تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798343210




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار جدی سیاستمداران عراقی به نفوذ نظامی مجدد آمریکا در عراق |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: هشدار جدی سیاستمداران عراقی به نفوذ نظامی مجدد آمریکا در عراق
تعدادی از سیاستمداران عراقی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از اوضاع امنیتی و سیاسی غیرعادی در عراق در مورد بازگشت نظامی آمریکا به خاک کشورشان ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند.
کد خبر: ۵۲۸۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ - 03 September 2015


تعدادی از سیاستمداران عراقی با اشاره به سوء استفاده آمریکا از اوضاع امنیتی و سیاسی غیرعادی در عراق در مورد بازگشت نظامی آمریکا به خاک کشورشان ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند. 


به گزارش «تابناک»، تعدادی از سیاستمداران و ناظران عراقی با اشاره به اینکه آمریکا با سوء استفاده از اوضاع سیاسی و امنیتی غیرعادی در عراق در صدد بازگشت نظامی به این کشور هستند، ابراز نگرانی کرده و هشدار دادند.


*** اقدامات مشکوک آمریکا در عراق


این گروه در مورد گام ها و تحرکات مشکوک و خطرناک دولت آمریکا در عراق به منظور استقرار مجدد نیروهای نظامی در مناطق و شهرهای مختلف این کشور هشدارهای جدی دادند و اعلام کردند: آمریکا در صدد است از سرگرم بودن مردم عراق و رسانه ها و نیز محافل مختلف سیاسی به مسائل متعدد از جمله اصلاحات و تظاهرات به اضافه جنگ علیه داعش در چند جبهه به نفع بازگشت نظامی به عراق بهره برداری کند.


این در حالی است که رسانه ها و محافل سیاسی عراقی در چند روز گذشته اطلاعاتی را منتشر کردند، مبنی بر اینکه واشنگتن صدها سرباز و تجهیزات نظامی از جمله هواپیماهای آپاچی را به «ربیعه» از توابع استان «نینوا» و نیز «الحبانیه» در استان «الانبار» ارسال کرده و علاوه بر این حضور نظامی خود را در برخی مناطق اقلیم کردستان تقویت کرده است.
سربازان آمریکایی با هماهنگی کدام مرجع وارد خاک عراق شدند؟


اما چگونگی ورود این تعداد از سربازان آمریکایی به عراق که کم هم نیستند، و احتمال هماهنگی با یک طرف مشخص عراقی در این خصوص سوال برانگیز است.
همچنین این سوال مطرح است که این طرف عراقی کیست؟ چگونه پارلمان به عنوان عالی ترین مرجع نظارتی و قانونی کشور از این وضعیت بی خبر است؟


از سوی دیگر منابع آگاه تاکید کردند که شخصیت های سیاسی عالی رتبه در مورد واقعیت اقدامات مشکوک آمریکا و چگونگی موضع دولت عراق در قبال آن، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق کشور را مورد سوال قرار داده و از او توضیح می خواهند.


*** گزینه های جسورانه آمریکا در عراق


این در حالی است که رسانه های آمریکایی و غربی نیز اخیرا اعلام کردند که وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» در حال بررسی گزینه های موسوم به «گزینه های جسورانه» برای مقابله با داعش در الانبار است و اعزام نیروهای زمینی ویژه یکی از این گزینه ها است.
این چیزی است که تعدادی از مسئولان بلندپایه نظامی و سیاسی آمریکا در دو ماه گذشته بارها از آن سخن گفته اند.


*** تکاپوی مشکوک سفارت آمریکا در بغداد


تحرکات مشکوک آمریکا در عراق همزمان با تکاپوی سفارت آن در بغداد است که از طریق هماهنگی با سایر سفارت های خارجی در بغداد و نیز طرفها و شخصیت های سیاسی و رسانه های عراقی صورت می گیرد و هدف از آن ترتیب دادن تظاهرات مردمی در راستای تحقق منافع و دستور کار مورد نظر آمریکا است.


در این میان برخی منابع عراقی اعلام کردند که «استوارت جونز» سفیر آمریکا در عراق شخصا برگزاری نشست ها در داخل سفارت را تحت نظارت داشته و در این خصوص از حمایت گروههای سیاسی و رسانه ای و نیز سازمان های جامعه مدنی عراق برخوردار است.
نکته قابل ملاحظه اینکه این سازمانها به دیکته های سفارت آمریکا در خصوص تحرکات و شعارها و نیز درخواست هایی که باید در تظاهرات مطرح شود، عمل می کنند.


*** فشار بر مسئولان عراقی برای استعفا


بنابر اعلام این منابع، دستور کار آمریکایی مبتنی بر اعمال فشار هرچه بیشتر بر مسئولان مختلف عراقی و نیز نهادها و شخصیت های سیاسی این کشور است، به این منظور که تعداد هرچه بیشتر آنان را به استعفا مجبور کرده و یا آنان را برکنار کند.


آمریکا این روند را از استانداران و مسئولان شوراهای استانداری آغاز کرده و وزیران هدف بعدی آن هستند.
آمریکا در نظر دارد با در پیش گرفتن این روند فضایی را به وجود آورد که بر اساس آن پارلمان و دولت را منحل کرده و وجهه نیروها و جریان های سیاسی اسلامگرا را خدشه دار کند و به افکار عمومی نیز اینگونه القا کند که احزاب مذهبی مسئول ویرانی و فسادی هستند که از 12 سال پیش در ین کشور ریشه دوانده است.


واشنگتن به این اکتفا نکرده و بر اساس دستور کار مورد نظر خود مراجع دینی را نیز به طور غیر مستقیم  با استفاده از کانال های ماهواره ای هدف قرار داده است و با استفاده از شبکه های اجتماعی و برگزاری تظاهرات با رویکردهای مدنی لائیک نیز مراجع را  هدف حمله مستقیم قرار داده است.


*** حضور سعودی ها و قطری ها و ترک ها در کنسولگری آمریکا


به گفته این منابع نشست های مشابه سفارت آمریکا در بغداد، در ساختمان کنسولگری آن در اربیل نیز برگزار شد و در آن شخصیت هایی با تابعیت قطری، سعودی، اماراتی، ترک و انگلیسی و نیز شخصیت های کُرد و نمایندگان شبکه های ماهواره ای عراق و سازمانهای جامعه مدنی حضور داشتند.


نماینده  شبکه «البغدادیه» که از قاهره پخش می شود و شبکه «الشرقیه» با مدیریت «سعد البزاز» و شبکه «التغییر» نزدیک به شخصیت هایی از ائتلاف اتحاد نیروهای عراقی و شبکه «دجله» با مالکیت «جمال الکربولی» رئیس فراکسیون «الحل» از جمله حاضران در این نشست بودند.




تسنیم












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن