هاي لازم را ايجاد کنند، آنگاه مهار ژرمن ها سخت خواهد بود.
ايسلند هشت ديدار دوستانه انجام داد و سه بار مقابل هلند، فيليپين و لبنان پيروز شد و شکست هاي سنگيني مقابل لهستان و بلژيک داشت. جون استفانسون ستاره آن هاست. اين بازيکن 33 ساله که شوت هاي قدرتمندي دارد، ده سال پيش در آستانه انتقال به NBA بود. اين اين حال وي سابقه بازي در باشگاه هاي ايتاليايي و اسپانيايي را در کارنامه دارد. نقطه ضعف و قوت آن ها در خصوص کيفيت متناقض ضربات يا امتيازيشان در ديدار هاي مختلف است. آن ها با وجود راگنر ناتانائلسون 218 سانتي متري، دومين ميانگين قد مسابقات را دارا هستند.
ايتاليا نمايش خوبي در ديدار هاي تدارکاتي داشت و تنها مقابل اسلووني، گرجستان و روسيه شکست خورد. دانيلو گاليناري ستاره لاجوردي پوشان است. او که سابقه بدي در مصدوميت دارد، انتظار هاي زيادي را روي شانه هاي خود احساس مي کند. آيتاليا ستاره هايي.دارد که مي توانند شرايط بازي را تغيير دهند. اگر آن ها بتوانند به خوبي در کناره ها بال هاي خود را صاحب توپ کنند، آنگاه است که توان بردن بيشتر رقبا را دارند.
صربستان با تنها يک شکست در ديدار هاي دوستانه، عملکرد بي نفصي را نشان داد. ميلوش تودوسيچ و بوگدان بوگدانوويچ که مصدوم بودند با آمادگي به برلين آماده اند. در کنار تودوسيچ، بايد از نمانيا جليکا به عنوان ستاره هاي صربستان ياد کرد. در شرايطي که ديگر خبري از کاپيتان سابق، نناد کرسيچ نيست، وضعيت دفاعي آن ها در بهترين شرايط شرايط ندارد.
اسپانيا هفت ديدار دوستانه در خانه مقابل تيم هايي که سابقه قهرماني در يورو را ندارند انجام داد و همه را برد. آن ها در شرايط بسيار خوبي به سر مي برند هرچه مصدوميت الکس آبرينس ممکن است مشکل ساز شود. پل گاسول ستاره آن هاست و مي تواند تفاوتي بزرگ به وجود بياورد. او در شرايطي در تيم منتخب جان جهاني سال گذشته قرار گرفت که اسپانيا بيشتر از يک چهارم نهايي پيش نرفته بود. با توجه به عدم دعوت از برخي بازيکنان با تجربه، احتمال مي رود آن ها در پست هاي 3 و 5 بازيکنان جانشين خوبي ندارند.
ماه آگوست براي ترکيه کمي متناقض مي نمود. آن ها مقابل لتوني و يونان پيروز شدند اما به ليواني و لهستان باختند. دوگاس بالبي آخرين مصدوم آن هاست. ارسان ايلياسوف در اين تورنمنت مهم ترين بازيکن ترک هاست و مي تواند نقشي کليدي در رهبري تيم جوان آن ها داشته باشد. آن ها جوان ترين تيم مسابقات هستند. با وجود عدم حضور عمر آسيک زير سبد، آن ها بازيکنان قد بلند ديگري براي آن پست دارند.

گروه سوم: کرواسي
کرواسي هر 9 ديدار تدارکاتي را برد. آن ها در ديدار هاي رفت و برگشت آلمان را در اين راه شکست دادند. اليوير لافايته پيش از مسابقات مصدوم شد که با دونتايه دراپر جايگزين شد. داريو ساريچ با 21 سال سن ستاره آن هاست. در شرايطي که رتبه دهم براي آن ها در جهان جهاني کسب شد، مي توان کرواسي را يکي از شانس هاي اين دوره دانست.
گرجستان در ميانه راه ديدار هاي تدارکاتي تورنيک شنگليا را به دليل مصدوميت از دست داد. آن ها دو بار به ايتاليا و بوسني باختند و استوني و ليتواني را بردند. زازا پاچوليا بازيکن کليدي آن هاست. آن ها تجربه و ميانگين قد خوبي دارند.
يونان در ديدار هاي تدارکاتي به ترکيه و بلژيک باخت اما نمايش خوبي در آکروپوليس کاپ داشت. واسيليس اسپانوليس ستاره آن هاست. آن ها از حضور ستاره بلند قامت حاضر در NBA يعني کاستاس کوفوس سود مي برند.
مقدونيه در ميانه ديدار هاي تدارکاتي سرمربي خود را تغيير داد. آن ها دو بار رژيم اشغالگر قدس را شکست دادند و در ديداري نزديک مغلوب لتوني شدند. پردراگ سامادجيسکي ستاره آنهاست که نقشي کليدي در چهارم شدن آن ها در مسابقات سال 2011 داشت. ريچارد هندريکس در بهترين شرايط کنار او بازي مي کند. تيم آن ها عمق خوبي ندارد. آن ها شانس زيادي ندارند.
هلند در ديدار هاي دوستانه به ترکيه باخت اما بريتانيا و ايسلند را شکست داد. هنک نورل و چارلون کلوف ستاره هاي نارنجي پوشش هستند. آن ها تيم کم تجربه اي هستند با اين وجود پنج بازيکن بالاي 208 سانتي متر در ترکيب دارند.
اسلووني در ديدار هاي تدارکاتي نيوزيلند، اوکراين و ايتاليا را برد اما مغلوب ليواني و لهستان شد. زوران دراژيچ ستاره آن هاست با اينکه خبري از برادرش گوران در ترکيب نخواهد بود. آلن اوميک ديگر ستاره اين تيم است. اسلووني علاقه خاصي به سرعت دادن به بازي و تحت فشار قرار دادن حرف دارد. ميانگين قدي آن ها تعريفي ندارد.
بلژيک در ديدار هاي تدارکاتي 4 برد و 5 باخت دشت کرد. آن ها در ديدار مقابل فرانسه مقهور نمايش عالي پارکر در آخرين لحظات شدند تا بازي را با نتيجه 74-72 ببازند. اکسل هرول با تجربه هنوز ستاره آن هاست. مت لوجسکي که دوره قبل مسابقات را از دست داده بود در اين دوره حاضر است. آن ها تجربه اين را دارند که ديداري که در آن صاحب بازي بوده اند را شکست بخورند.

گروه چهارم: ليتواني
جمهوري چک در هفت ديدار از نه ديدار تدارکاتي نخست باخت. اما پس از تغيير مربي شرايط تغيير کرد و آن ها نمايش بسيار خوبي مقابل اسپانيا از خود نشان دادند. واسلي و ساتورانسکي ستاره هاي چک هستند ساتورانسکي که در بارسلونا بازي مي کند با 23 سال سن نقشي کليدي در اين تيم دارد. نقطه ضعف اين چک تفاوت سطح ساير بازيکنان تيم به نسبت دو ستاره حاضر در ترکيب است.
استوني در پنجمين ديدار تدارکاتي نخستين برد را مقابل ليواني به دست آورد. کريستين کانگور 32 ساله ستاره آن هاست. او هفت بار بهترين بازيکن کشورش لقب گرفته است. شوت هاي سه امتيازي دقيق خصوصيت مثبت آن هاست. گرگور آربت و رينار هاليک نقشي موثر در اين زمينه دارند. آن ها نقشي کليدي در صعود از دور نخست مقدماتي يورو 2013 ايفا کرده بودند. آن ها در زمينه فشار آوردن بر حريف در هر دو سمت زمين خوب عمل مي کنند.
ليتواني در بهترين نمايش خود در ديدارهاي تدارکاتي با دو اختلاف به ترکيه باخت. آن ها چهار بار در اين مسابقات بردند و پنج بار باختند. عدم حضور کريستاپس پورزينگيز براي آن ها مشکل بزرگي خواهد بود. در شرايطي که آن ها بازيکنان مصدوم زيادي دارند، انتظار مي رود که جانيس استريلنيکس نقشي کليدي براي تيم ايفا کند. او کيفيت خود در پست پوينت گارد را در ديدار مقابل آلمان نشان داد. آن ها زير سبد وضعيت خوبي از نظر قامت ندارند اما اميدوارند بتوانند با وجود بازيکنان موثر در پست هاي عقب تر، پرتاب هاي خوبي به سمت حلقه رقبا داشته باشند.
لتوني در هفت ديدار از ده ديدار تدارکاتي پيروز شد اما مصدوميت دوناتاس موتيجوناس، ليناس کليزا ، داريوژ لاورينوويچ و مارتيناس پوسيوس طعم برد ها را تلخ کرد. اکسلراتس والانکيوناس يکي از معدود بازيکنان با تجربه باقي مانده در ترکيب اين تيم است و انتظار مي رود رهبري لتوني را بر عهده بگيرد. او پيش از نيز اين مسئوليت را داشت اما حالا از حمايت بازيکنان کناري سابق سود نمي برد. مشکل اصلي عدم وجود عمق در اين تيم است اما بازگشت کالنيتس مي تواند کيفيت هاي جديدي را بيافزايد. آن ها در زمينه بازي فيزيکي تيم خوبي هستند.
اوکراين پس ازاسطوره اي به نام اوگن جتر، از مايک فراتلو به عنوان مربي استفاده مي کنند. آن ها نمايش خوبي در ديدار هاي تدارکاتي داشتند که در اين بين مي توان به دريا نزديک مقابل فرانسه اشاره کرد. کيريلو فسنکو 216 سانتي متري ستاره آن هاست. آن ها دير به اردو رفتند و مشتکل هماهنگي ممکن است گريبانشان را بگيرد. با وجود سال هاي دشوار اين کشور از نظر سياسي و اقتصادي بايد گفت که نسل جوان خوبي از سوي آن ها پرورش يافته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن