تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820091154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روستای قصر يعقوب | معرفی جاذبه های گردشگری ایران


واضح آرشیو وب فارسی:سیری در ایران: با توجه به اینکه روستای هدف گردشگری قصر یعقوب دارای یادمان های تاریخی منحصر بفرد و متعدد، طبیعت زیبا و آبشارها و چشمه های فراوان است و همچنین یکی از مناطق منحصر بفرد ییلاقی است و می تواند در جذب گردشگران تاثیر بسزایی داشته باشد، از این رو کارگروه ویژه رسیدگی به امور این روستا با مشارکت همه نهادها و ارگان های اجرایی در فرمانداری ، شهرستان خرمبید ، تشکیل شد.
بنا به این گزارش این روستا که در فاصله 20 کیلومتری جنوب صفاشهر مرکز شهرستان خرمبید واقع شده است در فصول بهار و تابستان دارای آب و هوای معتدل و در پاییز و زمستان سرد است.
در شمال روستای قصر یعقوب، کوه قصر یعقوب با ارتفاع دو هزار و 200 متر و با چشم اندازهای زیبا و بدیع واقع شده که محیط مناسبی برای علاقه مندان به ورزش کوهنوردی است .
در دامنه این کوه، گورستان دوره ساسانی که به گورستان گبرها معروف است واقع شده و به گفته برخی از کارشناسان متعلق به دوران هخامنشی و بین سال های 555 – 560 قبل از میلاد است.
همچنین بقایای دو قلعه متعلق به دوران سلجوقی و قاجاریه، امامزاده شهدا، بقعه سلطان ابراهیم از نوادگان امام سجاد (ع) از دیگر یادمان هایی است که در این روستا واقع شده است.
روستای قصر یعقوب، بیشتر محل اطراق عشایر بوده و افزون بر یک سده قدمت دارد ولی یادمان های تاریخی ارزشمند اطراف این روستا ، پیشینه ای کهن تر از روستای کنونی دارند و ناحیه ای که این روستا در آن واقع شده است ، در روزگاران پیشین یکی از نواحی آباد منطقه فارس بوده است .
اب فراوان و خاک مرغوب از عوامل شکل گیری این روستا تلقی می شود و زراعت و باغداری از
مشاغل اصلی مردم است و افزون بر این نیز دامپروری در این روستا ، رونق دارد و برخی از مردم آن به فعالیت صنایع دستی اشتغال دارند.
رودخانه قصر یعقوب تنها رودخانه این روستاست که در کنار چشمه سارهای فراوان ، آب مورد نیاز باغ های این روستا را تامین می کند.
روستای قصر يعقوب

روستای قصر يعقوب

روستای قصر يعقوب

روستای قصر يعقوب

روستای قصر يعقوب






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیری در ایران]
[مشاهده در: www.seeiran.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 81]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن