تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):دورترین مردم ار خداوند عزّو جل در روز قیامت سرکشانِ متکبّر هستند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816425187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس: اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی است خبرگزاری پانا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد از برگزاری شورای فرهنگ عمومی فارس با حضور دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور،نماینده ولی فقیه دراستان،استاندارفارس،ائمه جماعات و فرمانداران درسالن شهیدقاضی شیرازخبرداد و گفت: تلاش داریم تادر استان ادب پرورفارس، رعایت اخلاق فردی درجامعه را مورد بررسی و در اولویت فرهنگ عمومی قرار دهیم.
۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۲ شهريور ساعت 12:47

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، بهزادمریدی با اعلام حضور حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن شاهمرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در همایش ویژه این شورا در استان بیان داشت: نشرادبیات غنی ایران اسلامی،باعث تقویت اخلاق در تک تک افراد و درنتیجه جریان سازی آن در جامعه می شود. مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس افزود: با توجه به پیامدهای رعایت نکردن اخلاق درجوامع و آثار فردی و اجتماعی آن لازم است، تاثیراخلاق فردی بر اخلاق اجتماعی را درنشست های شورای فرهنگ عمومی مورد بررسی قرار دهیم، و مفهوم آن را به سمت رعایت کردن اخلاق در جامعه سوق داده، تا توجه به شاخص های اخلاق فردی اولویت فرهنگ عمومی جامعه شود. لازمه توسعه رعایت اصول اخلاق است دکترمریدی در خصوص توسعه اخلاق اجتماعی با اشاره با اینکه توسعه اجتناب‌ناپذیر است و قطار توسعه از حرکت باز نمی‌ایستد گفت:طی دهه‌های 50 و 60 میلادی توسعه به معنای رشد اقتصادی تلقی می‌شد و در ایران نیز توسعه با همین شیوه آغاز و همواره از سوی کارشناسان ومتفکران این نگرانی وجود داشت که ادامه این روند بی‌شک با بحرانهایی همراه خواهد شد. این مقام فرهنگی استان با تاکید براینکه جامعه شناسی اخلاق و ادبیات اجتماعی، لازمه هر اندیشه فردی و گروهی است، افزود: انقلاب سال 57 ایران نیز نوعی واکنش شدید در مقابل نوسازی و توسعه بی‌سامانی بود که در جامعه جریان داشت و این نوع نوسازی بیشتر به ظواهر و اقتصاد می‌پرداخت. وی با بیان اینکه جامعه جائی شکل می‌گیرد که افراد، منافع جمعی را بر خیر فردی‌اشان ترجیح دهند، گفت: توسعه اخلاقی دقیقاّ از درون بحث توسعه انسانی و حرکت آن به سمت شاخص‌های کمی و سپس کیفی بیرون آمده است و در تمام بخش‌های توسعه اگر اصول اخلاقی حاکم نباشد، انحرافات جبران‌ناپذیری به همراه خواهد داشت. مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان فارس فراگیربودن اخلاق فردی را زمینه ساز رشد فرهنگ عمومی دانست و اظهارداشت: ازخودگذشتگی و توجه به نیازهای دیگران می تواند به عنوان یک پایه اخلاقی مورد توجه قرار گیرد، ضمن اینکه سابقه طرح این موضوعات در ادبیات غنی کشورمان می تواند در برنامه ریزی های شورای فرهنگ عمومی برای تقویت اخلاق در جامعه یاری رسان باشد. دبیرشورای فرهنگ عمومی فارس اخلاق اجتماعی را از مهم ترین موضوعاتی دانست که ارتباط آدمیان را با خود، با جامعه و تاریخ مطرح می سازد ودراین مسیرجامعه می تواند یک تمدن را بسازد نه یک فرد، و اجتماع انسانی پیوسته تاریخ را ساخته و به جلو برده است. بهزادمریدی درپایان خاطرنشان کرد: از آنجایی که در میان ادیان الهی، اسلام یک دین اجتماعی است و در آن آرمان ها و ایده های جمع گرا فراوان دیده می شود، در جای جای نهج البلاغه، که از یکی از مهم ترین منابع دین می باشد؛ به این مهم بسیار پرداخته شده و گاه و بیگاه جامعه و اجتماع مورد عتاب و خطاب واقع شده است. گفتنی است، همایش یادشده با حضور دبیرشورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه دراستان، استاندارفارس، ائمه جماعات و فرمانداران درسالن شهید قاضی شیراز، راس ساعت 17:30 شنبه چهاردهم شهریور ماه جاری برپا می شود و همچنین حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن شاهمرادی در ساعت 14:30 همان روز نیز نشست خبری را با همراهی خبرنگاران و اصجاب رسانه درسالن مهرو غزل تالار حافظ فرهنگ و ارشادفارس خواهند داشت.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن