تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819931404




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ضرورت مشارکت جدي‌تر دستگاه‌هاي دولتي در نوسازي بافت‌هاي فرسوده


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۹ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۴۵ب.ظ)
ضرورت مشارکت جدي‌تر دستگاه‌هاي دولتي در نوسازي بافت‌هاي فرسوده موج - عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با تأکيد بر مشارکت جدي‌تر دستگاه‌هاي دولتي در احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده گفت: متأسفانه تاکنون هماهنگي لازم بين دستگاه‌هاي دخيل در نوسازي بافت‌هاي فرسوده شکل نگرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي و امور بين‌الملل سازمان نوسازي شهر تهران، مجتبي شاکري، عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران، با بيان اين مطلب که متأسفانه دستگاه‌هاي دخيل در امر احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده به طور جدي به اين مساله ورود پيدا نکرده‌اند، افزود: احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده با مشارکت شهرداري تهران و تمام دستگاه‌هاي اجرايي از جمله وزارت نيرو، سازمان آب و برق و ساير مجموعه‌ها امکان‌پذير است.
وي با اشاره به ضرورت تجميع ريزدانه‌ها در بافت‌هاي فرسوده گفت: در برخي مناطق، تجميع ريزدانه‌ها منجر به برهم خوردن بافت موجود مي‌شود، بنابراين در برخي از بافت‌هاي فرسوده نيازمند نقشه و طراحي جديد هستيم.
عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اين مطلب که بايد کميته مشترکي با مسووليت شهرداري تهران در راستاي حل معضل بافت‌هاي فرسوده تشکيل شود، گفت: لازم است کارگروهي به طور مشخص و جدي در احيا و نوسازي بافت‌هاي فرسوده فعاليت کند.
شاکري با اشاره به اين که بسياري از خانواده‌ها در بافت‌هاي فرسوده توان بازسازي و نوسازي بافت‌هاي فرسوده خود را ندارند، گفت: در بسياري از مواقع به دليل گستردگي ريزدانه‌ها نيازمند تجميع و تغيير بافت هستيم که اين امر نيازمند سرمايه‌گذاري از سوي دستگاه‌هاي پولي و مالي کشور است.
وي با اشاره به اين که شوراي شهر وظيفه نظارت بر اجراي قانون را بر عهده دارد، افزود: متأسفانه تاکنون هماهنگي لازم بين دستگاه‌هاي اجرايي و وزارتخانه‌هاي مربوط همچون سازمان آب و برق و گاز با مديريت شهري شکل نگرفته است.
شاکري به بسته‌هاي تشويقي سازمان نوسازي شهرداري تهران اشاره و تصريح کرد: هر چند بسته‌هاي تشويقي شهرداري تهران اقدام قابل قبولي است، اما؛ تا زماني که دستگاه‌هاي دولتي به طور جد به نوسازي بافت‌هاي فرسوده روي نياورده‌اند شاهد پيشرفت و نوسازي بافت‌هاي فرسوده نخواهيم بود.
عضو کميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران با اشاره به اين که لازم است دولت بودجه قابل‌توجهي را به نوسازي بافت‌هاي فرسوده اختصاص دهد، گفت: متأسفانه علي‌رغم تذکرات داده شده شاهد اختصاص بودجه قابل‌توجه در اين خصوص نيستيم.
وي با اشاره به اين که نوسازي بافت‌هاي فرسوده با مديريت واحد امکان‌پذير است، گفت: تا زماني که همه دستگاه‌هاي دخيل در اين قضيه با يکديگر مشارکت نکنند توسعه و پيشرفتي در اين قضيه نخواهيم داشت و متأسفانه از عواقب اين ناهماهنگي، رخ دادن فاجعه بزرگ در زمان وقوع زلزله است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن