تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خودت را به داشتن نيّت خوب و مقصد زيبا عادت ده، تا در خواسته ‏هايت موفق شوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819652399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مدارس استان در سال تحصیلی جدید میزبان 550هزار دانش‌آموز هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان: مدارس استان در سال تحصیلی جدید میزبان 550هزار دانش‌آموز هستند خبرگزاری پانا: سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان در جمع خبرنگاران گفت: مدارس استان در سال تحصیلی جدید میزبان 550هزار دانش‌آموز هستند. سید داوود ملکی با اشاره به اینکه 23 روز دیگر تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است اظهار کرد: سال تحصیلی امسال با 5554 مدرسه، حدود 47 هزار معلم و پذیرش 550هزاردانش‌آموز آغاز می‌شود.
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ شهريور ساعت 09:53

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا،ملکی بیان کرد: از آنجا که مشارکت اجتماعی همه نهادها و اقشار مختلف مردم در بازگشایی مدارس بسیار اهمیت دارد بنابراین توقع آموزش و پرورش این است که همه به استقبال ماه مهر آمده و ما را همراهی کنند.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان سپس با بیان اینکه یکی از موفقیت‌های نظام آموزشی ما در سال‌های گذشته توجه به آموزش اتباع بیگانه است تصریح کرد: در استان کرمان نیز بر اساس دستورالعمل‌های پیش‌بینی شده در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، زرند و مهمان‌شهر بردسیر دانش‌آموزان اتباع بیگانه تحت پوشش نظام تعلیم و تربیت قرار خواهند گرفت.
وی ادامه داد: امسال پیش‌بینی می‌شود تعداد 6000 دانش‌آموز اتباع بیگانه به آمار 14 هزار نفر قبلی ما افزوده شوند و در نتیجه مدارس ما میزبان 23 هزار دانش‌آموز اتباع بیگانه در استان باشند.
ملکی در بخش دیگری با اشاره به توجه به هوشمند سازی گفت: هم اکنون در این زمینه یک میلیارد تومان هزینه سخت‌افزاری شده است اما اصل هوشمندسازی یعنی تولید محتوای هوشمند بنابراین تلاش ما این است که در محتوای الکترونیک و همچنین محتوای کتب آموزشی به سوی کیفیت بخشی پیش برویم.
وی افزود: اگر آموزش بخواهد به ثمر بنشیند بستری بهتر از پرورش ندارد و در صورتیکه پرورش نیز بخواهد به نتیجه برسد فضایی بهتر از آموزش در اختیار نیست از این رو این دو مکمل یکدیگر هستند ضمن اینکه در دولت یازدهم نیز مقوله پرورش با رویکرد علمی و متناسب با نیازهای جامعه توجه شده است و جدایی آن از آموزش امکان پذیر نیست.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: توجه و تاکید ما بر تشکل‌های دانش‌آموزی است چراکه ما معتقد هستیم به تعداد ذائقه‌های دانش‌‌آموزان بایستی گروه‌های همسان تشکیل شود ضمن اینکه توجه به سن و مقطع تحصیلی دانش‌آموز نیز در دستور کار قرار دارد.
وی همچنین یادآور شد: تابستان گذشته علی‎رغم نبود اعتبارات، با مشارکت نهادهای فرهنگی بالغ بر 4000 نفر را آموزش دادیم در حالیکه مربیان پرورشی و مشاورین ما 3200 نفر بودند.
ملکی گفت: به علاوه در حال حاضر 52 کانون از 80 کانون فرهنگی فعال شده و 72 اردوگاه که در معرض تعطیلی قرار داشتند ساماندهی شده‌اند از این رو نشاط خوبی در حوزه پرورشی ایجاد شده است.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان افزود: در زمینه تربیت بدنی نیز احیای فضاهای ورزشی، بازآموزی و توانمندسازی مربیان ورزشی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است ضمن اینکه ما در بخش تربیت بدنی به نیروی تخصصی رسیده‌ایم.
وی سپس با اشاره به اینکه یک میلیون و 650 هزار تومان هزینه سرانه هر دانش‌آموز است بیان کرد: البته این رقم به اشکال مختلفی در حال نوسان است اما بخش عمده‌ای از این هزینه را دولت پرداخت می‌کند و بخشی نیز از محل مشارکت‌های مردمی تامین می‌شود.
ملکی اظهار کرد: خوشبختانه در دولت یازدهم آموزش و پرورش استان کرمان سعی کرده است تا آموزش را از جنبه اندیشه مخزنی به اندیشه پروری تبدیل کند.
وی تصریح کرد: استان کرمان پهناور و دارای پراکندگی است اما آموزش و پرورش مکلف است در جاهایی که حتی یک دانش‌آموز وجود دارد معلم و امکانات را تامین کند که این امر در مقطع ابتدایی در سطح استان انجام می‌شود اما در مقاطع بالاتر به دلیل تخصصی‌تر شدن دروس و رشته‌ها این امکان وجود ندارد و به همین دلیل مردم مجبور به مهاجرت می‌شوند در صورتیکه اگر همان مشارکت اجتماعی مردم و نهادها وجود داشته باشد این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری با اشاره به اینکه مدارسی که عشایری بوده و کوچ‌رو هستند، کپری تلقی نمی‌شوند گفت: این قبیل مدارس به دلیل عدم اسکان عشایر چنین دایر می‌شوند ضمن اینکه در استان مدارس کپری وجود دارد اما تعدادشان به حداقل رسیده و اکنون 30 تا 32 مورد از این مدارس وجود دارد.
ملکی همچنین به مبحث سرویس مدارس پرداخت و افزود: آموزش و پرورش استان کرمان تمامی آیتم‌های قانونی استفاده از سرویس مدارس را رعایت کرده و در این زمینه عملکرد خوبی داشته است از این رو در سال گذشته تعداد 87 هزار و 860 دانش‌آموز توسط 9054 خودروی شناسنامه‌دار و شرکت مورد تائید سازمان حمل و نقل و ترافیک شهری جا به جا شده‌اند.
وی ادامه داد: البته یک آسیب‌شناسی در این زمینه انجام شده است و مشکلاتی همچون فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل در سرویس مدارس مشخص شده است اما امسال شرکت‌های طرف قرارداد آموزش و پرورش موظف شده‌اند به بازسازی و نوسازی ناوگان خود اقدام کنند.
ملکی گفت: همچنین سیستمی طراحی شده است تا خودروهایی با رنگ و آرم مشخص برای سرویس دهی به دانش‌آموزان در نظر گرفته و کنترل این سرویس‌ها راحت‌تر انجام شود.
وی سپس به نرخ کرایه سرویس مدارس ویژه شهر کرمان اشاره و بیان کرد: برای سواری‌ها تا شعاع پنج کیلومتر 54 هزار تومان و به ازای هر کیلومتر اضافی 3600 تومان، برای ون 48 هزار تومان و به ازای هر کیلومتر اضافی 3600 تومان و جهت مینی‌بوس نیز 32 هزار تومان و به ازای هر کیلومتر اضافی 1200 تومان در نظر گرفته شده است ضمن اینکه دریافت هرگونه وجه نقد توسط راننده سرویس از والدین ممنوع است.
سرپرست آموزش و پرورش استان کرمان در بخش دیگری گفت: باتوجه به پراکندگی استان، مهاجرت‌ها، تنوع رشته‌های تحصیلی و روند استخدام، در سال‌های گذشته آموزش و پرورش استان از توزیع مناسب نیروی انسانی برخوردار نبوده است.
وی ادامه داد: هرچند که از یک سو ما با مازاد نیرو مواجه هستیم اما عملا در برخی دروس ابتدایی و رشته‌ها با کمبود نیروی تخصصی مواجه هستیم.
ملکی تصریح کرد: در زمینه توزیع متوازن رشته‌های تحصیلی کاردانش و فنی و حرفه‌ای علی‌رغم اینکه از تعداد 250 رشته کاردانش و فنی‌و حرفه‌ای بیش از 75 رشته را فعال نکردیم اما خوشبختانه استان کرمان به متوسط کشوری نزدیک است بطوریکه متوسط کشوری در زمینه پذیرش دانش‌آموز در این مدارس 40 درصد و در استان کرمان 39 و نیم درصد است.


 

 















این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن