تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820074866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت تدبير و اميد علاقه مند به شکل گيري صنعت گردشگري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۰ب.ظ)
دولت تدبير و اميد علاقه مند به شکل گيري صنعت گردشگري موج - معاون سرمايه گذاري و برنامه ريزي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور گفت: گردشگري به عنوان يک صنعت مهم اقتصادي، بنا به دلايل مختلف در کشور مورد توجه جدي قرار نگرفته و يک غفلت تاريخي در اين زمينه صورت گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج کرمانشاه، دکتر شيرکوند در نشست مشترک با مديريت ارشد استان و سرمايه گذاران و فعالان بخش صنعت گردشگري سخن مي گفت در ادامه اظهار کرد: پيش از پيروزي انقلاب، دولت به دليل برخورداري از منابع عظيم نفتي هيچگاه نگاهي جدي به گردشگري نداشته است.
وي افزود: در پس از پيروزي انقلاب نيز جو غالب اين بوده که گردشگري با ارزش هاي ما سنخيتي ندارد و در برخي جاها تعارض هم دارد. علاوه بر اين دولت هاي مختلف به دليل برخورداري از درآمدهاي عظيم نفتي خود را بي نياز از درآمدهاي حاصله از راه گردشگري ديده اند.
معاون سرمايه گذاري و برنامه ريزي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور ادامه داد: اينگونه ديدگاه ها کشور را از اقتصاد گردشگري محروم کرد. در حالي اين صنعت امروزه بخش مهمي از اقتصاد دنيا را تشکيل مي دهد.
دکتر شيرکوند با اشاره به اينکه صنعت گردشگري بخش هاي مختلفي دارد در ادامه خاطرنشان کرد: تنها بخش بسيار کمي از صنعت گردشگري با معيارهاي فرهنگي ما در تضاد است و گردشگري سلامت، گردشگري طبيعت و گردشگري زيارتي و مذهبي هيچ منافاتي با ارزش هاي جامعه ما ندارند.
اين اقتصاددان در ادامه به تشريح رويکر دولت تدبير و اميد در قبال گردشگري پرداخت و گفت: دولت آقاي روحاني از همان ابتداي آغاز به کار به دليل شرايط دشوار اقتصادي در تنگناي عجيبي قرار داشت و يکي از دلايلي که اقتصاد مقاومتي در دستور کار گرفت همين وضعيت بود.
وي تقويت و رونق گردشگري را يکي از برنامه هاي جدي دولت دانست و گفت: در شرايط اقتصادي جديد دولت تصميم گرفت که توسعه گردشگري را در دستور کار قرار دهد و زمينه اي را فراهم کند تا اين حوزه تبديل به يک صنعت پويا و سودآور شود.
دکتر شيرکوند با انتقاد از دولتي کردن گردشگري اظهار کرد: نبايد به دنبال اين باشيم که گردشگري با حمايت هاي دولتي شکل بگيرد زيرا عاقبتي شبيه خودروسازي پيدا خواهد کرد که هنوز نتوانسته تبديل به يک صنعت شود.
معاون سرمايه گذاري و برنامه ريزي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري کشور ادامه داد: گردشگري در ايران هنوز نوپا است و مي توان از همين ابتدا آن را به شکل درستي پايه ريزي کرد.

آماده بودن زيرساخت فرهنگي مهمترين عامل توسعه گردشگري
وي در ادامه سخنانش با تاکيد بر اين نکته که کشور براي رونق گردشگري نياز به ايجاد زيرساخت دارد اظهار کرد: اولين زيرساخت مورد نياز براي توسعه گردشگري زيرساخت فرهنگي است و بايد نگاه قشرهاي مختلف جامعه نسبت به گردشگري تغيير کند. در اين ميان دولت نيز بايد اين صنعت نوپا را با ايجاد برخي زيرساخت هاي ضروري مانند راه دسترسي و آب و برق کمک کند.
دکتر شيرکوند در ادامه با انتقاد از روند سرمايه گذاري در بخش گردشگري اظهار کرد: افرادي که در اين عرصع زمينه سرمايه گذاري مي کنند با موانع اداري بسيار روبرو مي شوند که اين روند قابل توجيح نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن