تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798417205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استقبال جهانی با روشنایی چراغ اکران محمد رسول‌الله |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: استقبال جهانی با روشنایی چراغ اکران "محمد رسول‌الله"
با نگاهی به فیلم‌های ماه‌های اخیر سینمای ایران به وضوح می‌توان به استقبال بی‌نظیری که از "محمد رسول‌الله" ساخته مجید مجیدی شده است پی برد؛ استقبالی که حاکی از جاذبه‌های صادقانه این فیلم فاخر در جذب مخاطب ایرانی و غیر ایرانی است.
کد خبر: ۵۲۸۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۵ - 31 August 2015


با نگاهی به فیلم‌های ماه‌های اخیر سینمای ایران به وضوح می‌توان به استقبال بی‌نظیری که از "محمد رسول‌الله" ساخته مجید مجیدی شده است پی برد؛ استقبالی که حاکی از جاذبه‌های صادقانه این فیلم فاخر در جذب مخاطب ایرانی و غیر ایرانی است.

سرویس فرهنگی خانه ملت، فائزه ظهیری؛ "محمد رسول الله" فیلمی است با ژانر تاریخی به کارگردانی مجید مجیدی که داستان زندگی کودکی پیامبر اسلام(ص) را به تصویر می کشد. این فیلم در سی و سومین جشنواره فیلم فجردر سال ۱۳۹۳ برای نخستین بار اکران شد و اکنون نیز از چهارم شهریور ماه به اکران عمومی و بین المللی درآمده که با جشنواره مونترال نیز همزمان شده است.

به گفته مجیدی کارگردان این فیلم، قرار است سه گانه مستقلی از مقاطع مختلف زندگی حضرت محمد(ص) ساخته شود که در نخستین قسمت آن به شرایط دوران جاهلیت می پردازد که از زمان تولد پیامبر(ص) آغاز و در 12 سالگی ایشان به پایان می رسد؛ این فیلم به گونه ای ساخته شده است که در ابعاد جهانی قابل پخش و برای هر شخصی از هر دین و آیینی تأثیرگذار باشد.

در ساخت فیلم "محمد رسول الله" که در شهرک سینمایی پیامبر اعظم(ص) واقع در 55 کیلومتری شهر قم بوده از عوامل خارجی که در سطح سینمای مدرن جهان هستند استفاده شده است.

بازدید مقام معظم رهبری از پشت صحنه فیلم "محمد رسول الله"

آبان ماه سال 91 بود که حضرت آیت الله خامنه ای نیز برای بازدید از پشت صحنه فیلم "محمد رسول الله" در لوکیشن قم حاضر شدند که این بازدید 6 ساعته اولین دیدار ایشان از مراحل تولید یک پروژه سینمایی نیز محسوب می شود.

در جریان همین بازدید بود که سکانس تأثیرگذار ورود آمنه، مادر حضرت محمد(ص) به شهر مدینه در حضور مقام معظم رهبری فیلمبرداری شد و در نهایت نیز ایشان در گفت و گویی که با کارگردان و تهیه کننده این فیلم داشتند، از دست اندرکاران پروژه قدردانی کردند.

حمله رسانه ای وهابیون به ساخته مجیدی

اتحادیه جهانی "شناخت و نصرت پیامبر" که از تشکل های دینی عربستان است به تصویر کشیدن قامت و اندام رسول خدا(ص) در فیلم "محمد رسول الله" مجیدی را حرام و خلاف شرع اعلام کرده است و در همین رابطه هشتگ #ایران_تسیئ_للنبی_محمد در شبکه های اجتماعی عربی در اعتراض به این فیلم گسترش داده اند.

این عملکرد تشکل های وهابی در حالی است که مجید مجیدی بارها گفته است هیچ تصویری از حضرت محمد(ع) در جریان ساخت فیلم به نمایش کشیده نشده است.

واکنش هافینگتون پست پس از اکران "محمد رسول الله"

هافینگتون پست بعد از اکران "محمد رسول الله" در جشنواره مونترال در قسمتی از نقد خود درباره این فیلم نوشت: فیلمی که سی و نهمین جشنواره فیلم مونترال را افتتاح کرد، به کارگردانی مجید مجیدی فیلمی رمانتیک-تاریخی است که چون یک نقاشی دیواری باشکوه بر کودکی حضرت محمد (ص) تمرکز دارد؛ این محصول سه ساعته، یادآور فیلم‌های اسطوره‌ای مذهبی دهه ۱۹۵۰ است که همه احساسات خوب را منعکس می‌کردند.

ناگزیری منتقد انگلیسی گاردین در تمجید از ساخته مجیدی

"فیل هواد"، منتقد گاردین که از جمله افرادی است که بلافاصله بعد از اکران "محمد رسول الله" به نقد آن پرداخته، لب به تمجید از فیلم گشوده است.

هواد در این مطلب گاردین که با عنوان "محمد رسول الله؛ بازگویی خاطره انگیزی از ظهور اسلام" منتشر شده، اذعان داشته است کهصحنه های مربوط به حمله سپاه ابرهه قابل تمجید است که افتخار آن شامل حال "ویتوریو استورارو" می شود و حتی صحنه سازی ها و دکور زیبای فیلم را متوجه طراح لباس غیرایرانی آن می داند.

با اینکه این منتقد انگلیسی قصد دارد هرجا که تمجیدی از مجیدی می کند آن را به چیزی فرای تصمیمات کارگردان ارتباط دهد در جایی ناچار می شود احساسات واقعی خود را نیز ازتماشای فیلم بروز دهد و بگوید: مجیدی در قالب و سبکی زیبا، دیدگاه بر گرفته از اعتقادات حماسی اش را روایت می کند به طوری که حتی اشخاصی که آشنایی چندانی با اسلام ندارند هم با آن ارتباط برقرار می کنند و جذب می شوند.

شگفت زدگی منتقدان و فیلمسازان در جریان اکران "محمد رسول الله" در افتتاحیه جشنواره مونترال کانادا

دبیر جشنواره مونترال در جریان اکران "محمد رسول الله" به عنوان افتتاحیه این جشنواره در کانادا، نخستین نمایش جهانی آن را افتخار ماندگاری در تاریخ این جشنواره قلمداد کرد و گفت: فروش تمام بلیط های "محمد رسول الله" اثباتی بر اشتیاق مردم به تماشای آن است.

همچنین یک منتقد فرانسوی نیز در جریان نشست خبری که بعد از اکران نخست این فیلم در جشنواره مونترال برگزار شد، گفت: بی طرفی سینمای ایران نسبت به مسائل موجب تعجب ما شد و تصویری که از اسلام در این فیلم به نمایش کشیده شد ما را شگفت زده کرد تا جایی که قطع یقین می توان گفت این اثر برای همیشه نگاه ها را تغییر خواهد داد.

یکی از حواشی اکران این فیلم در مونترال حضور مخالفان سیاسی ایران و شعار آنها علیه اکران "محمد رسول الله" بود که با مواجهه با خیل عظیم علاقمندان به فیلم که برای تماشای آن آمده بودند، متفرق شدند.

ضرورت حمایت برای ساخت دو قسمت بعدی سه گانه "محمد رسول الله"

به طور کلی، به نظر می رسد تأثیری که "محمد رسول الله" نه تنها در جامعه ایران بلکه در جامعه بین المللی گذاشته است چیزی بیش از یک اثر هنری است و در شرایط کنونی که جریانات خاص بین المللی و منطقه ای قصد دارند چهره ناخوشایندی از اسلام و پیامبر(ص) به تصویر بکشند می تواند بازگوی حقایق باشد.

از طرفی از آنجایی که "محمد رسول الله" در حال اکران، نخستین قسم از سه گانه مجیدی در خصوص زندگی پیامبر اسلام(ص) است و از آنجایی که هزینه هنگفتی نزدیک به 40 میلیون دلار را شامل شده است به نظر می رسد برای ساخت دو قسمت بعدی آن در شرایطی که بازخورد مناسب داخلی و بین المللی در روزهای نخست اکران داشته است نیاز به همکاری و حمایت تمام دستگاه های فرهنگی کشور باشد.

سالک: فیلم محمدرسول‌الله(ص)؛ پاسخ به هجمه‌ علیه اسلام و پیامبر اکرم

در همین راستا، احمد سالک، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت به اهمیت ساخت آثاری همچون محمد رسول ‌الله(ص) اشاره کرد و گفت: ساخت فیلم محمد رسول ‌الله(ص) آن هم با استناد به دوران کودکی و نوجوانی پیامبر اکرم کار بزرگی است که مجید مجیدی آن را به خوبی به انجام رسانده است و باید قسمت های بعدی آن نیز ساخته شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آخرین ساخته مجید مجیدی علاوه بر جذابیت‌های بالای سینمایی، داستان را هم به زیبایی تصویر کرده است، افزود: این اثر پاسخ به آثاری است که  در برخی مناطق خاورمیانه یا اروپا ساخته می‌شوند و با هجمه علیه اسلام و ایشان، نقش اساسی پیامبر اکرم(ص) را در گسترش دین رحمانی و ایجاد مودت و دوستی میان مردم نادیده می‌گیرند.

افتخاری: ضرورت ورود کارشناسانه بخش خصوصی و دولتی برای ساخت فیلم های ارزشمند

لاله افتخاری، عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، با تشکر ویژه از گروه سازنده فیلم سینمایی "محمد رسوال‌الل" گفت: باید دولت و وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از این گونه آثار را باید در دستور کار خود قرار دهند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر ساختار سینمای ایران درست شود فضا برای ساخت فیلم‌های مشابه باز خواهد شد، عنوان کرد: در یک ساختار درست و کارشناسانه فرصت کافی برای ساخت فیلم‌های ارزشمند و ضروری ایجاد می‌شود و آنگاه بخش خصوصی و دولتی به صورت توأم می‌توانند وارد میدان شوند اما اگر پشتیبانی لازم فراهم نشود نه‌تنها بخش خصوصی بلکه بخش‌های دولتی هم به سختی می‌توانند در این عرصه قدم گذارند.

سبحانی نیا: حمایت از اکران "محمد رسول‌الله"، مبارزه با تخریب اسلام در سینمای هالیوود است

حسین سبحانی نیا، سخنگوی فراکسیون روحانیت مجلس نیز در گفت و گویی با خانه ملت تصریح کرد: قطعا همه ما در لابه لای تاریخ و مجامع مختلف، روایاتی از بزرگان دین که الگوی زندگی ما هستند شنیده ایم اما زمانی که زندگی آنها به تصویر کشیده می شود ماندگاری بیشتری در اذهان خواهد داشت و تا مدت ها ملکه ذهن خواهد شد که این تأثیرگذاری نه در سطح ایران بلکه در سطح جهانی خواهد بود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: در شرایطی که سینمای هالیوود کمر همت به تخریب اسلام و نشان دادن چهره خشونت‌باری از آن بسته است، حمایت از کارگردانان و تهیه کنندگان متعهدی که به مبارزه با این گونه هجمه ها می پردازند ضروری به نظر می رسد.

حیدرپور: اکران فیلم "محمد رسول الله" گامی برای مبارزه با جهل جهانی است

عوض حیدرپور شهرضایی، عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس در گفت و گو با خانه ملت با تأکید بر اینکه دوران جنگ سخت افزاری و توپ و تانک گذشته است، خاطرنشان کرد: امروز جنگ، جنگ نرم افزاری، روانی و فرهنگی است لذا یکی از ابزارهای مبارزه نرم افزاری، هنر به خصوص هنر فیلمسازی است.

نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: فعالیت های صوتی و تصویری به رواج فرهنگ اسلامی بسیار کمک می کند و جلوی تنش ها بر بشریت را می گیرد لذا ساخت و اکران فیلم "محمد رسول الله" گام مثبتی در جهت مبارزه با جهل جهانی است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن