تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820455397




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت اصلاح توليت و مديريت منابع حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۲:۲ب.ظ)
ضرورت اصلاح توليت و مديريت منابع حوزه سلامت در برنامه ششم توسعه موج - وزير بهداشت در سومين جلسه شوراي برنامه ريزي سلامت، سياست‌گذاري در برنامه‌هاي اجرايي، برنامه ريزي و ارزشيابي را وظيفه وزارت بهداشت بيان کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي در سومين جلسه شوراي برنامه ريزي سلامت و ارتقاي سطح کيفيت زندگي برنامه ششم توسعه بر ضرورت ارائه برنامه‌هاي عملياتي به منظور حل مشکلات مردم در تدوين برنامه ششم توسعه تاکيد کرد و گفت: لازم است در تدوين اين برنامه نگاه مان از بخشي نگري بيرون آمده و با نگاهي ملي پيش رويم.
وزير بهداشت با تاکيد بر لزوم سرعت دهي در تحويل برنامه ششم توسعه به دولت و مجلس، افزود: براساس فرمايشات مقام معظم رهبري اين برنامه بايد تا پايان سال به تصويب برسد.
هاشمي در ادامه بر مشخص شدن وظايف اصلي وزارت بهداشت در تدوين برنامه ششم توسعه تاکيد کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر توليت در نظام سلامت چند پارچه شده است، در حالي که سياست‌گذاري در برنامه‌هاي اجرايي، برنامه ريزي، ارزشيابي و مديريت منابع وظيفه وزارت بهداشت است.
وي با تاکيد بر شفاف سازي و مشخص شدن وظايف اصلي وزارت بهداشت با هدف مشخص شدن اقدامات لازم و اصلي در حوزه سلامت، افزود: تنها برنامه اي که در بحث توليت و اصلاح آن به منظور خروج از چند پارچه بودن توليت در حوزه سلامت کمک مي‌کند همين سياست‌هاي ابلاغي سلامت از سوي مقام معظم رهبري است.
وزير بهداشت همچنين، يکي از ايرادات موجود در قانون گذاري و اجرا در ايران را رودربايسي ميان دولتمردان، مجلس، دولت و مردم عنوان کرد و با ذکر مثالي در اين خصوص به موضوع پرداخت يارانه‌ها اشاره کرد و افزود: اين رو در بايسي ها باعث مي‌شود تا هزينه‌هاي گزاف بر دوش دولت گذاشته شود.
وزير بهداشت ادامه داد: برخي از دوستان مي گويند که ما با اجراي طرح تحول سلامت يارانه اي جديد ايجاد کرديم اما ما افتخار مي‌کنيم به اين که پرداخت‌هاي مردم براي هزينه‌هاي درمان کاهش يافته و معتقديم يارانه بايد از اين نوع و به صورت غيرمستقيم باشد.
وزير بهداشت همچنين با اشاره به تعويق پرداختي از سوي بيمه‌ها به بيمارستان‌ها اشاره کرد و گفت: با تأخير در پرداخت بيمه‌ها در ارائه خدمات بهينه بهداشتي و درماني به مردم دچار مشکل مي‌شويم که لازم است در اين خصوص تدابيري انديشيده شود و بيمه‌ها پوشش بيمه اي خود را در حوزه سلامت گسترش دهند.
وزير بهداشت همچنين، بر مديريت منابع سلامت از طريق نظام بيمه با محوريت وزارت بهداشت تاکيد کرد و گفت: چنانچه بتوانيم دو بحث توليت و مديريت منابع سلامت را اصلاح کنيم اقدام بزرگي کرده‌ايم.
وي با تاکيد بر تأمين منابع مالي پايدار و شفاف سازي قانون مند درآمد، هزينه و فعاليت‌ها گفت: لازم است سهم سلامت از توليد ناخالص ملي (GDP) افزايش يابد.
هاشمي همچنين بر تدوين برنامه‌هاي ششم توسعه با لحاظ کردن نگاه اقتصادي تاکيد کرد.
وزير بهداشت در ادامه ضمن اشاره به برنامه پنجم توسعه گفت: لازم است از تجاربي که در برنامه پنجم توسعه به دست آورديم استفاده کنيم و در تدوين برنامه ششم توسعه به منفعت مردم توجه ويژه کنيم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن