تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821203718




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

احزاب سكولار انتخابات پارلماني مصر را تحريم كردند


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: احزاب سكولار انتخابات پارلماني مصر را تحريم كردند
كميته عالي انتخابات مصر اعلام كرد كه انتخابات پارلماني در دو مرحله برگزار خواهد شد و اين انتخابات آخرين مرحله از اجراي طرح نقشه راهي است كه ارتش پس از عزل محمد مرسي در سال 2013 ارائه كرد. احزاب سكولار شركت در انتخابات را تحريم كرده‌اند.
به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري شينهوا، ايمن عباس، رئيس كميته عالي انتخابات مصر روز دوشنبه اعلام كرد: «مرحله نخست انتخابات شامل 14 استان براي مصري‌هاي مقيم خارج طي دو روز 17 و 18 اكتبر (25 و 26 مهر) و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه مصادف با 26 و 27 اكتبر و براي مصري‌هاي داخل كشور در 18 و 19 همان ماه و انتخابات ميان دوره‌اي مجلس در روزهاي 27 و 28 اكتبر برگزار خواهد شد. عباس كه رئيس دادگاه استيناف قاهره نيز است تأكيد كرد كه مرحله دوم در خارج در روزهاي 21 و 22 نوامبر و در داخل 22 و 23 همان ماه برگزار خواهد شد. وي گفت: «انتخابات ميان دوره‌اي مرحله دوم نيز اول و دوم ماه دسامبر آينده برگزار خواهد شد.‌» رئيس كميته انتخابات مصر تأكيد كرد: جدول زماني عمليات انتخابات پارلماني مصر قبل از پايان ماه دسامبر سال 2015 به پايان خواهد رسيد و اولين جلسه مجلس نمايندگان اين كشور در آغاز سال آينده تشكيل خواهد شد.‌» ايمن عباس گفت: «ما تلاش مي‌كنيم اجراي انتخابات نشان دهنده تصويري متمدن از اين كشور باشد.‌» رئيس كميته عالي انتخابات مصر در ادامه تصريح كرد: «اميدواريم كانديداهاي پارلمان از هرگونه درگيري و خشونت و تبليغات غلط بپرهيزند و به قانون پايبند باشند.» به گزارش دويچه وله، پيش‌بيني مي‌شود كه هواداران عبدالفتاح السيسي، رئيس‌جمهور مصر برنده انتخابات پارلماني پيش رو باشند زيرا بسياري از احزاب سكولار مصر در اعتراض به «‌برخورد تماميت‌خواهانه دولت كنوني‌» اعلام كرده‌اند كه در انتخابات شركت نمي‌كنند. منتقدان از جمله به بخشي از قانون انتخابات جديد معترضند كه مقرر كرده بيشتر كرسي‌هاي پارلمان به نامزدهاي مستقل اختصاص يابد. منتقدان بيم آن را دارند كه اين بخش از قانون انتخابات به سود تاجران ثروتمندي باشد كه مناسبات محكمي با نظاميان دارند، حتي قانوني كه اخيراً در اين كشور با عنوان «‌قانون مبارزه با تروريسم‌» صادر شد، به دليل محدود كردن شديد فعاليت رسانه‌ها، با انتقادهاي زيادي روبه‌رو شده است.


منبع : ايسنا



تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن