تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند براى خانواده اى خير بخواهد آنان را در دين دانا مى كند، كوچك ترها بزرگ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799114100




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انتقال آب دريا؛ تنها راهکاري که مسوولان براي رفع کمبود آب سراغ دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۷:۲۶ب.ظ)
انتقال آب دريا؛ تنها راهکاري که مسوولان براي رفع کمبود آب سراغ دارند موج - درحاليکه پيش تر طرح هايي مبني بر انتقال آب درياي خزر به حوضه آبريز اروميه و فلات قاره مطرح شده بود، اما حالا معاون شرکت آبفا کشور از انتقال آب دريا از راه دور براي رفع کمبود مشکل مردم خراسان رضوي، جنوبي و سيستان و بلوچستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، قانع معاون برنامه‎ريزي و توسعه شرکت مهندسي آبفا کشور از طرح کريدور شرق براي تامين آب استان‎هاي خراسان رضوي و جنوبي و سيستان و بلوچستان خبر داد و افزود: قرار است آب دريا را از فواصل دور براي مصرف اين استان‎ها به اين شهرها انتقال دهيم که اين مبحث به بخش مديريت تقاضا برمي‎گردد.

انتقال آب خزر به مرکز ايران
البته اين نخستين طرح انتقال آب دريا براي رفع مشکلات منطقه ديگر محسوب نمي شود. چراکه پيش از آن طرحي ارايه شد تا مشکل خشک شدن حوضه آبريز اروميه از طريق انتقال آب خزر صورت گيرد.
سيدمحمدرضا رضازاده مديرعامل شرکت توسعه آب و نيروي ايران در خصوص طرح انتقال آب از درياي خزر به فلات مرکزي گفت: اين مساله که از چندسال پيش مطرح شده بود، در طول سال گذشته مطالعات آن به پيش رفت اما براي سال جاري اعتبارات کافي براي مطالعات آن تخصيص پيدا نکرد.
وي در ادامه با بيان اينکه اين شرکت در بحث انتقال آب خزر به درياچه اروميه فقط کار مطالعات مرحله شناخت را انجام مي دهد، افزود: اگر در مرحله شناخت به نتيجه برسيم که امکان اجراي اين طرح وجود دارد، مطالعات ادامه خواهد يافت، در غير اينصورت ادامه مطالعات اين طرح ممکن است متوقف شود.
البته جمالي عضو پژوهشگاه ملي اقيانوس‌شناسي، طرح انتقال از خزر را مردود مي‌داند و معتقد است: اين طرح به هيچ‌وجه عملي نيست، ‌آب خزر را از منفي 26 متر پايين‌تر از سطح آب‌هاي آزاد اگر بخواهيم به ارتفاعات 1250 متري درياچه اروميه ببريم، يعني 1300 متر جابه‌جايي در ارتفاع و اين يعني غيرممكن، چون بايد از سلسله جبال منطقه رد شود، همچنين پمپاژ آب در اين ارتفاع هم به خودي خود نيازمند چند نيروگاه اتمي است.
وي در ادامه افزود: اما انتقال آب از رودخانه ارس و زاب كه در نواحي مرزي آذربايجان هستند، طرحي است كه نسبت به طرح خزر عملي‌تر است.

ادامه مطالعات انتقال آب خزر به فلات قاره تا سال 96
اما رضازاده مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران در خصوص انتقال آب خزر به فلات مرکزي ايران اظهار کرد: بحث انتقال آب خزر به فلات مرکزي از چند سال پيش مطرح شده که در ابتدا دستگاه اجرايي اين پروژه آب نيرو نبود، اما از يک مقطعي به بعد آب نيرو کار اجرايي اين طرح را در دست گرفت.
وي ادامه داد: اعتقاد ما براين بود که کار مطالعاتي ويژه‌اي در اين طرح صورت بگيرد، لذا کارهاي متفاوتي در اين زمينه صورت گرفت.
رضازاده با بيان اين‌که اعتبار در نظر گرفته شده در سال جاري حتي کفاف مطالعات در اين زمينه را نمي‌دهد، گفت: تا سال 1396 کار مطالعاتي اين طرح ادامه خواهد داشت.

مطالعات نروژي ها براي انتقال آب خزر به اروميه
مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران در خصوص درياچه اروميه نيز تصريح کرد: انتقال آب از درياي خزر به درياچه اروميه نيز از همان ابتدا در دستور کار ما نبود و با توجه به اين‌که اين کار يک کار پيچيده به ويژه از ابعاد محيط زيستي است، از کارشناسان بين‌المللي در اين زمينه استفاده کرديم.
وي ادامه داد: کارشناساني از نروژ و حتي ساير کشور‌هاي غربي براي انجام کار مطالعاتي در اين زمينه شناخته شدند که اگر کار در مرحله شناخت نتيجه‌بخش نباشد ادامه کار نيز تعطيل مي‌شود.
مديرعامل شرکت توسعه منابع آب و نيروي ايران با بيان اين‌که طرح منتقداني را به خود جذب کرده است، گفت: نتيجه‌ گزارش در مرحله شناخت به وزارت نيرو ابلاغ مي‌شود و براساس آن تصميم‌گيري صورت مي‌گيرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن